Sumu sanoi:
No onhan se edelleen arvokas työkokemus omalta alalta, päättyi mihin tahansa. Työnantaja on velvollinen kirjoittamaan työtodistuksen sitä pyydettäessä.
Mutta jos joku tulevan työnantaja soittaa tälle edelliselle niin kaikki voi arvata mitä siitä seuraa. Jos tämä edellinen työntantaja sanoo, että oli ongelmia jotka on sovittu ja niistä ei voi puhua niin aivan varmasti tämä mahdollinen uusi työnantaja vetää siitä omat johtopäätöksensä.
Tässä on muuten taas uutta tietoa, eli tämä kaveri ei koskaan laske kassaa ja jos hän on vaikkapa klo 8-12 välisen ajan kassalla ja sitten tulee seuraava jatkamaan, niin kassaa ei tässä välissä lasketa, vaan sitten vasta päivän lopussa, miten tässä voi ees näyttää toteen että jotain puuttus jos ees puuttuis, saati että kuka sen on aiheuttanut? Tää nyt haiskahtaa enemmän ja enemmän savustamiselta.
Mä tunnen yhen työkkarin pomon ja se neuvoi, että ei muuta kun liiton lakimieheen yhtyeys ja ite viemään tätä eteenpäin laittomana uhkailuna sun muuna kiusaamisena ja vaatimaan korvauksia. Ja todennäkösesti voi saada¨liiton maksamana oikeudenkäynnit. Ja hänellä on kyllä kotivakuutus joka korvaa myös oikeudenkäyntikulut, tosin ei tietoo että miten tälläsissa tapauksissa vakuutus suhtautuu. Mutta jos ei ite hae oikeuttaa niin varmasti tässä jää työhistoriaan tahra, siis jos joku tältä nykyseltä työntantajalta jotain kyselee, niin tuskin kovin hyvää kuvaa antaa.
Nyt vaan pitäskin saada faktatietoa, että voiko tollasilla perusteilla ees syyttää jos kamerasta nyt sattuis näkyyn että rahaa on laitettu työtakin taskuun, mutta missään ei takuuvarasi näy, että sitä ois talosta pois viety, vaan se on viety takahuoneen kassakaappin (sitä tuskin ees kamerasta voi näkyä), vai onko tässä nyt vaan työnantaja uhkaillut sen enempää asiasta itsekään mitään tietämättä. Minä ainakin itse näillä tähänastisilla tiedoilla kannustasin kaveria viemään vaikka oikeuteen asti tämä työnantaja.
Kaveri kävi tänään lekurilla ja on 10 pv saikkarilla, että se aika tässä nyt on ainakin aikaa selvitellä tätä asiaa.