Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juurikin näin. Itse olin pakon sanelemana tuossa kolmisen kuukautta työttömänä ja mietin, että ei kai kukaan voi tosissaan nauttia sellaisesta tyhjäntekemättömyydestä, oli aivan saatanan tylsää. Vaikka harrastuksia löytyy salitouhuista musiikkiin ja skeittaamisesta piirtelyyn, niin ei sitä normi duunipäivän tuomaa rutiinin ja hyvän fiiliksen poissaolon jättämää tyhjiötä itse ainakaan olisi jaksanut yhtään pidempään. Tietysti jos siihen töiden tekemiseen ei ole tottunut ja rutinoitunut, niin kai siitä joku sitten voi pitääkin.

Sulla on vaan tylsä elämä. Itse en kyllä töitä kaipaa mutta pakko tehdä että voi harrastella.

Sulla on vaan tylsä elämä. Itse en kyllä töitä kaipaa mutta pakko tehdä että voi harrastella.

Mä en kyllä usko tuohon tylsä elämä-väitteeseen, mutta pakko sitä on kai nyt alkaa pohtimaan :ROFLMAO: Tai ehkä mun duuni on vaan kiinnostavampaa tai vähemmän pakollisen tuntuista paskaa, jota se valitettavan monella tuntuu olevan. Idea toki työttömänä lorvimisesta voi olla houkutteleva, mutta kyllä itsellä ainakin alkoi rajusti tökkimään. Mutta meitä on toki joka lähtöön ja harrastella, kuten totesin, kyllä ehti, mutta kyllä omia töitä alkoi kaipaamaan. Mutta ehkä se vaan sitten tosiaan johtuu siitä, että satun oikeasti pitämään työstäni.

Mä en kyllä usko tuohon tylsä elämä-väitteeseen, mutta pakko sitä on kai nyt alkaa pohtimaan :ROFLMAO: Tai ehkä mun duuni on vaan kiinnostavampaa tai vähemmän pakollisen tuntuista paskaa, jota se valitettavan monella tuntuu olevan. Idea toki työttömänä lorvimisesta voi olla houkutteleva, mutta kyllä itsellä ainakin alkoi rajusti tökkimään. Mutta meitä on toki joka lähtöön ja harrastella, kuten totesin, kyllä ehti, mutta kyllä omia töitä alkoi kaipaamaan. Mutta ehkä se vaan sitten tosiaan johtuu siitä, että satun oikeasti pitämään työstäni.

Itselläni on mukava, rento työ joka on joskus rennompaa kuin kotona oleminen. Silti en menisi sinne viitenä päivänä viikossa ellei olisi pakko. Jo pelkästään se, että joku määrää milloin pitää tehdä mitäkin on tympeää.

Olisin huolestunut mikäli kotona vapaalla ollessa alkaisi kaipaamaan töihin, mielestäni silloin elää tosiaan liian tylsää elämää. Varsinkin vanhemman kaartin ihmisten suusta kuulee usein ettei ole kotona tekemistä ellei olisi töitä. En voi käsittää tätä sillä itsellä loppuu omien harrastusten kanssa aina tunnit vuorokaudesta kun saa olla vapaalla.

Monia tekijöitä ja monia elämäntilanteita, joissa sopii paremmin.
Tietysti koulutus korreloi, kenties syö pidemmälle lukenutta ihmistä enemmän, kun meneekin hukkaan sykkiminen.

Joku 3 kuukautta on tosi lyhyt aika. Hupenee nopeasti esim. Euroopassa liftaillen tai taideprojekti(e)n parissa tai kansallispuistoja kiertäen.
Pitkäaikainen työnhaku erikseen oma asiansa.

Itselläni on mukava, rento työ joka on joskus rennompaa kuin kotona oleminen. Silti en menisi sinne viitenä päivänä viikossa ellei olisi pakko. Jo pelkästään se, että joku määrää milloin pitää tehdä mitäkin on tympeää.

Olisin huolestunut mikäli kotona vapaalla ollessa alkaisi kaipaamaan töihin, mielestäni silloin elää tosiaan liian tylsää elämää. Varsinkin vanhemman kaartin ihmisten suusta kuulee usein ettei ole kotona tekemistä ellei olisi töitä. En voi käsittää tätä sillä itsellä loppuu omien harrastusten kanssa aina tunnit vuorokaudesta kun saa olla vapaalla.

Mun mielestä tässä ei nyt välttämättä ymmärretä sitä eroa, joka on esimerkiksi lomalla olemisessa tai työttömänä olemisessa. Lomalla en ole ikinä kokenut samanlaisia tuntemuksia kuin elämäni ensimmäisen ja toivon mukaan viimeisen työttömän jakson aikana. Ja nämä nyt vaan ovat mentaalipuolen hommia; joko käsittää, mistä puhun tai sitten ei, en ainakaan nyt jaksa sitä alkaa rautalangasta vääntämään.

Itse taasen en ollut, enkä edelleenkään ole, huolestunut siitä, että työttömänä ollessani aloin kaipaamaan töihin. Sen sijaan olisin ollut kyllä melko vahvastikin huolestunut, jos olisin kokenut oloni psyykkisesti ja fyysisesti hyväksi sellaisessa tilanteessa, jossa en itse elätä itseäni vaan sen tekee joku muu, tai noh, minä joka tapauksessa. Tällaisia aspekteja on näköjään pakko nostaa esiin, jotka ovat varmasti olleet tylsistymisen taustalla, ettei minun elämänlaadustani nyt liikaa huolestuta.

Mutta silti väitän, että suht "vakavamielisen" kuntosaliharrastuksen, skeittaamisen, kiipeilyn, kitaransoiton, pianonsoiton, piirtämisen,elokuvien sekä hyvän parisuhteen ja loistavien ystävien lisäksi itse ainakin vain kaipaan MYÖS töitä. Ihmisen luonteelle ei näin evoluutiobiologisesta näkökulmasta ole kovinkaan tyypillistä vain olla tekemättä mitään muuta kuin tyydyttää omaa hedonismiaan.

Noh, joka tapauksessa meitä on moneen junaan. Kunhan vain totesin, että omalla kohdallani on sitten ehkä tarve ja halu tehdä jotain myös muita ns.ei läheisiä ihmisiä auttavaa ja sen asian poissaolo elämässä oli turhauttavaa. Mitä enemmän asiaa pohdin, sitä huolestuneempi omasta elämästäni olisin, jos työttömänä oleminen olisi vastannut käsitystäni ihanteellisesta elämästä ja enkä olisi omaan työhöni takaisin kaivannut.

Kerro toki miten itse päiväsi täyttäysit vastaavassa tilanteessa? Itsellä nimittäin täysin vastaavia kokemuksia kuin descentillä...

Harrastasin harrastuksia ja touhuaisin lasten kanssa. Tulisi varmaan tehtyä kaikenlaisia reissuja monta kertaa kuukaudessa. Nyt pidin 4 viikkoa kesälomaa enkä oikein ehtinyt tehdä mitään vaikka kotona en ollut kuin muutamia öitä. Mulla kyllä aika kuluis kun olisi rahaa. Minun mielestä melko huolestuttavaa jos ei aika kulu kuin töissä. Varmaan mukava odotella eläkkeelle pääsyä..

No jos oikeasti on mukava työ, mutta voiko sellaista olla? En minkään työttömänä jaksaisi olla sen takia kun ei olisi rahaa harrastella. Mutta jos olisi rahaa niin en varmasti tekisi töitä..

Meinasin tulla kommentoimaan täysin samaa, että ei tuo nyt mikään kituutuspalkka ole :D ~1800e kuussa pärjää ihan helposti.

Käytännössä ihan vitun paska palkka joku 1800 €geä bruttona kuussa kun eletään vuotta 2019 ja asutaan Suomessa. Tollasta palkkaa voisi ajatella opiskelijalla kesätyönä mutta jos itselle tulisi tilanne että tuollaisella palkalla pitäisi yhtäkkiä käytännön elämässä aikuisiällä elää niin hyvin nopeasti sitä hakeutuisi kouluttamaan itseään mahdollisimman paljon päästäkseen parempiin hommiin. Ihan kaikki maksaa nykyään niin helvetisti että jollain 1800 eurolla kyttäät koko ajan tyyliin jotain ruokakaupan kuponkitarjouksia, käyt lidilissä ja katsot mitä paskapaperia ostat halvimmalla jotta voit pyyhkiä hanurisi jatkossakin mahdollisesti muulla kuin paljaalla kädellä. Pisteenä iin päälle sitten asuminen jossa paskalähiössä mamujen, alkoholistien ja mannejen kanssa. En ihmettelisi vaikka joku tyyliin 11 euron tuntipalkkaa vakituisesti vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen tienaava aloittaisi päivänsä oikeasti siten että pyöräyttää ensitöikseen herättyään yhdellä patruunalla ladatun revolverin ohimolla.

^

Tuo oli kuin suoraan omasta näppäimistöstä netin syöveriin ladattu teksti.

Kyllä välillä itselläkin särähtää korvaan tuo " en mene 11e/tunti palkalla duuniin" mutta syvällisemmin kun miettii ni on toi aivan helvetin vähän, joutuis kyllä itekkin miettimään kerran tai kaksi menenkö vai en jos palkka ois tuommonen. Ois ainakin alkuun todella raskasta elää tommosella palkalla ennen kuin siihen tottuu.

^

Tuo oli kuin suoraan omasta näppäimistöstä netin syöveriin ladattu teksti.

Kyllä välillä itselläkin särähtää korvaan tuo " en mene 11e/tunti palkalla duuniin" mutta syvällisemmin kun miettii ni on toi aivan helvetin vähän, joutuis kyllä itekkin miettimään kerran tai kaksi menenkö vai en jos palkka ois tuommonen. Ois ainakin alkuun todella raskasta elää tommosella palkalla ennen kuin siihen tottuu.

