Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
No worries,jos pumppaaminen,jättiläissarjat,sikakyykyt kasvattaa lihasta.Ok,fine,näyttäkää ne lihakset?
Erotetaan sit alkuun kaverit jotka jo rakentaneet aikoinaan sen perus massan,eikä ole loukkaantumisia
tms jonka vuoksi heilutaan pikku "helistimillä" salilla.Mutta että se lihasmassan rakentaminen niillä,
en ymmärrä.

18886-1536051023-f7e1b6e1603866674ce5da598c4b89b1.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No worries,jos pumppaaminen,jättiläissarjat,sikakyykyt kasvattaa lihasta.Ok,fine,näyttäkää ne lihakset?
Erotetaan sit alkuun kaverit jotka jo rakentaneet aikoinaan sen perus massan,eikä ole loukkaantumisia
tms jonka vuoksi heilutaan pikku "helistimillä" salilla.Mutta että se lihasmassan rakentaminen niillä,
en ymmärrä.
Nyt on jollain kyllä totaalisen hukassa tietous treenistä :D

Nyt on jollain kyllä totaalisen hukassa tietous treenistä :D

Jotenkin itselleni ainakin tuosta päivityksestä tuli mieleen se, että rakennetaanko niitä lihaksia eniten kaikenmoisilla kymmenien tai jopa satojen toistojen hapotuksilla eriskummallisilla suoritustekniikolla vai kummiskin kohtuu isoilla mekaanisilla kuormilla ja perusliikkeillä. Tällä koplalla on niitä aika jänniä liikkeitä ja komboja näissä videoissa ja joku voisi ihan perustellusti tuumata, että onko järkeä. Jospa niissä on järkeä. En minä ala ketään enempää neuvomaan.

Jotenkin itselleni ainakin tuosta päivityksestä tuli mieleen se, että rakennetaanko niitä lihaksia eniten kaikenmoisilla kymmenien tai jopa satojen toistojen hapotuksilla eriskummallisilla suoritustekniikolla vai kummiskin kohtuu isoilla mekaanisilla kuormilla ja perusliikkeillä. Tällä koplalla on niitä aika jänniä liikkeitä ja komboja näissä videoissa ja joku voisi ihan perustellusti tuumata, että onko järkeä. Jospa niissä on järkeä. En minä ala ketään enempää neuvomaan.
Mua mietityttää noissa 500 ja 1000 toiston "haasteissa" se, että mitä sen jälkeen? 1100 toistoa? Tuskin. Kevyt viikko? Tuskin. Vedetään lihasryhmä ilman jatkosuunnitelmaa niin tilttiin, että persekin pitää pyyhkiä ravistelemalla. "Gotta confuse the muscles, right babe?" No, ehkä se kehittää maitohappokestävyyttä tms.

Prässissä vaikuttaa myös kelkan kulma huomattavasti. Jotkut on miltei vaakatasossa ja sitten on vertikaaliprässejä. Toinen muuttuja jalkaprässissä on liikkeen laajuus. Kyykkää tollasia pikkusia polvenkoukistuksia niin jengi nauraa. Tee sama prässissä niin jengi taputtaa. Jalkaprässin idea harjoitteena on ainakin mun mielestä vähän erilainen, kuin kyykky. Pystyy paremmin (=helpommin) tekemään pitkää sarjaa ja kohdistamaan rasitusta erilailla. Muutenkin egoilu jalkaprässillä on aika kebabbialaista touhua mun mielestä. Ketä kiinnostaa jalkaprässimaksimi? Eri asia taas on tehdä balls to the wall sarja missä tahansa liikkeessä, kyllä siitä saa rispektiä. Mutta nää jutut on olennainen osa tätä videosarjaa, joten antaa poikien melskata! (y)

Mua mietityttää noissa 500 ja 1000 toiston "haasteissa" se, että mitä sen jälkeen? 1100 toistoa? Tuskin. Kevyt viikko? Tuskin. Vedetään lihasryhmä ilman jatkosuunnitelmaa niin tilttiin, että persekin pitää pyyhkiä ravistelemalla. "Gotta confuse the muscles, right babe?" No, ehkä se kehittää maitohappokestävyyttä tms.

Ihan sama tuli itsellenikin mieleen, että tuosta jos lähdetään progressiota toteutamaan, niin kai se viikon päästä on sitten joko 1100 toistoa tai parikymppiä lisää tuhannen toiston settiin. Puolen vuoden päästä onkin sitten varmaan ainakin 25 000 toiston treeni.

Maitohappokestävyyttä sen sijaan ei voi kehittää, sillä lihaksiin ei kerry maitohappoa. Piimä ja kermaviili löytyvät kaupan maitohyllyltä, mutta eivät lihaksista.

en ymmärrä.

"It's not heavy weights that build muscle. It's not high reps that build muscle. It's high reps with heavy weights that build muscle."- Tom Platz

Mä taas luulin, että tarkoittaa gianteilla tehokasta usean liikkeen komboa ja sikakyykyllä sikakyykkyä, joka harjoituksena reisille on varsin passeli.

Ihan sama tuli itsellenikin mieleen, että tuosta jos lähdetään progressiota toteutamaan, niin kai se viikon päästä on sitten joko 1100 toistoa tai parikymppiä lisää tuhannen toiston settiin. Puolen vuoden päästä onkin sitten varmaan ainakin 25 000 toiston treeni.

Maitohappokestävyyttä sen sijaan ei voi kehittää, sillä lihaksiin ei kerry maitohappoa. Piimä ja kermaviili löytyvät kaupan maitohyllyltä, mutta eivät lihaksista.

No ehkä tollasilla ei aleta mitään progressiota toteuttamaan. Tunteella menevät niinkun pitääkin. Käy meidänkin salilla kaveri joka käyttää maastavedossa 500g korotuksia ja kulkee vihko kourassa rääpystäen kaiken ylös. Huvittavia nää progressiotyypit, jos ei kokemus tuo progressiota niin lajin vaihto tai jatkaa vaan jos tykkää.

Noi tempaukset on mukavaa vaihtelua.

Tästä hyvin kiteytyy minkä takia jotkut pitää bodareita älykkyyden toisella puolella. 70kg smitissä ja ei osaa laskea 35kg tankoa siihen lisää. Parin vuoden hevos kuurittelun jälkeen ihmettelee kun painoa tippuu ja sanoo itseään natuks. Tää ei o negaamista, vaan faktaa minkä ois voinu editoida videoilta pois.

Mut noi kaikki tollaset kommentit on just parasta ja se vouhottaminen ja sekoilu. Nyt tää video, jossa oli voiceoverina tehty selostukset, ei jaksanu kiinnostaa pätkääkään. Nää tälläset jantterit, jotka iskee kuurit päälle ja treenaa savon maken tai colemanin opeilla, on kyllä hyvää viihdettä! Vedetään hirveitä annoksia vahvoja lääkkeitä pitkiä aikoja ja sitten ollaan jotenkin ihmeissään kun oma sisäeritys on vituillaan ja lihakset pienenee. Mutta ei se päämäärä, vaan se matka! Toivottavasti eivät tule järkiinsä, vaan jatkavat ajatusmaailmassaan, että naurajat, kritisoijat ja vittuilijat olisivat jotenkin kateellisia.

Itse ainakin jos tekisin tälläisen haasteen,olisi hermosto niin tiltissä ettei tarttis treenaa viikkoon tai kahteen, joten ihan hyvä vaan olla kameran toisella puolella. Tosin mulla onkin eri tilanne ja lähtökohdat kun Tuomolla ja Analla.

Siis mitä tarkoittaa, että maitohappokestävyyttä ei voi kehittää? Nussitaanko tässä jotain kemiallista pilkkua vai osoitetaan täydellistä tietämättömyyttä treenaamisesta? Mutta siinä mielessä, mitä Tomi tuossa haki niin maitohappokestävyyttä kyllä pystyy kehittämään.

Jos verrataan keihäänheittäjän ja maantiepyöräilijän maitohappokestävyyden eroja, luulen niiden olevan huomattavat. Mutta toki piimää saa kaupasta...

Siis mitä tarkoittaa, että maitohappokestävyyttä ei voi kehittää? Nussitaanko tässä jotain kemiallista pilkkua vai osoitetaan täydellistä tietämättömyyttä treenaamisesta?

Lihaksiin ei kerry maitohappoa. Mitään muuta sillä ei tarkoitettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom