ananaksista

tuli tässä semmonen juttu mieleen noita ananasrenkaita mutustaessa että onko ananaksista jotain haittaa tai erityistä hyötyä ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muistaakseni ananaksen bromelaiini oli terveyttä edistävä jollain tapaa, en muista miten. Ja ananaksessahan oli joku ravintoaine, en taaskaan muista kuollaksenikaan että mikä, mutta jolla olisi lievä termogeeninen vaikutus? Eli ihan v.i.t.u.n. lievä.... joku varmaan vois muistaa etevämmin, mulla nuo proteiinijauhot sekottaa pään eikä enää muista asioita.

Originally posted by Net Virgin
Oiskohan sillä ollut jotain tekemistä myös nesteitten poistumisessa elimistöstä

No perkele niin olikin!

Niin ja muijatkin tykkää, että mies maistuu paremmalta...:thumbs:

Ananas on hyvää...:kuola:

Itte kiskon rahkan seassa, joka päivä. Kusetusvaikutuskin lakkaa/vaimenee kun käyttää päivittäin. Jos ananaksesta on jotain haittaa niin tiedänpähän mihin sitten joskus kuolen.

ananananas

Jep, nestettä poistaa ja oon kuullu sanottavan että siitä löytyy yhtä monta terveyttä edistävää vaikutusta kun niitä "silmiä"...

Muistaakseni ananas parantaa proteiinin imeytymistä. Tosin vaikutus ei mikään suuri ollut.. Joku voi teloittaa minut julkisesti, jos muistin väärin.

Muistaakseni ananas parantaa proteiinin imeytymistä. Tosin vaikutus ei mikään suuri ollut.. Joku voi teloittaa minut julkisesti, jos muistin väärin.

Mä taas olen jostain syystä ollut siinä uskossa että ananaksen jotkut entsyymit hieman hidastaisivat/estäisivät proteiinin imeytymistä. Muistelen että siitä oli jotain juttua joskus bodaus lehdessä mutta voin muistaa väärin..... ja joskus muistaakseni oli joku laihdutusvalmiste jossa kanssa paasattiin että ananaksen entsyymit estävät osan ravinteiden imeytymisestä jne ja sit laihdut. No ainakaan mä en ole huomannut mitään näistä vaikutuksista:rolleyes:

japa sanoi:
Mä taas olen jostain syystä ollut siinä uskossa että ananaksen jotkut entsyymit hieman hidastaisivat/estäisivät proteiinin imeytymistä. Muistelen että siitä oli jotain juttua joskus bodaus lehdessä mutta voin muistaa väärin.....

Törmäsin tälläiseen:
Entsyymit
On erittäin tärkeää saada oikeita entsyymejä kun käytetään suuria
määriä proteiinia. Parhaat ruoka- aineet kehonrakentajille, jotka sisäl-tävät
entsyymejä ovat ananas, papaija, mango ja kiivi.

Juttu on sivulla 3 Proteiinijaksotuksella 5 kiloa lihasmassaa kuudessa viikossa-oppaassa, joten voisi kuvitella, että haittavaikutuksista proteiinin imeytymisen kannalta olisi mainittu..

Onkos kukaan miettinyt sitä, että niistä säilykepurkeista aika todennäköisesti liukenee tinaa siihen tuotteeseen? Varsinkin silloin jos purkkia on kolhittu ja tinaus mahdollisesti vahingoittunut. Siitä ei varmaan oo mitään haittaa jos aina välillä käyttää, mutta itse en ainakaan menis joka päivä vetään purkillista.

Powerhousu vetäskin hyvän pointin esiin....

Purkista tulee vedettyä tonnikalat, ananakset, ym....
Joten vanhana olenkin sitten tinaukko... :lol2:

Tästähän oli aikoinaan tutkimuskin, kuinka se purkista irronnut mäihä vaikuttaa ihmiseen.....

Itteäni ananaksessa häiritsee vain liian pienet ja metallipurkin muodossa olevat pakkaukset. Jos ananasta (siis murskaa) myytäisiin esim. isoissa (vaikkapa kilon) muovipusseissa pakasteena, niin olisin tyytyväinen.

Samasta syystä (ja huonon maun vuoksi) en jaksa tonnikalaakaan syödä, ärsyttää niiden pienten purkkien kanssa lerata, kun omatunto ei anna periksi, että heittäisin ne sekajätteeseen, mutta kierrättäminen vaatii purkin huuhtelun (nopeaa ja helppoa, mutta jos sen tekee useammalle purkille päivittäin, niin pikkuhiljaa rupeaa tympimään), keräämisen kotona pussiin, jonka muistaa tyhjentää metallinkierrätyssammioon marketin parkkipaikalla. Helpomminkin pystyn järjestämään niin proteiinin saantini kuin rahkani makustamisenkin.

t: iivili the viherpiipertäjä ;)

Eikös ananas mureuta lihaa, eli kun tarpeeksi sitä mättää, niin hampaat tippuu suusta...

iivili sanoi:
Itteäni ananaksessa häiritsee vain liian pienet ja metallipurkin muodossa olevat pakkaukset. Jos ananasta (siis murskaa) myytäisiin esim. isoissa (vaikkapa kilon) muovipusseissa pakasteena, niin olisin tyytyväinen.

Samasta syystä (ja huonon maun vuoksi) en jaksa tonnikalaakaan syödä, ärsyttää niiden pienten purkkien kanssa lerata, kun omatunto ei anna periksi, että heittäisin ne sekajätteeseen, mutta kierrättäminen vaatii purkin huuhtelun (nopeaa ja helppoa, mutta jos sen tekee useammalle purkille päivittäin, niin pikkuhiljaa rupeaa tympimään), keräämisen kotona pussiin, jonka muistaa tyhjentää metallinkierrätyssammioon marketin parkkipaikalla. Helpomminkin pystyn järjestämään niin proteiinin saantini kuin rahkani makustamisenkin.

t: iivili the viherpiipertäjä ;)

Muistaakseni olen nähnyt ainakin Euro-Sparissa anansta sellasissa miehekkäissä kolmenkilon purkeissa. Varmaan niitä löytyy myös Natsi-Siwasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom