Lähes jokaisen kommentin tähän 'lääke -keissiin" liittyen lukeneena on pakko sanoa että ensinäkin, tässä keskustelussa on selvästi:
1.tahallista väärinymmärrystä, 2.tietämättömyyttä
3.tyhmyyttä ja harhaluuloja
4.mielipide eroja ja sokeutta
Perustan tämän kommentin tähän aiheeseen TÄYSIN
A) siihen miten asiat ovat tapahtuneet OIKEASSA ELÄMÄSSÄ. Enkä tarkoita välttämättä itseäni, mutta aitoja, eläviä esimerkkejä noin 12vuoden ajalta koko ihmis-skenestä (Urheilijat/muut harrastajat).
Sekä
B) tutkimustuloksiin.
Ja syy miksi haluan tämän kommentin tehdä, on että haluan antaa oman realistisen ja puolueettoman "tietoni" tähän aiheeseen liittyen.
Perustelen tähän alle nuo kohdat 1-6
1. Ensinnäkin, moni selvästi haluaa ymmärtää selvän Suomen kielen tahalleen väärin. Kun ulkopuolisena lukemalla esimerkiksi Mike ei tuossa sano että lääkkeistä ei olisi MITÄÄN HYÖTYÄ. Niin miksi se täytyy niin lukea ja väittää? Mikehän ekoista kommenteista asti painottaa treenin ja ravinnon comboa pääasiana ja lääkkeet auttaa X.
2. Moni selvästikään EI OLE itse näitä "lääkkeitä" käyttänyt. Ainakaan systemaattisesti ja pitkäkestoisesti ajatellen kehonrakentamista. Jossa siis pyrkii aidosti kehittymään ja olemaan päivä päivältä parempi niin kuin joku muu urheilija omassa lajissaan. Koska vain itse Urheilijat, mistään riippumattomasta syystä tietävät kuinka paljon töitä se X - tuloksen saaminen on vaatinut. Ne ketkä taas ovat, huomaavat että oikotietä onneen ei ollut. Ja muutenhan kuuluisa "..kaikki tekisivät" - olisi myös tapahtunut.
Lihasten kasvun todella määrittävä tekijä on geeneissä, sen kertovat monet tutkimukset, niin natikoilla kun ei-natikoilla. Olen nähnyt useita tapauksia jossa KAIKKI asiat tehdään oikein ja hyvin, ja alun pikku kehityksen jälleen ei tapahdu juurikaan enää mitään. Ja puhun tässä 1-2 vuoden aikaikkunaa, jonka jälkeen homma on lopetettu kun tajusi että ei ollut body tähtien alla syntynyt. Ja tunnen ihan läheltäkin useita jotka tekevät hommat sinne päin ja silleen miten milloinkin huvittaa, ja silti omaavat suhteellisen suuren lihamassan, voiman ja kireyden. Ja he myös kehittyvät suhteellisen kovasti suoraan sanottuna elämällä 1/3 bodylifeä. Lisäksi olen nähnyt monia natikoita, joilla ollut ok lihasmassa ja voima, jotka ovat sitten hypänneet lääkepolulle ajatellen kirjaimellisesti että "kun mä olen näin lihaksikas ja voimakas nyt jo. Niin mähän olen suomen paras kun tähän lyö lääkkeet koneeseen!?!?" Ja valitettavasti lääkekuuri kuurilta, vuosi vuodelta se homma hidastu tälläkin tyypillä, ja edelleen sielä onkin niitä lihaksikkaampia ja voimakkaampia tyyppejä. Jotka ei ehkä olleetkaan niin hyvillä lähtökohdilla, mutta ovatkin tehneet hommaa vielä pidempään ja systemaattisemmin.
3. On todella oikeaa tyhmyyttä ajatella niin että kun käyttää lääkkeitä, on "suuret tulokset" automaattisia ja itsestäänselviä.
Tätä ajatusmallia käyttävät joko he, jonka kaveri teki sen "nopean ja ison" harppauksen ekalla tai parilla ekalla lääke kokeilulla. Ja siitä pääteltiin että sama meno jatkuisi harmaan tappiin asti, jos tätä asiaa toistettaisiin. Tai sitten he jotka "vihaavat" jollain tapaa näitä lääkeiden käyttäjiä ja eivätkä edes halua ymmärtää tai ajatella toisella tavalla, vaan pitävät päänsä. Vielä kun ne tosissaan bodaavat ja kilpailevat todistavat muutenkin sen että, esim Olympia lavalla asti on kilpailijoita joilla on suht merkittäviä puutteita toisiin nähden. Ja he jos ketkä, ovat varmasti kaikkensa tehneet ja kokeilleet tällä "lääkesarallakin".
4. Todellisessa maailmassa ja oikean kehityksen mittakaavassa on sokeaa käyttää esimerkkinä tai ajatella koko "lääkkeiden käytön hyöty" sen ensimmäisen, yhden tai parin lääkekuurin pohjalta. Tai sen yhden tyypin perusteella joka kehittyi huimasti kun otti lääkkeet käyttöön (geneettisesti lahjakas ja harvinainen yksilö). Ihan niin kuin treenamisessa, ensimmäisessä tai parissa ensimmäisessä natikkavuodessa oikein tehtynä tulee suhteessa enemmän kehitystä lyhyeen aikaan, kun mitä tulee useampaan vuoteen sen jälkeen. Sama pätee tässä aiheessa, aluksi tulee huimat voiman nousut, massan (solunulkoisen nesteen) ja painon nousu, paineen tuntu treeneissä, eli kehitystä nopeasti. Mutta homma hidastuu ja vaikeutuu kirjaimellisesti päivä päivältä, ihan niinkuin "natikoilla" hidastuu ja vaikeutuu. Tähän voi myös ottaa tuon 3. esimerkin että sielä Olympia lavallakin useat ovat lähes samassa kunnossa vuodesta vuoteen ja puutteita fysiikasta löyty, vaikka ollaan maailman eliittiä.
Summa summaarum. Kehonrakennuksessa, niinkuin missä tahansa muussakin urheilussa (tai elämässä esim. bisneksessä) ne kovimmat työjuhdat, ketkä tekevät mitä se vaatii, kaikilla osa-alueilla, ja sillä mentaliteetilla että "kovasta työstä se ei jää kiinni", erottuvat joukosta ja saavat niitä tuloksia. Ja nämä ihmiset eivät myöskään selittele, turvaudu, ole kateellisia tai jossittele. Mutta lopussa he seisovat selkäsuorassa omasta työstään ja mitä luultavammin ovat siinä menestyneitä sekä suhteellisen tervepäisiä ihmisinä.