Nousee se palakka ajanmyötä. Ja toi nyt on kouluttamattomalle kova juttu, eri asia ku käyt kunnolla koulut nii se palakka heilahtaa huomattavasti ylöspäi. Duunari alalta esim putkimiehellä oli ainakin 6v sitten TES mukanen alotus palakka 12.36e, ei sekää päätä huimaaa mutta ajatellaan tuo palakka sille juuri koulusta valamistuneelle 18vuotiaalle.

Sitte taas jos ei kouluttaudu kunnolla/ oman näkösen alan hommii nii se voi vanahemmalla iällä vaatia palijo nöyryyttä mennä tollasee "paskan" palakan duunii. Toki jos perhe ja eritoten omalapsi o elätettävänä nii luulis tuollasen kelepaava kaikille alakuunsa. Niinkun itekki sanoit nii alakuu varmasti ois raskasta.

Käytännössä ihan vitun paska palkka joku 1800 €geä bruttona kuussa kun eletään vuotta 2019 ja asutaan Suomessa. Tollasta palkkaa voisi ajatella opiskelijalla kesätyönä mutta jos itselle tulisi tilanne että tuollaisella palkalla pitäisi yhtäkkiä käytännön elämässä aikuisiällä elää niin hyvin nopeasti sitä hakeutuisi kouluttamaan itseään mahdollisimman paljon päästäkseen parempiin hommiin. Ihan kaikki maksaa nykyään niin helvetisti että jollain 1800 eurolla kyttäät koko ajan tyyliin jotain ruokakaupan kuponkitarjouksia, käyt lidilissä ja katsot mitä paskapaperia ostat halvimmalla jotta voit pyyhkiä hanurisi jatkossakin mahdollisesti muulla kuin paljaalla kädellä. Pisteenä iin päälle sitten asuminen jossa paskalähiössä mamujen, alkoholistien ja mannejen kanssa. En ihmettelisi vaikka joku tyyliin 11 euron tuntipalkkaa vakituisesti vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen tienaava aloittaisi päivänsä oikeasti siten että pyöräyttää ensitöikseen herättyään yhdellä patruunalla ladatun revolverin ohimolla.
Niin no..

1800-1900/kk nettopalkka josta lähtee 500e vuokraan, 200e auton lyhennys, salikortti 39e ja ruuat n.400e. Asun hyvällä ja erittäin rauhallisella lapsiperhealueella. Jos ei oo vakuutus- tai veromaksuja eikä tule osteltua mitään niin säästötilille menee loppuosa. Ja syön puhdasta ruokaa enkä hintoja kattele. Jos kävisin lidlissä niin varmaan tippuis ruokamenotkin. Ei oo huolen häivää vaikka tulot kuulostaa varmaan ihan vitun surkeilta.

Välillä mietin että mihin ihmeeseen lapsettomat ihmiset tunkee rahansa että joutuu loppukuusta luottoa tms. käyttämään. Mun ei oo ikinä tarvinnu sortuu mihinkään moiseen

Niin no..

1800-1900/kk nettopalkka josta lähtee 500e vuokraan, 200e auton lyhennys, salikortti 39e ja ruuat n.400e. Asun hyvällä ja erittäin rauhallisella lapsiperhealueella. Jos ei oo vakuutus- tai veromaksuja eikä tule osteltua mitään niin säästötilille menee loppuosa. Ja syön puhdasta ruokaa enkä hintoja kattele. Jos kävisin lidlissä niin varmaan tippuis ruokamenotkin. Ei oo huolen häivää vaikka tulot kuulostaa varmaan ihan vitun surkeilta.

Välillä mietin että mihin ihmeeseen lapsettomat ihmiset tunkee rahansa että joutuu loppukuusta luottoa tms. käyttämään. Mun ei oo ikinä tarvinnu sortuu mihinkään moiseen

2000-2500€ kuussa käteen, ei lapsia. Kyllä ne rahat kuule menee jos osaa kuluttaa, helpostikin.

Siis vaikka sais 5000€ kuussa ni kyllä kaikki menis silti. Kai jotkut osaa elää fiksummin, itse taas elää niin hetkessä ja antaa mennä.

Duunarina voi tienata hyvät vuosiansiot, jos vain on ahkera, tekee hyvää jälkeä/tulosta ja pysyy kaukana ay-mafiasta.

Jos tekee sitä mistä tykkää, niin töissä viihtyy. Varsinkin jos on hyvä työyhteisö ja työkuorma pysyy kohtuullisena. Kympin tuntipalkkaan ei ole mikään pakko suostua, mutta hankala se on lähteä varsinkaan tulokkaana vaatimaan mitään +15€ tuntiliksaa. Palkalle pitää löytyä myös katetta.

PS. Meitherson, älä pliis käytä tekstissä murresanoja :)

Suositut

Back
Ylös Bottom