AMK:n pääsykokeet (tekniikka ja liikenne)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cold_
  • Aloitettu Aloitettu
Miten meni?

Paljon helppoja tehtäviä, mutta sitten oli muutama vaikeampikin (fysiikan viimeinen ainakin). Teksti oli harvinaisen mielenkiintoinen. :hyper:

Pistäkää sitten linkki, kun/jos netistä löytyy jostain vastaukset. :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täysin päin v*ttua.

Tänään alkaa preppauskurssi AMK:n tietotekniikkapuolen pääsykokeisiin..4 iltaa kertausta ja perjantaina pääsykoe. kyseessä on työnohessa tapahtuva opiskelu eli rankat 4,5v edessä jos kokeista läpi pääsee. Heh, jännä nähdä miltä toi koulunpenkillä istuminen tuntuu näinkin pitkän tauon jälkeen?! :D :D

hohohoo... olinpa tuolla tänään ja oli niin helppo että.

Mitä saitte sen prosenttilaskun vastaukseksi?

Away sanoi:
Miten meni?

Ihan päin seiniä! Pisteitä ei tainnut tulla kuin kuusi ja ½ kappaletta (?) enkä päässyt sisään. No toiseenkin paikkaan silloin hain (1996) ja siellä olin aloittamassa. Soittivat kuitenkin tekniseltä puolelta, että peruutuspaikkojen kautta pääsisin sisään.

No vaihdoin sitten sinne ja "kävin" siellä 2 lukukautta. No sitten vaihdoin elämäntilanteen muututtua toiseen tekuun ja sieltä ulos 3.5 vuodessa ja suoraan vakipaikalle töihin.

Eli ei voi valittaa.

Jahas... Tää tais koskeakin vain tän kesän kokeita? :jahas:

No kiva oli muistella menneitä vaikka siitä saa tikulla silmään.

mattibodari sanoi:
hohohoo... olinpa tuolla tänään ja oli niin helppo että.

Mitä saitte sen prosenttilaskun vastaukseksi?
Tais olla 30%. Mitä vastauksia tuli fysiikan tehtäviin?

Oli helppo koe, mutta tosiaan nuo pari viimeistä olivat suhteessa muuta koetta hankalampia. Harmittaa hieman, kun en muistanut asioita, joita muualla olen jo opiskellut (koulua olen vaihtamassa). Olisi varmaan pitänyt harjoitella :D

Teksti oli yllättävän yleisestä aiheesta, odotin jotain ei-niin-jokapäiväistä aihetta.

Ja prosenttilaskusta tuli vastaukseksi 30%.

Hohhoijaa, huonosti meni. Mikä tuli vastaukseksi siihen puolisuunnikkaan DC janan pituudeksi? Entä oliko se pitkävetotehtävässä väärin veikannut C? Sainkohan edes sen istumajärjestyksen oikein.. ;)

Fiona sanoi:
Hohhoijaa, huonosti meni. Mikä tuli vastaukseksi siihen puolisuunnikkaan DC janan pituudeksi? Entä oliko se pitkävetotehtävässä väärin veikannut C? Sainkohan edes sen istumajärjestyksen oikein.. ;)
Taisi olla 4,2 m, jos oikein muistan (?) C:llä taisi olla kaikki väärin.

Fiona sanoi:
Mikä tuli vastaukseksi siihen puolisuunnikkaan DC janan pituudeksi?

Hih, laskin DC-janaa AD-janan jälkeen, ja lopuksi tajusin, että laskin liikaa, koska AD-janaa kysyttiin (pidempi/korkeampi sivu). Vastaus oli kuitenkin tuo 4,2 metriä. Veikkaustehtävässä oli C:llä kaikki väärin.

Helppo koe TKK:n pääsykokeen jälkeen, tosin pitäisi saada melkein täydet pisteet että pääsee Evtekin tuotantotalouteen jos rajat on jossain siinä 60-65. Vika fyssa oli hankala kun ei muistunut kaava mieleen.

zii sanoi:
Helppo koe TKK:n pääsykokeen jälkeen, tosin pitäisi saada melkein täydet pisteet että pääsee Evtekin tuotantotalouteen jos rajat on jossain siinä 60-65. Vika fyssa oli hankala kun ei muistunut kaava mieleen.
Itse hain Valkeakoskelle Hämeen AMK:hon tuotantotalouteen. :hyper:
Laskeskelin, että koulumenestyksestä taitaa tulla 32 pistettä, työkokemuksesta 4 ja ensimmäisestä hakutoiveesta 5. Ja jos valintakokeesta tulisi 25 pistettä, niin kasassa olisi 66 pojoa. Mitä luulet zii voisiko riittää, kun tonne Valkeakoskelle on edellisvuosina päässyt n. joka kolmas sisään? Evtekkiin on meinaan tainnu olla vähä vaikeempi päästä.. Ootko kuullut joltain noista edellisvuosien pisterajoista sinne? :confused:

EDIT: Mä sain jollain ihme tavalla siitä viimesestä fyssan tehtävästä 22 s. :lol2: Ei taida olla oikein?

