Android - puhelimet ja softat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiiä pääseekö niin helpolla, että vedät yläpalkin esiin ja siellä on se "näytön kierrätys". Laitat sen päälle ja sitten käännät puhelimen pystöön. Sen jälkeen, kun kuvakkeet on pystyasennossa, niin kierto pois päältä.. Oma ändröid vasta tulossa..

Ei ole tosiaan noin helppoa. Tuo aloitusnäyttö ei käänny normaalisti puhelinta kääntämällä ainakaan minulla, vaikka näytönkierto olisikin päällä. Tosi ärsyttävää kun ei tajua miten toi tapahtuu. Muuten kyllä tuo näytönkierto toimii ihan normaalisti.

One X/S vakio Sense ei edes käänny home screenis. Vaatii marketista rotation locker ohjelman.

Autoon on sitten Car mode, joka on loistava.

En mä kyllä saa tätä mun SGS3:sta myöskään kääntymään home screenissä vaikka yrittäisin :D
Eli se screen rotation on appseissa yms.

Eli en kyllä tiedä miten se on Mahounilla päässyt kääntymään :D

Mulla galaxy s3 tipahti betonilattialle ja näyttöön ikävät murtumat ja halkeama sekä arpia tuli sivuille, puhelinta pystyy kuitenkin käyttämään vaikka ankarasti vituttaakin. No sellainen vika tuli että ei lataa enää akkua täyteen vaan jää 91 prosenttiin, ottikohan rauta jotenkin nokkiinsa vai mistä johtuu? Olikin vähän liian karkki puhelin minulle :) On myös todella liukas pitää kädessä jonka takia nytkin tippui ja se vituttanut kyllä alusta saakka!

En mä kyllä saa tätä mun SGS3:sta myöskään kääntymään home screenissä vaikka yrittäisin :D
Eli se screen rotation on appseissa yms.

Ei varmaan Sampan vakio-launcherissa käännykään. Ite oon tykästynyt GO Launcheriin ja siinä onnistuu mm. toi home screenin kääntö vaakatasoon. SGS3 siis mullakin.

Mulla galaxy s3 tipahti betonilattialle ja näyttöön ikävät murtumat ja halkeama sekä arpia tuli sivuille, puhelinta pystyy kuitenkin käyttämään vaikka ankarasti vituttaakin. No sellainen vika tuli että ei lataa enää akkua täyteen vaan jää 91 prosenttiin, ottikohan rauta jotenkin nokkiinsa vai mistä johtuu? Olikin vähän liian karkki puhelin minulle :) On myös todella liukas pitää kädessä jonka takia nytkin tippui ja se vituttanut kyllä alusta saakka!

Akulle voisit koittaa akun kalibrointia tai sitten laitat koko puhelimen kotivakuutukseen. Jos se on liukas, niin sulla on käsissä vikaa. En mä saa tosta omastani mitenkään erityisen liukasta. Sitä paitsi se on ainut puhelin jonka saan tarraamaan meidän sohvan mikrokuitukankaiseen selkänojaan melkein pystysuorassa. Siis laitan sen selkänojan etupintaan ja siihen jää eikä tipu.

Akulle voisit koittaa akun kalibrointia tai sitten laitat koko puhelimen kotivakuutukseen. Jos se on liukas, niin sulla on käsissä vikaa. En mä saa tosta omastani mitenkään erityisen liukasta. Sitä paitsi se on ainut puhelin jonka saan tarraamaan meidän sohvan mikrokuitukankaiseen selkänojaan melkein pystysuorassa. Siis laitan sen selkänojan etupintaan ja siihen jää eikä tipu.

Juu käsissä on vikaa jos monenlaista:D täytyypi tuota kalibrointia yrittää jos auttais. Uus näyttö maksaa 60 egee vaihdettuna et ei pahan hintainen.

Ei varmaan Sampan vakio-launcherissa käännykään. Ite oon tykästynyt GO Launcheriin ja siinä onnistuu mm. toi home screenin kääntö vaakatasoon. SGS3 siis mullakin.

Itseasiassa nettikirjoitusten perusteella kääntyy joskus, vaikka ei pitäisi :D
Luin raportteja sellaisista tapauksista, että on ollut vaakatasossa joku softa päällä, näyttö lukko on aktivoitunut ja sitten kun on taas avannut luurin, niin onkin ollut home screen vaakatasossa...
Oiskohan tuollainen case Mahounilla?

Juu käsissä on vikaa jos monenlaista:D täytyypi tuota kalibrointia yrittää jos auttais. Uus näyttö maksaa 60 egee vaihdettuna et ei pahan hintainen.

Mistä noin halvalla lähtee? Tossa kuitenkin uusitaan koko näyttömoduuli, et yleensä ne hinnat huitelee siellä jossain >200 €. Ite bongasin S2:een 77 eurolla näytön vaihdon töineen.

Itseasiassa nettikirjoitusten perusteella kääntyy joskus, vaikka ei pitäisi :D
Luin raportteja sellaisista tapauksista, että on ollut vaakatasossa joku softa päällä, näyttö lukko on aktivoitunut ja sitten kun on taas avannut luurin, niin onkin ollut home screen vaakatasossa...
Oiskohan tuollainen case Mahounilla?

No juu taitaa olla noin käynyt itselle. Sehän kuitenkin kertoo siitä, että puhelimessa on mahdollisuus, että näyttö toimii myös alkuvalikoissa vaakasuorassa. Ei vaan saa aktivoitua muuten kuin vahingossa?! :wtf: Nyt on kuitenkin pystyssä, kuin pikkupojalla baywatchia katsoessa, joten ollaan tyytyväisiä.

Onko olemassa softaa millä saa yöksi tai tietylle ajanjaksolle äänet pienemmälle, wifin pois, mobiilidatan pois,synkronoinnin pois.ym? Siis yhden napin takaa?

Jelly Beanissa tuli ainakin S3:een "blocking mode", jolla saa ilmoitukset pois, tulevat puhelut blokattua, ilmoitusledin pimeäksi jne. Tuolle voi kertoa vuorokaudenajat jolloin tuo on voimassa tai sitten voi itse pistää valinnalla päälle.

Tasker on yksi suosittu kikkare monimutkaisempien profiilien väsäykseen. Tuolla onnistuu kaikkien vipujen hierominen haluttuun malliin ja triggerinä voi käyttää vaikka sitä että luuri tökätään laturiin ilta-aikaan.

Mikähän olisi fiksuin ja helppokäyttöisin kalenterisovellus joka synkkaisi tiedot android ja windows luurien sekä tietokoneen välillä? Erillinen yhteinen Gmail-tili?
Tulisi ryhmäkäyttöön ja tosiaan pelkät kalenteritiedot pitäisi saada synkattua, ei yhteystietoja yms. tietoja.

Mikä vaan kalenterisofta ja kalenterina Google Calendar.

Voit myös jakaa yhden Google kalenterin eri gmail tilien kesken.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom