Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei mielestäni vaikuta ennen opiskelun aloitusta tienatut tulot. Saattavat laittaa takasperinnän, mut siihen vaan sit osoittaa, että on massit saanu ennen koulun alkua.
Haha! Tuli kirje, että pääsin joltain miljoonannelta varasijalta Turkuun konetekniikkaa opiskelemaan. Voinko tulla edelleen valituksi täydennyshaussa tuohon prosessi- ja materiaalitekniikkaan kun se on melkeimpä alkanut kiinnostamaan enemmän? En ole paikkaa vielä ottanut vastaan. Eli käsitelläänkö noi yhtenä samana hakuna, jolloin muihin hakukohteisiin ei enää voi päästä vai erillisinä hakukertoina? Laitoin kyllä viestiä hakutoimistoonkin ko. asiasta;)Millaista prosessi- ja materiaalitekniikan opiskelu (etenkin Turussa tai Mikkelissä) on? Teki mieli lyödä pää betoniseinään kun tuli kevään hakutulokset, joten kattellaan nyt täydennyshaku kortti sit. Tekniikan alalla ei oikeastaan muuta järkevää ole kun toi ja edes joku paikka ois kiva saada.
Haha! Tuli kirje, että pääsin joltain miljoonannelta varasijalta Turkuun konetekniikkaa opiskelemaan. Voinko tulla edelleen valituksi täydennyshaussa tuohon prosessi- ja materiaalitekniikkaan kun se on melkeimpä alkanut kiinnostamaan enemmän? En ole paikkaa vielä ottanut vastaan. Eli käsitelläänkö noi yhtenä samana hakuna, jolloin muihin hakukohteisiin ei enää voi päästä vai erillisinä hakukertoina? Laitoin kyllä viestiä hakutoimistoonkin ko. asiasta;)
Tulostin viime ja toissavuoden tekniikan pääsykokeita ja matikka menee ihan semisti, mutta fysiikka ja kemia....ei ole tullut niitä päntättyä yli kymmeneen vuoteen :S En tajua yhtään mitään. Onpahan jotain motivaattoria ihan syksystä asti muutakin kuin sali, nimittäin nyt en tiedä mistä mun pitää kemia ja fyssan opettelu edes alottaa.
Konetekniikka piti hyväksyä viimeistään 15.8 ja täydennyshaun tulokset olisi tullut 18.8, en viittinyt ruveta pelaamaan upporikasta tai rutiköyhää mun ainoolla opiskelupaikalla joten otin ton vastaan. Hakutoimiston täti kerto kans, että marraskuun lopussa vaihto toiselle alalle onnistuisi aika helposti Eli 2015 syksyllä Turkuun mutta ensin keikka Libanoniin + sen jälkeen pari kk töitä/lomailua.odottele nyt viimeiseen päivään asti kunnes on pakko hyväksyä se konetekniikkaa. Sitä paitsi aina voi vaihtaa myöhemmin.
Onko kenelläkään tietoa milloin saa tietää pääsikö varasijalta sisään? Itse olen viidennellä varasijalla konetekniikan kouutukseen helsingin metropoliaan. Eikö viimeinen päivä jolloin piti ottaa opintopaikka vastaan ollut 15.8 ?
Tällä hetkellä opiskelen kone ja tuotantotekniikkaa ja olen energiatekniikkaan suuntautunut. Löytyykö täältä kansainvälisen hitsausinsinöörin (IWE) pätevyyksiä omaavia? Oon ajatellut että tulevaisuudessa jossain vaiheessa kävisin tuon lukemassa. Pikaisesti näytti olevan LUT:issa hintaa tuolla tittelillä opintoineen vajaa 10 000e. Olisi hienoa kuulla jos jollakin olisi tietoa aiheesta, esim. työllistyvyys yms.