Away sanoi:
Miten meni?

Aika huonosti. :)

Away sanoi:
Paljon helppoja tehtäviä, mutta sitten oli muutama vaikeampikin (fysiikan viimeinen ainakin). Teksti oli harvinaisen mielenkiintoinen. :hyper:

Samaa mieltä, mulla ei vaan riittänyt fyssan/kemian tietämys ja pari helppoa matikantehtävääkin meni väärin. Päättelyt ja yhtälöt nyt oli iisejä & teksti myös. Ei menny ihan penkin alle sentään, saan edes muutaman pisteen. (Ennakko-odotukset eivät olleet kummoiset, kunhan nyt kävin tuolla kokeilemassa. Syksymmällä sen sitten näkee, miten käy.)

Away sanoi:
Laskeskelin, että koulumenestyksestä taitaa tulla 32 pistettä, työkokemuksesta 4 ja ensimmäisestä hakutoiveesta 5. Ja jos valintakokeesta tulisi 25 pistettä, niin kasassa olisi 66 pojoa. Mitä luulet zii voisiko riittää, kun tonne Valkeakoskelle on edellisvuosina päässyt n. joka kolmas sisään? Evtekkiin on meinaan tainnu olla vähä vaikeempi päästä.. Ootko kuullut joltain noista edellisvuosien pisterajoista sinne? :confused:

EDIT: Mä sain jollain ihme tavalla siitä viimesestä fyssan tehtävästä 22 s. :lol2: Ei taida olla oikein?

Nyt alkaa syksyllä mulla kolmas vuosi Evtekin Tutalla.
En tiennytkään että sinne on kovat pääsyvaatimukset, kai se on sitten porukalle markkinoitu tota tutaa.
Joo ja niistä pistemääristä en muista oisko ollu vuonna 2002 jotain 55 pojoo
Hyvän koulutusohjelman oot valinnu :kippis1:
Itse olen ollut kyllä tyytyväinen valintaani :rock:

Ite en vastannut fysiikkaan vaan kemiaan, mitkä oli aivan s*atanan helppoja yliopiston kokeen jälkeen. Kaikki 100% varmuudella oikein.

Niin ja itsekin sain siihen prosenttijuttuun 30%.

north73 sanoi:
Tänään alkaa preppauskurssi AMK:n tietotekniikkapuolen pääsykokeisiin..4 iltaa kertausta ja perjantaina pääsykoe. kyseessä on työnohessa tapahtuva opiskelu eli rankat 4,5v edessä jos kokeista läpi pääsee. Heh, jännä nähdä miltä toi koulunpenkillä istuminen tuntuu näinkin pitkän tauon jälkeen?! :D :D
Hyvin siellä jaksaa istua. Itse aloitin viime syksynä, mutta ei se koulussa istuminen ole pahinta vaan se, että pitäisi tehdä läksyjä vielä viikonloppuisin. :whip: En tiedä minne haet, mutta Stadiaan ainakin pääsi viime vuonna kaikki ja ilmeisesti tänäkin vuonna, koska hakijoita ollut tosi vähän.

Away sanoi:

Eikös noissa ole maksimi 70 pistettä? Siinä tapauksessa 66:lla pisteellä pääse varmaankin minne vain. Evtek ei kai julkaise noita pisterajoja missään jostain syystä. Kuulin vaan että amiksilla on jostain syystä matalampi pisteraja kuin ylioppilailla, Evtekin tietotekniikkaan tais viime vuonna olla YO:lla raja ~55. Tuotantotalouteen vissiin sitten korkeampi.

Maksimi on 100 pistettä! :O

Eli koulumenestyksestä voi saada max 55, työkokemuksesta 5, valintakokeesta 35 ja ekasta hakutoiveesta 5 pistettä.

Kyllähän se jotenkin meni... Sain siitä prosenttilaskustakin ensin sen 30%, mutta enköhän menny sit älynväläyksenä muutamaan sen johonkin 23 prossaan.. prkl...

No saapa nähä miten se sitten loppujen lopuks meni... :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom