Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Olit 17 päivää ~22h töissä joka päivä? Hurja kaveri. Taitaa olla samoja tarinoita ku ne "hiihdettiin töihin kesät ja talvet".

Joka päivä viikonloppua myöten vähintään 12h. Sunnuntait aina 15h :) Siinä on muutamat ateria korvaukset ja kilometrit mukana. Olosuhde lisä joitain kymmeniä senttejä kun tehtaalla olin. Mahtukohan tohon 2vkl. Sunnuntaina 4x palkka eli 15hx4 on 60h ja elikkä 1.5kertanen "normi" 40h työviikko. Toki vedin vielä oisko 6% verotuksella kun oli lyhyt keikka luontonen duuni ja vuosiraja anto sen periksi.

Jos haluut vielä ite tarkastella nii ateriakorvaus oli sellanen 10e jonka sai jokaselta tunnilta eli 2 nuita päivälle. Ylityöt menee 8h jälkeen näin. 1-2h 50% ja siitä ylöspäin 100%. Eli vaikka 12h päivä niin 8tuntia normi palkkaa, 2h 50% ja 2h 100%. Lauantai taas 0-8h ajalta 50% ja siitä ylöspäi 100%. Sitten tähän kuningaspäivään eli sunnuntaihin jossa joka ikinen tunti 300%korolla joka tekis tuntipalkaksi 44e. 44x15 sitten on jo 660euroa itessään. Sunnuntain hauskin puoli oli se että jos istuin vartin paskalla mulle maksettiin 11euroa siitä ;)

Viimeksi muokattu:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laskitko iltalisät, lauantai -ja sunnuntailisät mukaan? Jos meithersonilla oli normi palkka se 11€, niin ei tarkota sitä että olis sillä palkalla ton määrän tienannut, vaan taitaa olla lisät mukana.
Kyllä just näin! Lisät tuli kaikki mitä metallialalla täytyy tulla. Mistään ei tingitty.

Noilla ylitöillä tekee kyllä paljon. Mullaki oli yhteen kk brutto vajaa 8000e viimevuonna. 40h vk, 4 tuplavuoroa ja 3x 12+12h vklp. Mut eipä se ole elämää ku saa asua työpaikalla.
Tekee kyllä! Mutta aivan oikeassa ettei se mitään elämää ole :ROFLMAO: Olim ton kyseisen toukokuun yhtäkyytiä joka ikinepäivö vähintää 12h töissä. Töistä nukkumaan ha heräs nii töihi. Kokemuksena hieno mutta ei todellakaan mikään toistettava kaava minun kohdalla. Ellen joskus omaa firmaani laita pystyyn.

Nyt kun keskustelu ei ole enään överiä niin olisiko aika laittaa tämä takas muiden sekaan? Muutaman kerran möykyn kanssa jutelleena Herra on todella mukava ja avulias eikä muutenkaan mitään pahaa sanottavaa.

Täähän on ihan hurjan vahva ukko. Helppo 15 x 230 kg kyykyssä, ja ilman varmistajia 230 kg suht helppo ykkönen penkissä. :eek:
On todellakin ja kun katsoo kaverin mallia, niin ihan hands down kehonrakennuksen alle ysissä finaalipaikka! Upean malliset kädet, pyöreät lihakset, reidet on myös pirun massiiviset. Suht lyhkänen jätkä tossa kunnossa 107kg on vitun kova!! Keskivartalo voi olla malliltaan leveähkö, mutta kai siihen voi treenillä(treenaamattomuudella) vaikuttaa? Mä uskon että todella hyvät mahdollisuudet tulevaisuudessa taistella ihan kirkkaimmista mitaleista.

Sehän onkin jo tullut selväksi, että pakkiksella kirjoittelevat ainoastaan huippukoulutetut, valtavia rahoja tienaavat adonikset. Paljon tänne pojat tekstiä suoltavat, mutta kuvia ei niinkään. Mikä siinä pelottaa, jos on niin vitun hyvä? Kaikilla on 6numeroinen osakesalkku ym. Paras oli se klovni joka julisti olevansa fiksumpi kuin 99% koko väestöstä!!

Kyllä Tämä "lanka" kuuluu ehdottomasti sinne kisailijoiden sekaan. Onhan möykky kisannutkin.

Toi 230 penkki oli kova. Mikähän Möykyn paino on? Penkkikisoissa voisi tulla tulosta, jos siihen laittaisi fokusta.

Varmistajien puute pikkuisen hirvitti, mutta toi mieleen vanhat ajat ja 90-luvun. Muistan nähneeni vastaavaa noin 1994 yhdellä salilla Järvenpäässä aikana, kun porukka veti hirveitä hevoskuureja horkkaa. Silloin oli porukkaa, jotka ottivat muutaman toiston 240kg penkissä t-paidalla ja varmistajia ei näkynyt missään. Yksi kaveri, jonka nimeä en muista, mutta oli lyhyt pätkä ja katkera, kun urheiluruutu ei noteerannut hänen EM-voittoaan voimanostokisoissa ja vain jäken paikallislehdessä oli maininta, otti kyykyssä ykkösen noin 330kg helvetin monella varmistajalla. Kyykky tuli ylös, mutta varmistajat olivat tuulipukuja, joista kukaan ei tajunnut, että kun kaveri on noussut ylös kyykystä ei sen raudan kanssa enää mennä siihen telineeseen vaan pitää auttaa. Onneksi sai juuri ja juuri sanottua tuskaisesti ”auttakaa”. Olin myös kerran spottaamassa samaa Euroopan mestaria penkissä samoihin aikoihin noin 19-vuotiaana 76kg kynäniskana yksin. Otti penkissä noin 200kg+ muutaman toiston. Salilla ei muita ja en todellakaan olisi jaksanut nostaa rautaa ylös, jos kaverilta olisi lähtenyt taju tai voimat pettäneet totaalisesti

Ei muuten loppunut ja eikä tule ikinä saamaan elämäänsä järjestykseen ainakaan uusimman tuotoksensa perusteella. Kun nyt Tuomo luet tätä, niin sellanen vanhemman jarrun vinkki, että niele typeryytesi ja mene duuniin, vaikka sillä 11,21€/t liksalla. Paremmin sitä perhe-elämää ja tulevaisuutta rakentaa duunia tekemällä, kuin Kelan korvauksilla. Vitun typerä asenne toi, että ei duunia kannata tehdä tollasella fyrkalla, no kyllä vaan kannattaa, aina se poikii jotain parempaa ja voisi tehdä sun pällillekin hyvää. Aikasen paljon asennetta kyllä ruuvattavana, jos meinaat aikuisten oikeasti kurssia kääntää parempaan suuntaan.

Juurikin näin. Itse olin pakon sanelemana tuossa kolmisen kuukautta työttömänä ja mietin, että ei kai kukaan voi tosissaan nauttia sellaisesta tyhjäntekemättömyydestä, oli aivan saatanan tylsää. Vaikka harrastuksia löytyy salitouhuista musiikkiin ja skeittaamisesta piirtelyyn, niin ei sitä normi duunipäivän tuomaa rutiinin ja hyvän fiiliksen poissaolon jättämää tyhjiötä itse ainakaan olisi jaksanut yhtään pidempään. Tietysti jos siihen töiden tekemiseen ei ole tottunut ja rutinoitunut, niin kai siitä joku sitten voi pitääkin.

Pakko kyllä nyt antaa julkista palautetta @Mike lle tai kuka tämän ketjun nyt palauttikaa tänne osiolle! Hienoa toimintaa!:worship: Taas nähdään ettei siellä "ylläpito" joukossa ketää tahallista kusipäätä ole ja mahollisuuksia annetaan uusiakin :) RESPECT:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom