Anarkistiapinat riehuivat stadissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiedz
  • Aloitettu Aloitettu
sgege sanoi:
Jissen, jos olisit kuullut mitä se sanoi niin tietäisit mitä tarkoitan.

En minä sinua kritisoinutkaan, vaan juuri sitä noiden ajatusta että täällä/heillä on asiat huonosti. Ei voi elää kun tuet eivät riitä. Samaan aikaan rajavartiostolla paukkuu mamuja sisään ovista ja ikkunoista kun täällä saa elää ns. leveää elämää verorahoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielipide:

Taas tuli todistettua, että typerillekkin ideoille on aina kannattajia. Tän siitä saa kun antaa kommarinuorille rahaa...

Eikös prekariaattien perustaja ole Tapio Laakso? Isä siis kansanedustaja Jaakko Laakso? Olenko väärässä?

Miten kansanedustajan - miehen joka tienaa tuplaten normaalin duunarin palkan - lapsesta tulee köyhien esikuva? Ehkä samalla tapaa kuin isästään tuli kommareiden esikuva? Olenko väärässä?

Nimimerkillä "Kännissä näitä joskus ihmettelen kovasti"

:lol2: Ykkösellä kaks prekaraattorihippiä vauhkoaa, tai tuntuu siltä että eivät oikeen tiedä mistä vauhkoavat! :curs:

edit: Kattokaa nyt kaikki! hyvää viihdettä ykkösellä!:lol2:

John R sanoi:
:lol2: Ykkösellä kaks prekaraattorihippiä vauhkoaa, tai tuntuu siltä että eivät oikeen tiedä mistä vauhkoavat! :curs:

Toi on järkyttävää kamaa. Toi muija ei osaa sanoa mitään... niinq siis niinq... ja ei loppupeleissä sano mitään... "Freelancerit tekee töitä pätkissä, ja se on niinq monille niistä ihan ok.... err.... ja.... niin."

Ja toi "kansalaisaktivisti-Eetu" selittää suu vaahdossa kuinka palkkatulon ulkopuolella olevat ihmiset "tiimityöskentelee" ja tuottaa yhteiskunnalle? Hän esim. itse järjestää keskustelutilaisuuksia, ja kirjoittaa artikkeleita... mutta ei saa asiasta palkkaa, koska "palkkaus perustuu mielivaltaiseen järjestelmään, jossa palkkaus perustuu henkilön yksittäiseen suoritukseen." Siksi pitäisi olla kansalaispalkka, jossa kaikille olisi vastiiketon perusosa. :eek:

LOL! Onhan tuo ohjelma hauskaa viihdettä! :D Mun mielestä olis ihan huippua että kaikki sais 600e-700e\kk "perustuloa". Siis ei herranjumala, olis se kivaa kun kaikilla olis rahaa eikä kenenkään tarttis tehdä töitä! :wall:

Ei helvetti. Ei noi nyt oo ihan saletteja mitä en oikein haluu. Ois pitäny ottaa nauhalle ja kuunnella uudestaan, ei noiden puheissa mitään järkeä ollu. "Mulle pitää maksaa 700€ kuussa ku mä kirjoittelen kaikkea." Eipä menis tolla menolla kauaa ku jengi vois ihan ammatikseen kirjoitella esim Pakkikselle. Huh huh.

Joopa joo. Mä käyn kalassa ja juon kaljaa kavereiden kanssa eikä mulle makseta siittä palkkaa kun palkkaus perustuu mieleivaltaiseen järjestelmään. On se niin väärin.

"Se ei ole oleellista mistä kansalaispalkka tulee" Tuo oli typerintä mitä olen tänä vuonna kuullut.

Ei oikein tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa..kyllä nämä "prekaraattorit" puhuivat itseään pussiin aika tehokkaasti , jäi hieman hämäräksi koko touhun ydin . Tämä on tätä nykyistä ns. hyvinvointiyhteiskuntaa . Eli olisi ilmeisesti päästävä tilanteeseen jossa ei ole pakko tehdä töitä jos ei halua ?.:jahas:

Vastasko ne oikein mitään siihen kysymykseen "mitkä ovat teidän velvollisuuksianne?"

Glyptis sanoi:
Vastasko ne oikein mitään siihen kysymykseen "mitkä ovat teidän velvollisuuksianne?"

Tuuli vinku nielussa. Ei tainnut mitään keksiä. Ens viikolla uudestaan, kyllä siihen mennessä jotain tulee mieleen!

Nyt ei kyllä tullut prekariaatilta mitään ihan parhaita ideoita..:lol2:
Suomessa saa ilmaisen koulutuksen ja toimeentulo useimmiten järjestyy suht helposti, jos ei vieroksu työtä. Sen ymmärrän, että joku on huolissaan oikeasti huonompiosaisista, mutta siinä vaiheessa kun isin kirjaviisas kermaperse haluaa rahaa tilaisuuksien järjestämisestä, alkaa meikäläistä vituttaa.

Uskomatonta kuinka päätä pakottaa suunnaton raivo. En olisi uskonu, että yhden keskusteluohjelman anti voi olla näin agressiivinen :evil:
Eihän ne tajunnu itsekkään mistä puhu ja kumpikaan ei ole nähnyt mitään vääryyksiä missään. Poliisi provosoi vaan heidän grillibileitään...

Miten voi kukaan olla noin pihalla maailmasta kuin nuo prekaarit? Toivottavasti se Eetukin pääsee joskus johonkin vakituiseen työpaikaan vaikka kaupan kassalle. Siellä kun sitten tekee yhteistyötä hiki päässä asiakkaiden kanssa samalla kun muut työntekijät "tekevät yhteistyötä" takahuoneessa, niin voi Eetullekin tulla mieleen, että pitäisiköhän palkkaus sittenkin perustua työntekijän työsuoritukseen. Jutut mielivaltaisesta palkkaussysteemistä olivat myös hauskoja.

On kyllä hieman outoa, että noin nuorten käsitys työelämästä vaikutti sellaiselta, mitä voisin kuvitella työelämän saattaneen olla joskus useita kymmeniä vuosia sitten. Työntekijä tekee prekaarien mukaan työtä pahassa yrityksessä yksin, "tyhjiössä", ilman yhteistyötä. Varmasti sellaisiakin töitä on, mutta pitäisikö esimerkiksi trukkiin ahtaa kaksi kuskia, jotta voisi tehdä yhteistyötä? Sitä en oikein ymmärrä, miksi palkkaus pitäisi olla työsuorituksesta riippumatonta. Ehkä kyseessä on yleinen tasapäistämisen tarve. Nuo kaksi prekaaria olivat kyllä sellaisia, että jos palkka maksetaan työsuoritukseen perustuen, tulot jäänevät aika pieniksi... Kävihän noista myös selville, että kumpaakaan ei huvittanut tehdä "ikäviä" töitä, kuten olla Mäkin kassalla tai siivoojana. Pitäisi vain saada kirjoittaa manifestejä ja suunnitella mielenosoituksia, ja saada yhteiskunnalta siitä vielä palkkaakin. Hohhhoijaa mitä iilimatoja.

Miksi nämä prekaarit/kommunistit aina näkevät yritykset pahiksina, jotka imevät työtekijöistä rahaa? Yleensä yritykset kuitenkin maksavat työntekijöilleen palkkaa. Näkisinpä edes joskus sen, että tämmöinen prekaari perustaisi yrityksen ja hoitaisi sitten oman firmansa työteon ja palkanmaksun juuri omien periaatteidensa mukaan. Tosin yhteiskuntaa tullaan sitten parin kuukauden päästä kuitenkin syyttämään kun firma menee nurin, omia virheitä ei varmasti voida nähdä.

Minusta on todella hienoa, että prekaarit päästettiin A-Talkiin kertomaan mielipiteitään. Ei noilla puheilla niitä enää kukaan ota vakavasti, jos on ennenkään ottanut.

Tulipas tästä pitkä vuodatus, meinasin heittää tv:n parvekkeelta, kun nuo prekaarien jutut saivat pään kiehumaan :nolo:

Juho sanoi:
LOL! Onhan tuo ohjelma hauskaa viihdettä! :D Mun mielestä olis ihan huippua että kaikki sais 600e-700e\kk "perustuloa". Siis ei herranjumala, olis se kivaa kun kaikilla olis rahaa eikä kenenkään tarttis tehdä töitä! :wall:

Mistähän tuo 600-700e/kk x 5100000/kk temmotaan? Ilmeisesti painokoneesta painetaan vaan nappia ja sieltä sitä rahaa sitten pursuaa? Laitetaan saman tien 2500/kk/naama, niin ei kenenkään tarvitse tehdä mitään kun rahaa on. Tai jotain. Voi jeesus.

Ja poliisillahan oli varusteet päällä, eihän ne saanu ku ruhjeita. Niimpäniin.

Alarik sanoi:
Asiasta viidenteen, ne vr:n makasiinit siis ollaan purkamassa ja se musiikkitalo rakennetaan siihen? Olen vähän pihalla tästä jutusta.

Et lainkaan yhtä pihalla kuin makasiineilla riehunut nuori aikuisto.

Huomenna tulee kyseinen ohjelma uusintana TV1 kello 14.00. Täytyy kattoa ihan ajatuksella läpi. Tossa muuten näitte prekariaattien kotisivut. " Varastaminen on turhan negatiivisesti latautunut sana, kun puhutaan siitä että vähävaraiset ottaa osan siitä mikä niille kuuluu." (lainaus sivujen foorumilta)

http://www.prekariaatti.org/

Lainaus tuolta sivuilta, tähän tiivistyy mun mielestä ainakin ton A-Talkin anti: "Ainoaa ajatusta vastustavat" [kansalaispalkkaa] ekonomistit, suurin osa Attacin "tieteellisistä neuvonantajista", Copernic-säätiö, sosialisti- ja kommunisti-intellektuellit, osa vihreistä ja erinäiset trotskilaiset vallankumoukselliset ovat kaikki tuputtaneet meille uussosialistista ja uusmarxilaista ajattelua, jonka tunnuslause on: "Palkkatyön ulkopuolella ei ole pelastusta". Me ajattelemme sitä vastoin, että vuoden 1968 jälkeen on avautunut uusi poliittinen vaihe, joka on verrattavissa orjuudesta eroon pääsemiseen: mahdollisuus perustaa ihmiskunnan tuotanto ja uusintaminen jollekin muulle kuin palkkatyölle. Me säilymme uskollisina palkkatyön kumoamisen poliittiselle haasteelle. Se ei ole utopia, ei iskulause eikä ohjelma, vaan yksinkertaisesti tie, jota miljoonat ihmiset ovat alkaneet kulkea jo kauan sitten (joko vapaaehtoisesti tai pakotettuina)."

Eli tää prekariaatti on jokin todella korkealentoinen (toivottavasti marginaali)ryhmä, jolla ei ole todellisen elämän kanssa mitään tekemistä. Mutta joo, suosittelen kaikille tuota huomista uusintaa. Täytyy itsekin kattoo se uudestaan, kun en nähnyt sitä alun haastattelua, jossa haastateltiin Attacin hallituksen jäsentä. EDIT: Hain yliopiston sivuilta tietoa, toi "Eetu da Kansalaisaktivisti" on opiskelijastatukseltaan taiteiden tutkimuksen laitoksen humanisti... kertoo siis kaiken. :D

Sumu sanoi:
Mistähän tuo 600-700e/kk x 5100000/kk temmotaan?

Mä laskeskelin ihan tuota samaa. Tuli laskimen näyttöön niin paljon nollia, että piti tavata ihan huolella. Siis se tekee jotain 36 000 000 000€/vuosi. Valtion verotulot on luokkaa 30 000 000 000€/vuosi.. Meinaan vaan, että voisi tulla aika tuntuvat mätkyt seuraavalle vuodelle, jos perustuloa jaetaan kaikille pikku "tiimityön" tekijöille.

Onkohan se uivelo edes miettiny tota laskelmaansa yhtään ennen kuin tulee valtakunnalliseen TV-lähetykseen selittämään? koominen sälli..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom