Android - puhelimet ja softat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kohta kun tulee Nexus 5 niin se räjäyttää pankin. Ei mitään järkeä ostaa enää muita puhelimia. Kaikki vaan Googlen jengiin (ite olen jo Galaxy Nexus). Google omistaa maailman.

Sama tableteissa, muita vaihtoehtoja ei edes ole kuin Nexus.

What :D

Ei siinä, Google tekee jo maailman parhaita nettipalveluita ja hyviä laitteita valuu. Oma 2013 Nexus 7 on kyllä mahtava.

Jos joku muu kuin LG valmistaisi puhelimen jossain kohtaa harkitsen ostoa.

Samsungin kaareva puhelin on nyt virallinen.

Samsung makes Galaxy Round official, 5.7-inch curved display and all

Beyond that wacky curved form factor, the Galaxy Round is powered by a 2.3GHz quad-core processor paired with 3GB of RAM, 32GB of storage and a 2800mAh battery. We're also looking at a 13MP camera and the same Android 4.3 software experience you know from other Samsung devices. The overall dimensions of the Galaxy Round come in at 151 x 79 x 7.9mm, which is nearly identical to the Galaxy Note 3.

katso liitettä 106039katso liitettä 106040katso liitettä 106041katso liitettä 106042

[video=youtube_share;UIEExKSjWi4]http://youtu.be/UIEExKSjWi4[/video]

En tiedä, taskussahan toi on paljon parempi ku vaikka Note? :D

Tarvis kokeilla tota ja jos tuntuu hyvältä, niin pistää oma Note vähäks aikaa liedelle.

What :D

Ei siinä, Google tekee jo maailman parhaita nettipalveluita ja hyviä laitteita valuu. Oma 2013 Nexus 7 on kyllä mahtava.

Jos joku muu kuin LG valmistaisi puhelimen jossain kohtaa harkitsen ostoa.

Heheh, meni vähän googlailuksi. LG valmistajana tökkii vähän itsellänikin. LG Nexus 4, vaikka hyvä luuri onkin niin ei ollut ihan napakymppi kaikilta osin. En ole ihan saanut selvää, mutta ilmeisesti tämän uuden Nexus luurin valmistaja on myös LG.. Tablettipuolella on tainnut varmistua että Asus tekee tämän vuotiset Nexus tabletit. Ite poistan todennäköisesti uuden Nexus 10:n kunhan ilmestyy.

Joo ilmeisesti Nexus 5 on myös LG. Harmi. Tosin Nexus 4:sta on kehuttu jonnin verran, mulle ei vaan uppoa LG puhelimissa.

Asus valmistaa joo, tuo mun tän vuoden 7" on Asus.

Nexus 4hän on mainio luuri. Lähes kaikki toimii keskivertoa paremmin ja laatukin on hintaisekseen mainio. Itse kyllä voin kyllä kuvitella ostavani LGtä jatkossakin.

Mitä kamera sovellusta käytätte? Kokeillut ilmaisia PicsArt ja Camera360. Ihan hyviltä tuntuvat, kiinnostaisi vielä kokeilla maksullista Camera ZoomFX. Mielipiteitä ja kokemuksia?

Samsung galaxy S4 käyttäjät, onko teillä ollut ongelmia verkko nopeuden/kentän kanssa (3g)? Tuntuu, että S4 ei riitä antenni, kun on niin vaikea löytää hyvää yhteyttä. Itse vaihdoin S1 S4, niin tuntuu, että huonommin toimii, tosin vaihdoin myös operaattoria, eli voi johtua myös siitä. Naapurissa Sonyn luuri, niin toimii hyvin, tosin operaattori eri. Tästähän oli jo puhetta aikaisemmin, että S4 ei löydä 3g verkkoa. Mielipiteitä? Olen kokeillut niin automaattista verkonhakua kuin myös pakottaa 3g verkkoon. Mutta on silti heikko signaali. Harmittaa maksaa nopeasta netistä, kun ei toimi kuin harvoissa paikoissa.

Heheh, meni vähän googlailuksi. LG valmistajana tökkii vähän itsellänikin. LG Nexus 4, vaikka hyvä luuri onkin niin ei ollut ihan napakymppi kaikilta osin. En ole ihan saanut selvää, mutta ilmeisesti tämän uuden Nexus luurin valmistaja on myös LG.. Tablettipuolella on tainnut varmistua että Asus tekee tämän vuotiset Nexus tabletit. Ite poistan todennäköisesti uuden Nexus 10:n kunhan ilmestyy.

Mikä ihme LG:ssä nyt niin tökkii? Laadussa menee heittämällä ohi esimerkiksi Samsungista

No mulla tökkii myös, samalla tavalla kuin Samsung. Jotenkin on vain niin kiintynyt HTC:n luurien rakenteeseen, ei siinä oikeastaan sen kummempia.

Täydellin puhelin tällä hetkellä on HTC One Google Play Edition, eli HTC One missä vakiona vakio Android. Suomessa ei tosin myynnissä, onko edes jenkkien ulkopuolella?

HTC:n puhelimet ovat kyllä rakenteeltaan jämäköitä ja sopivat käteen miellyttävästi. LG:n puhelimet kyllä itsestä tuntuvat/näyttävät nekin aika hyvältä.
Juu, tuo Google Pay Edition ei ilmeisesti ole saatavilla missään muualla kuin jenkkilässä. Huhujen mukaan tosin, Google Playn laitemyynti olisi laajenemassa mm. Norjaan, Italiaan ja samalla myös Suomeen. Kyllähän se melkolailla vakio Android on noihin aina saatavilla, eri asia sitten jos tahtoo takuut säilyttää jne..

- - - Updated - - -

https://support.google.com/googleplay/answer/2462844

Tuossa nuo Google Playn laitemyynnin tämänhetkinen saatavuus

HTC:n puhelimet ovat kyllä rakenteeltaan jämäköitä ja sopivat käteen miellyttävästi. LG:n puhelimet kyllä itsestä tuntuvat/näyttävät nekin aika hyvältä.
Juu, tuo Google Pay Edition ei ilmeisesti ole saatavilla missään muualla kuin jenkkilässä. Huhujen mukaan tosin, Google Playn laitemyynti olisi laajenemassa mm. Norjaan, Italiaan ja samalla myös Suomeen. Kyllähän se melkolailla vakio Android on noihin aina saatavilla, eri asia sitten jos tahtoo takuut säilyttää jne..
Niin, tosiaan saahan näihin vakio Androidin (melkein kuten sanoit) jonka itse olen myös omaan HTC lykännyt. Huomattavasti parempi puhelin nyt. Tuo prosessi on tosin edelleen monelle aivan liikaa, vaikka on kaikki one-click root / recovery etc. ohjelmat ja ohjeita ympäri nettiä. Itse en mielestäni mikään järin kädetön näissä, mutta silti tuli tehtyä pari hyppyä tuntemattomaan kun omaa puhelinta availin ja sysäsin sisään customia. Yksinkertaisesti melkein kaikissa ohjeissa on jotain kohtia mistä puuttuu jotain yms.

Takuut on jännä, ainakin HTC:n kohdalla root/custom/bootloader unlock ei välttämättä tarkoita että takuu meni. Bootloaderiin HTC tarjoaa jopa itse työkalun. :)

Puhelinmallista riippuen itsellä vaihdellut noiden toimenpiteiden hankaluus. Ensimmäisenä kertana kun aikanaan jotakin HTC Desire Z:aa roottasin, niin olin mennä sekaisin ohjeiden paljoudesta ja siitä että minkä mukaan tulisi toimia :D Tosiaan "aloittelijalle" nuo ohjeet saattavat olla todellä epäselviä, monien sanojen tarkoitus, merkitys jne. tulisi selittää vaikka asiasta tietävän näkökulmasta asia olisikin itsestäänselvä.

Itse en ole tutustunut kovin laajasti, mutta ymmärtääkseni on jopa tapoja "unrootata" puhelin niin, että varsinaisia jälkiä rootista ei edes jää. Takuuasiat melko sekavia, valmistajien välillä eroja etc.

Juu, ilmeisesti ainakin osan puhelimista saa palautettua täysin samaan tilaan kuin kaupasta haettuna. Voi kiertää jopa sen että puhelin merkitsee bootloaderin "uudelleen lukitetuksi".

Mikä ihme LG:ssä nyt niin tökkii? Laadussa menee heittämällä ohi esimerkiksi Samsungista

Ei itseasiassa itsellä mitään järkisyytä. Fiilispohjaisia syitä on muutama huono yksilö sattunut kohdalle ihan muissa laitteissa, telkkarissa ja pesukoneessa :D . Mitkä ei tietysti liity puhelinosastoon millään tavalla. Ovat varmaan hyviä puhelimia. Eihän Google mitään köpö valmistajaa ottaisi kaveriksi ;)

Nexus 5 tulee määräämään. Eilen piti olla huhujen mukaan julkaisu, mutta ei ollut vielä.

Neloseen verrattuna tietysti;
-parempi prossu ja gpu, kestävämpi lasi, parempi kamera, isompi sisäinen muisti (32GB), isompi resoluution näytössä ja parempi tarkkuus, 4G, parempi akku....siis huhujen mukaan. :)

Galaxy S3 hankittu Lumia 720 tilalle. Ainoa mikä harmittaa on se, että olisi pitänyt tämä ostaa heti lumian sijasta. Hintakaan ei paha, 325e vrt lumia 250e. On kyllä kaikin puolin loistava puhelin ja huomattavasti entistä nopeampi. Tällä mennäänkin sitten hieman pidempään, ainakin raudan puolesta.

Tuli haettua Sony Xperia Z1 melkein 2 vuotta vanhan S2 tilalle ja aika pähee laitehan tää on, vähän totuttelemista "uuden" Androidin käytössä mut muuten ihan huippu so far.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom