Android - puhelimet ja softat

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
S2 näytti ainakin mulla löytyvän nytten 4.0.4, onkohan tuossa mitää erikoista mukana, vai iha perus parannusta?

• Stability improvements
  • Better camera performance
  • Smoother screen rotation
  • Improved phone number recognition

Plus tietty valmistajat heittää noihin omiaan. Mulla tuli HTC:ltä jotain luurikohtaisia korjauksia samalla, kokoakin kuitenkin oli ~150MB.

Ostin tänään Samsung Galaxy S Advancedin, versiona Android 2.3.6. Olen tässä illan tapellut nettiin yhdistämisen kanssa, mikä ihme siinä voi olla? Selain tai mikään softa ei saa yhteyttä verkkoon. On asianmukainen kahden megan datapaketti Saunalahdelta (tuplavarmistin vielä katsomalla OmaSaunalahdesta), palveluasetukset olen sekä tilannut että manuaalisesti pistänyt jiiriin Sauniksen Android 2.3-ohjeiden mukaan ja puhelimessa on dataverkkotila päällä. Wi-fi ei ole päällä. Puhelin toimii muuten moitteettomasti, soittaakin. "Tietoja puhelimesta -> Tila" näyttää matkapuhelinverkon tyypiksi "HSDPA":ta ja verkon tilaksi "yhteys katkaistu", mutta voin soittaa puhelimella. Nyt joku kylän viisain, apua.

En pistänyt kännykkämaailman tyhmiin kysymyksiin, koska tässä tredissä on nimensä mukaisesti varmasti enemmän Android-käyttäjiä.

Ostin tänään Samsung Galaxy S Advancedin, versiona Android 2.3.6. Olen tässä illan tapellut nettiin yhdistämisen kanssa, mikä ihme siinä voi olla? Selain tai mikään softa ei saa yhteyttä verkkoon. On asianmukainen kahden megan datapaketti Saunalahdelta (tuplavarmistin vielä katsomalla OmaSaunalahdesta), palveluasetukset olen sekä tilannut että manuaalisesti pistänyt jiiriin Sauniksen Android 2.3-ohjeiden mukaan ja puhelimessa on dataverkkotila päällä. Wi-fi ei ole päällä. Puhelin toimii muuten moitteettomasti, soittaakin. "Tietoja puhelimesta -> Tila" näyttää matkapuhelinverkon tyypiksi "HSDPA":ta ja verkon tilaksi "yhteys katkaistu", mutta voin soittaa puhelimella. Nyt joku kylän viisain, apua.

En pistänyt kännykkämaailman tyhmiin kysymyksiin, koska tässä tredissä on nimensä mukaisesti varmasti enemmän Android-käyttäjiä.
Jos kaikki asetukset on kunnossa, niin sammuta puhelin ja käynnistä uudestaan. Sitten toimii.

Tekis kyllä niin helvetisti mieli ostaa joko htc one x tai galaxy s3. Uusia malleja ei kuitenkaan varmaan oo hetkeen vielä tulossa. Mitää merkittävästi parempaa/huonompaa ei taida kummassakaan kuitenkaan olla. Tartteis käydä hipelöimässä noita molempia kaupassa vierekkäin.

Ilmeisesti syksyllä on jotain HTC One X upgreidii tulossa. http://www.stuff.tv/news/phone/rumour-mill/exclusive-%E2%80%93-htc-endeavour-c2-leak-spills-the-specs-on-the-one-x-successor

Kannattaa noita kahta luuria ihan kokeilla, kuten sanoit merkittäviä eroja ei ole (joidenkin mielestä toki GLONASS gepsi on iso plussa) joten miten itse näkee parhaimmaksi. Itse ehdottomasti pidän HTC:n materiaalista enemmän, ja samoin on sanonu pari kaveria joka ei omista kumpaakaan. SGSIII taitaa hieman nopeudessa viedä, mutta enpä suuremmin ole hidasteluja One X:lläni kokenut.

Eilen uus liittymä aukesi ja sen mukana myös mobiiliverkko. Laitoin mobiilidatan päälle mutta ei vaan suostu yhdistämään nettiin. Pitääkö tuossa tehdä jotain muitakin taikoja tuon lisäksi?

Varmaan tilata oikeat asetukset jos luuri ei ole alunperin samalta operaattorilta.

Emännän HTC One V tuli ja hieno on puhelin. Mutta minkähän takia hotmail sähköposti ei lähde rokkaamaan. Serverin osoitteen antoi suoraan m.hotmail.com ja kaikki osoitteet ja salasanat pitäisi olla oikein. Eihän tuo kuitenkaan mitään pitäis tarvita. Netti ja esim fb sovellus kyllä toimii ja data rokkaa molempiin suuntiin...

Emännän HTC One V tuli ja hieno on puhelin. Mutta minkähän takia hotmail sähköposti ei lähde rokkaamaan. Serverin osoitteen antoi suoraan m.hotmail.com ja kaikki osoitteet ja salasanat pitäisi olla oikein. Eihän tuo kuitenkaan mitään pitäis tarvita. Netti ja esim fb sovellus kyllä toimii ja data rokkaa molempiin suuntiin...
Ettei vain kuitenkin olisi itse serverin osoite eri josta posti haetaan, siis oletan että lykkäät sitä Mail ohjelmaan?

Ainakin ohjeissa aivan eri osoitteet: http://windows.microsoft.com/en-US/hotmail/send-receive-email-from-mail-client

Sonerasta vaihtui Saunalahteen. Eli pitääkö soittaa Saunalahdelle vai saako nuo asetukset urkittua jostain muualta?
1sekuntti googletusta:
http://lmgtfy.com/?q=saunalahti+internet+asetukset
Eka linkki
Asetuksista etsin APN kohdan ja työnnät sinne oikean arvon.
Tai automaattisesti puhelimeen Oma Saunalahden kautta: http://www.elisa.fi/saunalahti/asia...769/datasiirron-ja-multimediaviestien-kaytto/

Hitto kun jos valitsee hotmail postin tuosta alkuvalikosta niin ei pääse noita saapuvan/lähtevän asetuksia laittamaan. Täytyy varmaan yrittää luoda tili tavallisen tilin luonnin kautta jossa ne voi laittaa...
Joo, ei valitse mitään valmista. Tiedä sitten mistä on Google repiny astuksensa jota tarjoaa vakiona. Kumma kyllä ettei oikeita pistä, kuitenkin muutamalla varmaan Hotmail löytyy. Ehkä ajattelevat että kaikilla Gmail ja ohjaa sinne? ;)

Itse käytän Androidissa juurikin Gmail applikaatiota, erittäin toimiva. Oon siis lisännyt tulevat ja lähtevät palvelimet kaikista eri maileista Gmailiin. Eli voin vastaanottaa ja lähettää siellä esim. oman nettidomainin s-postia, koulun s-postia, pakkiksen s-postia, jne. Limitti taitaa tosin olla 5 erillistä tiliä Gmailin lisäksi.

Googletellut jo reilun tunnin ja nuo(kin) asetukset laitettu moneen kertaan. Ei vaan suostu yhdistämään, mutta täytyy vielä yrittää ton Oma Saunalahden kautta.
Oon muuten semmosta jännää lukenu että jollain yhdistää Saunalahden dataan vain jos sallit puhelimen asetuksissa verkkovierailun.................................... mikäs puhelin sulla?

Muistathan sitten että rommit saattaa herkästi kusta kaikkea radioon liittyvää, kuten juuri wifi/mobiilidata/yms. ;)

Onko rommi toiminut normaalisti aiemmassa liittymässä, ja ei päivitystä rommissa välissä? Tosin ei tuokaan välttämättä tilannetta selitä.

Muistathan sitten että rommit saattaa herkästi kusta kaikkea radioon liittyvää, kuten juuri wifi/mobiilidata/yms. ;)

Onko rommi toiminut normaalisti aiemmassa liittymässä, ja ei päivitystä rommissa välissä? Tosin ei tuokaan välttämättä tilannetta selitä.

Kaikki toiminut kuten pitääkin. Täytyy tästä eteenpäin kysellä murosta koska sieltä uskoisin löytäväni vastauksen. ;)

Kaikki toiminut kuten pitääkin. Täytyy tästä eteenpäin kysellä murosta koska sieltä uskoisin löytäväni vastauksen. ;)
Joo jos sulla on custom rom, niin olen 99% varma, että sun täytyy laittaa roaming päälle. Siis dataverkkovierailu. Mulla oli vanhassa puhelimessa sama juttu ja sitä kyselinkin täällä, että onko normaalia ettei toimi ilman roamingia. On kuulemma kun ulkomainen rom ei tunnista Suomen verkkoja. Jos ei vieläkään tunnista niin käynnistä luuri uudestaan. Jos ei vieläkään toimi niin paskan myivät.

Joo jos sulla on custom rom, niin olen 99% varma, että sun täytyy laittaa roaming päälle. Siis dataverkkovierailu. Mulla oli vanhassa puhelimessa sama juttu ja sitä kyselinkin täällä, että onko normaalia ettei toimi ilman roamingia. On kuulemma kun ulkomainen rom ei tunnista Suomen verkkoja. Jos ei vieläkään tunnista niin käynnistä luuri uudestaan. Jos ei vieläkään toimi niin paskan myivät.

Roaming on päällä, luuri on käynnistetty moneen kertaan. Ei tuo rommin uudelleen asentamiseen kauaa mene joten eiköhän se mene viimeisenä keinona kokeiluun.

Jännä et ennen tuota liittymää missä mobiilidata -paketti tuli, luuri yritti päästä kaikin keinoin nettiin. Nyt kun siitä maksaa niin pääsy evätään.

Edit. Sovellusvalikkoon muuten ilmestyi sim-kortin vaihdon jälkeen Sim Toolkit -ohjelma. Sen kun avaa, eteen tulee vaihtoehdot:
Oma Saunalahti
Numeropalvelut
Sää
Varmenne

Onko tuolla mitään tekemistä ko. ongelman kanssa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom