Android - puhelimet ja softat

Katso sitä mikrofonin reikää puhelimen alareunassa, onko siinä vielä reikä vai onko se täynnä paskaa? Jollain klemmarilla tuuppaa sisään että paskat saa pois. Jos akku on pullistunut niin paskanahan se on ja pitää vaihtaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katso sitä mikrofonin reikää puhelimen alareunassa, onko siinä vielä reikä vai onko se täynnä paskaa? Jollain klemmarilla tuuppaa sisään että paskat saa pois. Jos akku on pullistunut niin paskanahan se on ja pitää vaihtaa.

Puhdistettu on monta kertaa. Tää vekotin syö akun paskaksi 3 kk välein ni ei paljon innosta ostella.

Puhdistettu on monta kertaa. Tää vekotin syö akun paskaksi 3 kk välein ni ei paljon innosta ostella.
Vähän vaikea uskoa. Mulla oli kaksi vuotta SGS3 ja nyt se jatkaa elämäänsä Anopilla eikä akussa ole mitään vikaa. Mulla on vähän sellainen kutina, että olet saanut sieltä vain akun kalibroinnin aina sekaisin jollain omalla toiminnallasi. Mun ei tarvinnut tätä tehdä ikinä kolmoselle, mutta ykkösessä oli tunnettu ongelma nämä "battery statsit" ja voit siis kokeilla seuraavaa: Käytä akku loppuun niin että puhelin sammuu. Irrota akku, laita takaisin ja laita puhelin takaisin päälle (jos käynnistyy) ja odota, että sammuu. Nyt lyöt sen piuhaan käynnistämättä puhelinta ja lataat täyteen. Kun se on täynnä, irrotat akun ja laitat takaisin ja lataat taas täyteen jos vielä latautuu. Nyt voit käynnistää puhelimen ja voilà, akku on kuin uusi.

E: Ja jos sulla on ne vanhan akut vielä tallessa niin kokeile niitäkin. Veikkaan, että toimii paremmin nyt. Mulla oli joskus yhdessä Nokialaisessa samanlaista ongelmaa ja ostin siihen uuden akun. Uusikin akku meni jossain vaiheessa paskaksi ja vielä huonommaksi kuin vanha. Päätin laittaa vanhan takaisin ja yllätyin kun sehän olikin kuin pakasta vedetty kun oli saanut yksikseen purkautua laatikossa käyttämättömänä ja puhelin oli ehkä mahdollisesti kai unohtanut wanhan akun ja sen statsit. Tai jotain.

Mihin oot vienyt huoltoon? Mä noita korjailin aikanaan vuoden verran ja kyllä samsungin akuissa oli 2 vuoden takuu ja vaihdettiin jos oli paskana. Jos rikkoo akkuja useasti niin sitten kyllä vika lienee jossain muussa, latausliitin paskana tai jotain.

Samsung Galaxy S II Plus

Päätinpä kokeilla kännyyn custom romia ja homma tyssäsi heti alkuunsa. Ja nyt vituttaa vaikka en edes roottausta ehtinyt tehdä. Odin ei tunnista hupelinta, ilmeisesti samsungin ajurit ei ole kondiksessa.

Onko kenelläkään kokemusta miten tuon Odinin saisi pelittämään?

Akut kuulemma kulutustavaraa, ja ei mene takuun piikkiin.
Luitko edes mun viestiä vai oletko trolli jolla ei oikeasti edes ole Samsungia?
Samsung Galaxy S II Plus

Päätinpä kokeilla kännyyn custom romia ja homma tyssäsi heti alkuunsa. Ja nyt vituttaa vaikka en edes roottausta ehtinyt tehdä. Odin ei tunnista hupelinta, ilmeisesti samsungin ajurit ei ole kondiksessa.

Onko kenelläkään kokemusta miten tuon Odinin saisi pelittämään?
Ootko ihan varma, että siihen edes tarvitsee odinia? Silloin kun mä noilla leikin, niin Odinia ei tarvittu kuin silloin jos satuit brickaamaan puhelimesi ja sinne oli pakko flashata uusi käyttis ulkopuolelta. Muutenhan noi menee niin, että laittaa sen asennustiedoston puhelimen muistiin, käynnistää recoveryyn ja ajaa sieltä update-tiedoston, eli sen uuden firmiksen.

Jos joku osaa ja haluaa auttaa niin apua otetaan vastaan. Hyvä se on sanoa, että selaile nettiä niin löytyy ohjeet, mutta kun ne ohjeet yleensä on kahden vuoden takaa niin vaikea siinä on mitään tehdä ohjeiden mukaan kun kaikki tarvittavat ohjelmatkin on muuttunut parissa vuodessa. Lisäksi tämä koko keissi pitää sisällään niin paljon erikoissanastoa, mitä ei ole missään selitetty kunnolla niin vaikea hahmottaa kokonaiskuvaa.

Tuossa ylempänä jo kyselin ongelmasta, jossa Odin ei tunnista puhelinta. Asensin uudet samsungin USB ajurit koneelle, mutta ei auttanut.

Ilmeisesti puhelimeenkin voi asentaa uudet USB ajurit. Erään ohjelman (joku pod..) jo asensin koneelle. Asennusvaiheessa ohjelma pyysi asettamaan puhelimesta "USB debugging" ominaisuus päälle ja liittää koneeseen. Itse en tätä koko ominaisuutta puhelimesta löytänyt ja sitten meitsi luovutti :D

Usb debugging löytyy sovelluskehittäjän asetuksista jonka saat näkyviin asetusvalikkoon näissä uudemmissa androideissa painamalla usean kerran "tietoja laitteesta" -valikon alta löytyvää "koontiversio" kohtaa. En muista tarkkaan kuinka monta kertaa sitä piti peräkkäin painaa, mutta painelet tarpeeksi niin puhelin ilmoittaa kyllä sitten kun olet painanut tarpeeksi. Olisko ollu seitsemän kertaa.

Ilmeisesti johto on hieman kärsinyt tai usb-portti on hieman huonossa hapessa. Joka tapauksessa nyt sain kaapelin toimimaan.

Känny oli normaalisti päällä ja Odin löysi puhelimen. Sitten kun sammutin kännyn ja menin download modeen niin Odin ei löydä enää puhelinta...

Kirjottelin tänne ohjeet joskus sgs2 varten. Periaatteessa sama homma tarttet vaan eri tiedostot. En jaksa lähtee niitä tiedostoja ja ohjeita sgs2 plussaa varten etsimään. Jos luet nuo kirjottamani ohjeet ja kysymysten määrän jne, niin ymmärrät varmaan miksi. Kvg.

No niin, hupelimessa on CM11.

Mihin ihmeeseen kaikki yhteystiedot ovat kadonneet? :face:

Fläshäyksen yhteydessä tein recovery modessa sen "clear cache" jne.. missään ei kyllä varoitettu, että tämä tyhjentää sim-kortin?

No niin, hupelimessa on CM11.

Mihin ihmeeseen kaikki yhteystiedot ovat kadonneet? :face:

Fläshäyksen yhteydessä tein recovery modessa sen "clear cache" jne.. missään ei kyllä varoitettu, että tämä tyhjentää sim-kortin?

Kontaktit sai tuotua SIM-kortilta. Myös tekstarit oli kadonneet, mutta ne löytyi. Jostain syystä niitä ei voi siirtää puhelimen omaan muistiin vaan niitä voi vain tarkastella SIM-kortilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom