Android - puhelimet ja softat

Nyt on sony xperia z ollu viikon käytössä enkä kyllä samsungiin ole lähimaillakaan palaamassa, s4 hajosi tiputtuaan 30cm matkan muovimatolle ja tökki muutenki jtn verrattuna sonyyn
Myös kaverin s4 kerkesi olla hänellä 2 viikkoa kun tippui ja hajosi samalla tavalla -,- on kyllä aika leluja. Sony kerkesi myöskin jo minun rähmäkouran näpeistä tippua metristä asfaltille eikä naarmun naarmua
Sony on myös paljon tyylikkäämpi, paljon on tullut kyselyitä että ompa hieno luuri mikä tuo on

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Puolisen vuotta vanha Huawei Honor on alkanu temppuileen entistäki enemmän tässä parin viime päivän aikana. Tänään ei oo mikään ohjelma toiminu yli minuuttia. Fb:tä en oo kertaakaan tänään saanu puhelimella auki. Kerran melkeen onnistuin, mutta se kerkes taas kaatua ennen ku sai päivitettyä sen sivun... Sama homma kaikissa muissa ohjelmissa. Chrome lagittaa ihan uskomattoman paljon, eikä sillä saa juuri mitään sivua auki. WhatsApin viestit pääsin lukemaan neljännellä yrityksellä, mutta seki ilo kesti noin 20 sekuntia. Musiikkisoitin kestää ehkä puolikkaan biisin ennen ku sammuu. Tuon perusvalikon avaamisessa menee useimmiten viitisen sekuntia, mutta aina välillä se avaa sen niinku pitää.
"Whatsapp ei vastaa. Haluatko sulkea ohjelman?" "Facebook ei vastaa. Haluatko sulkea ohjelman?" :curs:

Mitähän tolle pitäs tehä? Lähettää huoltoon ja kattoa mitä tapahtuu?
Kokeileppa ensiks palauttaa tehdasasetukset.

Ostin tänään uuden puhelimen (Galaxy S4) uuden liittymän kera. Liittymään lukeutuu netti (3G), mutta jostain syystä tää luuri ei löydä sitä. Mistähä vois johtua?

Edellises liittymäs ja puhelimes kyl löysi suoraan 3G-yhteyde, mut täs ei viel kertaakaa. Aina vaan löytyy EDGE (E)

Ostin tänään uuden puhelimen (Galaxy S4) uuden liittymän kera. Liittymään lukeutuu netti (3G), mutta jostain syystä tää luuri ei löydä sitä. Mistähä vois johtua?

Edellises liittymäs ja puhelimes kyl löysi suoraan 3G-yhteyde, mut täs ei viel kertaakaa. Aina vaan löytyy EDGE (E)

Olisiko joku puhelimen juttu, ei minullakaan ole 3g näkynyt. H+ (3,5g) kyllä tulee hyvällä verkko alueella käyttöön. Eli ei varmaan kannata huolestua, ellei se vaikuta suoraan netin käyttöön. Ja 3g verkot eivät joka paikassa toimi, vaikka mitä operaattori väittäisi. Minulla kotona ei toimi netti yhtään, ulkona alkaa toimia. Katvealua. Kokeile valita niitä verkkoja manuaallisesti, jos asia vaivaa.

Onko Samsung GS4 muuten koko 3g symbolia olemassakaan? Tuntuu, että on vain nuo G, E, H/H+. 4g en tiedä, kun ei ole sellaista liittymää.

Ite hommasin ny tuon Galaxy S4, ja huomasin jotain ihme ongelmaa. Eli Whatsappissa yms. vastaavassa viestit tulevat jäätävällä viiveellä. Tsiigailin vähän asetuksia, mutta kaikki näytti olevan ok. Sitten vähän kattelin jotain foorumeita, joissa sanottiin että tämmöinen Wifi-lepotilapelleily on ihan uuden Androidin ominaisuuksia ja pitäisi patchata. Pitääkö paikkaansa, vain onko jollain mitään pätevää keinoa millä saa tämän Wifin kautta tulevan yhteyden pelittämään?

Koitappa löytää sieltä asetuksista semmoinen kuin "Verkkotila", löytyy itsellä 4.1.2 androidilla: Langattomat toiminnot ja verkot - Lisää asetuksia - Matkapuhelinverkot - Verkontila

Valittuna pitäisi olla LTE/GSM/WCDMA

Koitappa löytää sieltä asetuksista semmoinen kuin "Verkkotila", löytyy itsellä 4.1.2 androidilla: Langattomat toiminnot ja verkot - Lisää asetuksia - Matkapuhelinverkot - Verkontila

Valittuna pitäisi olla LTE/GSM/WCDMA

On tuo valittuna ollut koko ajan. Alussa löysi vain tuota E:tä, mutta nyt jostain syystä löytää myös tuon H+:n mikä on huomattavasti nopeampi eli ongelma kai ratkaisi itse itsensä.

Ainakin Nokialaisesta kun siirryin S2:en, niin mobiilinetti alkoi toimimaan huomattavasti huonommin. Keskusta-alueellakin "löytää" vain Edgen. Että eiköhän se johdu sampan raudasta.

Ainakin Nokialaisesta kun siirryin S2:en, niin mobiilinetti alkoi toimimaan huomattavasti huonommin. Keskusta-alueellakin "löytää" vain Edgen. Että eiköhän se johdu sampan raudasta.

Itsellä kyllä s3 pelittää aikalailla samanlailla ku duunin puolest oleva nokian e7, vanhas 3g s iphonessa oli kyllä susipaska antenni.

On tuo valittuna ollut koko ajan. Alussa löysi vain tuota E:tä, mutta nyt jostain syystä löytää myös tuon H+:n mikä on huomattavasti nopeampi eli ongelma kai ratkaisi itse itsensä.

Eiköhän tuo riipu ihan siitä verkon laadusta ja Samsungin raudasta. Ei siellä taida lukea 3g vaikka missä päin olet, tuon E jälkeen tulee H/H+ mikä on yhtä kuin 3/3.5g. Ja kai ainakin Jenkeissä H+ ilmaisee myös 4g verkkoa, ainakin osalla operaattoreista. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ite hommasin ny tuon Galaxy S4, ja huomasin jotain ihme ongelmaa. Eli Whatsappissa yms. vastaavassa viestit tulevat jäätävällä viiveellä. Tsiigailin vähän asetuksia, mutta kaikki näytti olevan ok. Sitten vähän kattelin jotain foorumeita, joissa sanottiin että tämmöinen Wifi-lepotilapelleily on ihan uuden Androidin ominaisuuksia ja pitäisi patchata. Pitääkö paikkaansa, vain onko jollain mitään pätevää keinoa millä saa tämän Wifin kautta tulevan yhteyden pelittämään?

Olisiko joku virransäästö, että ei ole Wifi koko ajan päällä? Eli jos sieltä virransäästö asetuksista koittaisit korjata. Ja toimiiko normaalilla mobiilidatalla ilman viivettä? Ja oletko päivittänyt Androidin, eikös S4 ole 4.2.2 versio ja päivittämällä tule 4.3? Itse en tuollaista viivettä ole huomannut. Täytyy testata.

Toi Whatsappi temppuilee muillakin. Mullaki tulee ja menee välillä viiveellä. Jotain vikaa softassa varmaan.

Olisiko joku virransäästö, että ei ole Wifi koko ajan päällä? Eli jos sieltä virransäästö asetuksista koittaisit korjata. Ja toimiiko normaalilla mobiilidatalla ilman viivettä? Ja oletko päivittänyt Androidin, eikös S4 ole 4.2.2 versio ja päivittämällä tule 4.3? Itse en tuollaista viivettä ole huomannut. Täytyy testata.

Ei ole virransäästöjä yms päällä. Wifi on kokoajan, myös näytön ollessa kiinni rajattomasti käytössä. Normi mobiilidata toimii kuten pitää. Täytyypä kokeilla päivittämistä! Ongelmaa siis muidenkin kuin Whatsappin kanssa, esim sähköposti, Istagram ja Facebook antavat ilmoituksiaan viiveellä. Eli siis sovellukset, jotka wifin yli toimivat.
EDIT: kyllä on päivitetty tappiin asti ainakin software updaten mukaan.

Jeesatkaas tyhmempää. Eli mulla on nyt käytössä HTC Desire-Z joka on 2 vuotta vanha ja vähän hitaaksi käynyt. Tilasin Sony Xperia V puhelimen, eli Androideja molemmat. Miten kaikista kivuttomimmi saa kaiken oleellisen uuteen luuriin? Eli siis puhelinmuistio tottakai, viestit, meilit ja ladatut softat esim. Bloomberg jonka kanssa olisi iso työ näpytellä kaikki jutut jos joutuu uudelleen asentamaan.

Valokuvat jne on Googlen pilvessä joten ne on selvät, mutta miten nämä kaikki muut jutut? Ei ole moista temppua tarvinnut tehdä niin ei tiedä...

Jeesatkaas tyhmempää. Eli mulla on nyt käytössä HTC Desire-Z joka on 2 vuotta vanha ja vähän hitaaksi käynyt. Tilasin Sony Xperia V puhelimen, eli Androideja molemmat. Miten kaikista kivuttomimmi saa kaiken oleellisen uuteen luuriin? Eli siis puhelinmuistio tottakai, viestit, meilit ja ladatut softat esim. Bloomberg jonka kanssa olisi iso työ näpytellä kaikki jutut jos joutuu uudelleen asentamaan.

Valokuvat jne on Googlen pilvessä joten ne on selvät, mutta miten nämä kaikki muut jutut? Ei ole moista temppua tarvinnut tehdä niin ei tiedä...

Mites olisi dropbox?

Mites olisi dropbox?

Sekin käytössä ja olen sinne puhelinmuistiota kopsaillut. Eli sen saa ratkottua, mutta saako käytännössä mitenkään sovellusten dataa siirrettyä? Käytännöllisiä just vaikka Bloombergin sijoitusjutut ja vähemmän käytännöllisiä lasten Angry Birds pelit joissa ne on pelanneet järkyttävän määrän kenttiä. Saako näitä siirrettyä jollakin toiminnolla helposti luurista toiseen?

Vai onko se data peräti automaattisesti jossakin kun olen kyllä surutta pistänyt synkrot päälle niin Googlen pilveen kuin Dropboxiinkin.

Tuli sit hypättyä Nokia C5-03->Samsung Galazy S Advance.... ja huhuh oliha hyppäys sukupolvessa eteenpäin.
Ja auto stereoissa kuuntelen BT linkin kautta nettiradiota, niin kuuluu paljon paremmin.

Sekin käytössä ja olen sinne puhelinmuistiota kopsaillut. Eli sen saa ratkottua, mutta saako käytännössä mitenkään sovellusten dataa siirrettyä? Käytännöllisiä just vaikka Bloombergin sijoitusjutut ja vähemmän käytännöllisiä lasten Angry Birds pelit joissa ne on pelanneet järkyttävän määrän kenttiä. Saako näitä siirrettyä jollakin toiminnolla helposti luurista toiseen?

Vai onko se data peräti automaattisesti jossakin kun olen kyllä surutta pistänyt synkrot päälle niin Googlen pilveen kuin Dropboxiinkin.

Helium.

Otin käyttöön tuon sääsovelluksen mikä löyty valmiina Galaxy S4:sta. Se ilmottaa että sen käytöstä voi aiheutua maksuja? Tarkottaako se sitä kun päivität sen ohjelman ja tarkistat sään niin se käyttää vähän mobiilidataa (10 gigaa kuussa voin käyttää) vai mitä?

Otin käyttöön tuon sääsovelluksen mikä löyty valmiina Galaxy S4:sta. Se ilmottaa että sen käytöstä voi aiheutua maksuja? Tarkottaako se sitä kun päivität sen ohjelman ja tarkistat sään niin se käyttää vähän mobiilidataa (10 gigaa kuussa voin käyttää) vai mitä?

Käyttää juu, mikäli et ole Wifi-yhteydessä. Todella vähän kuitenkin käyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom