Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä ei puhuta möykyn verojen maksusta yhtään mitään, enkä myöskään omassa viestissäni puhunut möykystä yhtään mitään.
Enkä puhu minäkään, tässähän oli tosiaan kyse siitä, että tuo Pekan ajatus, että verojenmaksaminen on jokaisen oma asia on aika ongelmainen. Toki jos haluaa tästä yhteiskunnasta Kreikkaa vastaavan niin miksei..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän nuo pimeät tulot/hommat on ihan arkipäivää lähes joka alalla. Ilmoittaako kukaan ravintola alallat tippejä verottajalle?
Kuinka moni parturi lyö kaiken kassaan? Ja ei kaikkia taksikyytejä ajeta mittari päällä.
Kuinka moni rakennusalalla käy vähän "iltahommissa" tai rak.mestari toimii valvojana pientä pimeetä korvausta vastaan omakotityömaalla. Että kyllä tollanen suhmurointi kuuluu lähes jokaiselle alalle.

Härskeimmät ja ahneimmat sitten jäävät kiinni,kun joku kateellinen ilmiantaa. Ja ne suurimmat roistot vaan jatkavat toimintaansa valtion johto tehtävissä,sekin on jännä juttu jos sössit asiat politiikassa niin aina näille kataisille ja stubeille joku hyvä virka löytyy...

Lähti vähän rönsyilemään sori
On, mutta ei pitäisi olla. Tämmöiset toiminnat sitten nostaa muiden verotusta, luo epäreilua kilpailuetua yms. Tuollaiset härskeimmät tuleekin ilmiantaa, eikä sillä todennäköisesti ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Harmaa talous on tässäkin yhteiskunnassa yksi suuri ongelma, mihin pitäisi puuttua rajummin mielestäni.

Enkä puhu minäkään, tässähän oli tosiaan kyse siitä, että tuo Pekan ajatus, että verojenmaksaminen on jokaisen oma asia on aika ongelmainen. Toki jos haluaa tästä yhteiskunnasta Kreikkaa vastaavan niin miksei..

Kyllä minä sitä mieltä olen todellakin, että se on jokaisen oma asia. Kyllä aikuiset ihmiset osaavat ottaa vastuun omista raha-asioista ja kantaa myös sen vastuun mikäli tehtäisiin jotain kepulijuttuja ja siitä jäisi kiinni. Edelleen kun se ei ole meidän asia puuttua kenenkään verokortteihin tai tulonlähteisiin. Sitä varten on ihan palkattu ihmisiä tarkkailemaan asiaa.

Enemmän minä olisin Möykyn kela-asioiden sijaan huolissani nuista diilereistä ketkä pennuille myövät huumeita ja sitten kuolevat tuonne kaduille niin kuin vasta kävi taas täällä Joensuussa.

Jätän tämän keskusteluaiheen tähän omalta osaltani. Tsempatkaa nyt Tuomoa vaikka perustamaan virallinen toiminimi ja ostakaa kokeeksi joku ohjelma. Vasta sitten voitte arvostella minun mielestäni.

Kyllä minä sitä mieltä olen todellakin, että se on jokaisen oma asia. Kyllä aikuiset ihmiset osaavat ottaa vastuun omista raha-asioista ja kantaa myös sen vastuun mikäli tehtäisiin jotain kepulijuttuja ja siitä jäisi kiinni. Edelleen kun se ei ole meidän asia puuttua kenenkään verokortteihin tai tulonlähteisiin. Sitä varten on ihan palkattu ihmisiä tarkkailemaan asiaa.

Enemmän minä olisin Möykyn kela-asioiden sijaan huolissani nuista diilereistä ketkä pennuille myövät huumeita ja sitten kuolevat tuonne kaduille niin kuin vasta kävi taas täällä Joensuussa.

Jätän tämän keskusteluaiheen tähän omalta osaltani. Tsempatkaa nyt Tuomoa vaikka perustamaan virallinen toiminimi ja ostakaa kokeeksi joku ohjelma. Vasta sitten voitte arvostella minun mielestäni.
Joo on se periaatteessa jokaisen oma asia, mutta aika kusipäistä silti se mitä monet tekee, että jättää verot maksamatta ja tekee pimeänä töitä samalla kun nostaa veronmaksajien rahoittamaa työttömyysturvaa. Mutta joo, se siitä aiheesta.

Positiivistä jos Kelan asiakas ei olisi enään Kelan asiakas. Muussa tapauksessa viesti selvä, tee loinen hommia niin että me emme maksa ”palkkaasi”. Ja vero ja raha-asia on aina selvä asia, siinä ei ole tunnetta vain järki. Toki ymmärrän ettei toisen elämisen maksaminen haitttaa jos vuodessa ansiotuloista maksaa max 10k veroa. Tai muuten vaan ei ymmärrä käytäntöä. Mutta kuten sanoin jos päässyt Kelasta eroon annan vahvan supportin!

Aikamoista dissaamista asioista joista ei edes ole faktatietoa, ja vaikka olisikin niin keneltä tuo nyt on pois?

Tukisysteemi ei todellakaan kannusta tekemään töitä... Jos Tuomo tekisikin pimeenä esimerkiksi muutaman huntin saamansa työttömyystuen(?) päälle, niin miten se vaikuttaa mihinkään? Se vaikuttaa tasan sen verran, että Tuomo saa itselleen ja perheelleen hieman enemmän rahaa käteen. Minun mielestäni tuokin on parempi vaihtoehto, kuin se että elelisi pelkästäään tuilla eikä tekisi mitään.

Kaken- kanssa samaa mieltä. Itse olen aina tehnyt töitä ihan verokortilla ja ilokseni saanut tutustua useisiin henkilöihin, jotka erilaisten tukien päälle tienaa omaa hyvää. Oikein mieltä lämmittää kun ahkera töömees, 20v eläkeläinen ja vanttera somali hieman ylimääräistä hankkii itselleen ja perheelleen. Mitä pahaa siinä on... Täh?

Onko jotain todisteita siitä, että Ana tai Möykky olisivat harjoittaneet veronkiertoa? Jos on niin mitä? Jos ei, niin miten se liittyy asiaan ja heidän ketjuunsa?

Voivathan he olla vaikka murhanneet Olof Palmen, mutta yleensä on kyllä tapana, että ihmisiin ei kohdisteta rikossyytöksiä tai vihjailuja, ellei niistä ole antaa jotain todisteita.

Viimeksi muokattu:
Ja mistä toi juttu kelan tuilla elämisestä on peräisin? Mun käsittääkseni möykky käy kyllä töissä.
Kukaan tuskin tietää oikeasti Möykyn raha-asioista yhtään mitään (sen enempää kuin kenenkään muunkaan randomvastaantulijan). Jotain omituista pahanilkistä mielikuvitusta tuntuu monella pukkaavan. Ollut sen verran töissä, että tod. saisi ansiosidonnaista eikä mitään kelan maksamaa työmarkkinatukea, kenties ei saa mitään tukea mistään. Puolison tulotkin vaikuttaa. Töistä taas ei voi kieltäytyä tai joutuu karenssiin. Joka tapauksessa, nuo ovat täysin möykerön omia asioita. Paha mennä syyttelemään mistään ilman mustaa valkoisella.

Ja mistä toi juttu kelan tuilla elämisestä on peräisin? Mun käsittääkseni möykky käy kyllä töissä.
Siinä on taustalla (osa-aika?)työstä kieltäytyminen "huonon" palkan takia ja MUISTAAKSENI vertasi sitä juuri tukiin, ettei paljoa enempää saisi ja lisäksi oma-aika kärsii. Kertoi joku aika sitten jollain videolla ja siitä nousi täällä foorumilla älämölöä, osittain aiheestakin. Kyllä töitä pitäisi ottaa vastaan jos on tarjolla, mutta jokainen tehköön omat valintansa.

Kaken- kanssa samaa mieltä. Itse olen aina tehnyt töitä ihan verokortilla ja ilokseni saanut tutustua useisiin henkilöihin, jotka erilaisten tukien päälle tienaa omaa hyvää. Oikein mieltä lämmittää kun ahkera töömees, 20v eläkeläinen ja vanttera somali hieman ylimääräistä hankkii itselleen ja perheelleen. Mitä pahaa siinä on... Täh?

Mun mielestä tällä tavoin surkeaa järjestelmää pitääkin protestoida.

Olen tehnyt sekä verokortilla useita vuosia töitä, että nykyisin vuodesta 2013 päätoimisena yrittäjänä. Olen työllistänytkin pari kaveria.

Tosin nykyään pystyn työllistämään vain itseni, sillä Suomen älytön veropolitiikka, sekä idioottimainen tukijärjestelmä ei ikävä kyllä mahdollista työllistämään ketään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom