Amerikkalainen jalkapallo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guarts
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyllähän se vaan trilleriksi meni tääkin vaikka puoliajalla ei siltä näyttänyt

hirveen paljon pisteitä Super Bowliks.hieno peli

Tämän lajin seuraaminen Suomessa on kieltämättä kiinnostava ilmiö. Yleisradion urheilu-uutisissa ei mainittukaan Super Bowlista, vaan ensimmäisenä kerrottiin hiihdosta ja mm. jääpallosta. Oikeastaan, mitä vittua? :D
Yle on vanhan liiton instituutio, joka on täynnä dinosauruksia ja joiden mielestä vain hiihto ja keihäänheitto on urheilua.

Urheilulehdessä uutisoidaan näkyvästi jenkkifutiksesta, tosin Esko Seppäsen paukuttamana. Toisaalta tämä Seppänen ei ole käsittääkseni ikinä kirjoittanut, twiitannut tms. mitään painonnostosta tai voimanostosta, vaikka lajista kuin lajista jaksaa höyrytä. Tällainen jenkkifutiksen jalustalle nostaminen on taas liiallista, ei ansaitse ihan noin suurta huomiota sentään täällä.

Muissa varteenotettavissa medioissa, esim. HS, Veikkaaja, kuitataan vain Super Bowl tapahtuneeksi, eli kauden päähuipennus.

Tämän lajin seuraaminen Suomessa on kieltämättä kiinnostava ilmiö. Yleisradion urheilu-uutisissa ei mainittukaan Super Bowlista, vaan ensimmäisenä kerrottiin hiihdosta ja mm. jääpallosta. Oikeastaan, mitä vittua? :D
Yle on vanhan liiton instituutio, joka on täynnä dinosauruksia ja joiden mielestä vain hiihto ja keihäänheitto on urheilua.

Urheilulehdessä uutisoidaan näkyvästi jenkkifutiksesta, tosin Esko Seppäsen paukuttamana. Toisaalta tämä Seppänen ei ole käsittääkseni ikinä kirjoittanut, twiitannut tms. mitään painonnostosta tai voimanostosta, vaikka lajista kuin lajista jaksaa höyrytä. Tällainen jenkkifutiksen jalustalle nostaminen on taas liiallista, ei ansaitse ihan noin suurta huomiota sentään täällä.

Muissa varteenotettavissa medioissa, esim. HS, Veikkaaja, kuitataan vain Super Bowl tapahtuneeksi, eli kauden päähuipennus.

No mitäs mitäs? Yle:hän on ollut juurikin se media suomessa joka on hyvin kattavasti uutisoinut koko tämän super bowl -huuman ajan. Kyllä minä ainakin näin tänään Ylen nettisivujen urheiluosaston kärjessä valtavat otsikot koko loppuottelusta ja kattavat tiivistelmät pelin ja koko shown kulusta isoineen kuvineen. Päivittivät yön aikana jopa reaaliajassa sivuilleen ottelun kulusta ensimmäisenä/ainoana suomessa. Puhumattakaan Yle puheen hienosta NFL -spektaakkelista tuossa viikolla. Kyllä jefun seuraaminen, harrastaminen ja suosio on yllättävässä nousussa vuosi vuodelta täällä suomessa.

Ray Lewiksen vastaus kysymykseen 2000-luvun alun puukotus tapauksesta.
- "herra ei antaisi tälläistä kunniaa miehelle jolla on jotain tuollaista painolastina "
Epäsuora lainaus.

LOL vitun LOO!

Tällainen jenkkifutiksen jalustalle nostaminen on taas liiallista, ei ansaitse ihan noin suurta huomiota sentään täällä.

Huomiota Suomessa tulee lähes joka asialle, joka on jollakin tavalla suurta USA:ssa. Ja sekä NFL että varsinkin Super Bowl ovat todella suuria USA:ssa.

Joka tapauksessa paljon paremminhan tuo Amerikkalainen jalkapallo sopisi monien pakkotoistolaistenkin ruumiinrakenteelle, kuin Suomessa tutumpi Eurooppalainen "anorektikko"pallo. ;)

olipas hyvä peli, ainoo miinus se saakelin sähkökatko, vei 2,5h yöunista sen puol tuntia pois :D ei oikein ollu tuottava päivä töissä....

Pisteitä tehtiin paljon enemmän mitä odotin, molemmat puolustukset oli aika heikkoja. Ravenssin omamaali oli kyllä aika veto, ei siitä pääse kyllä mihinkään.

Hauska lukea joka paikkaan tunkevia ihmisiä, jotka valittaa tapahtumasta... :D

Olis ollu kyl klassinen lopetus, jos tuo viimeinen potkupalautus olis päättyny touchdowniin :) Mut hyvä näin, Lewis ja Reed ansaitsi sormukset, sääliksi käy Randy Moss:ia... ei sormusta.. vieläkään...

Pitää palata vielä peliin. Hieno lopetus Ray Lewisin uralle. Kannatin läpi kauden Ravensia ja hienoltahan se voitto tuntuu, kun on koko kauden seurannu ja kannattanu.

Katsoin pelin ma-alkuillasta. Oon aktiivinen NFL-seuraaja, mutta tää oli jo 3 kerta peräkkäin, kun en pystynyt katsoon suorana työhön liittyen. Jännä, ettei kertaakaan kukaan ole spoilannu, vaan oon pystyny katsoon jälkeen päin ma-työpäivän jälkeen joka kerta.

Mut täytyy sanoa, että olit sää Ray Lewis paska tuossa pelissä :hyper:

Ei sitä kukaan nyt enää mainosta, kun Ravens voitti.. mutta sitä spekulaation määrää jos 49ers olisi voittanut ja paskaa olis tullu niskaan aika reilusti...

Oon aina pelin suoraan kattonut, 1-2h yöunilla töihin :D

Mut täytyy sanoa, että olit sää Ray Lewis paska tuossa pelissä :hyper:

Ei sitä kukaan nyt enää mainosta, kun Ravens voitti.. mutta sitä spekulaation määrää jos 49ers olisi voittanut ja paskaa olis tullu niskaan aika reilusti...

Oon aina pelin suoraan kattonut, 1-2h yöunilla töihin :D

Hidastiko kenties hitaasti parantunut käsi vai mikä sitten oli... mene ja tiedä...

En tiedä johtuuko Super Bowlin 15 minutes of famesta Suomessa vai mistä, mutta olen nyt viimeisen viikon ajan ollut aivan innoissani jefusta ??? Hämmentävää tämä on siksi, että en edes katsonut Super Bowlia, en edes innostunut mitenkään koko tapahtumasta, mutta n. viikko pelin jälkeen ajatus pelaamisesta ja lajin seuraamisesta alkoi kiinnostamaan oikein kunnolla! Huono ajoitus sikses, koska treenikausi on ollut jo kauan käynnissä ja NFL:n alkuun on niin kauan kuin vaan mahdollista.

Olen nyt lähdössä reissuun huomenna ja takasin olen sitten reilu viikon päästä, jolloin ajattelin ottaa yhteyttä paikalliseen jengiin ja tiedustella huolivatko mukaan. Olen kohta 21-vuotias, 183cm ja 81kg. Urheilutaustaa löytyy 5 vuotta koripalloa, monta kesää futista sekä omatoimista lenkkiä ja punttia. Väitän olevani nykyään keskivertoparikymppistä paremmassa kunnossa, mutta en ole koskaan luontaisesti ollut hyvä missään lajissa. Koriksessa olin "hustle guy", joka ei pelännyt syöksyä, raastaa ja taistella, joten lajiin liittyvä ryminä on pelkkää plussaa. Olen myös nykyään melko tavoitteellinen ja järjestelmällinen, joten jos mulle sopiva paikka löytyy, niin olen myös valmis muokkaamaan oman treeniohjelmani pelipaikalle sopivaksi ja myös noudattamaan sitä.

Suurin heikkous on ehdottomasti se, että saatan olla tässä lajissa hieman väliinputoaja. Olen joskus ollut nopea, mutta viime vuosina on tullut hieman takapakkia siinä, toki edelleen voisin sopivalla treenillä olla suht ripeä. En ole myöskään mikään supervahva, vaikkakin aina futiksessa ja koriksessakin on aina vääntö riittänyt. Myös lievä mämmikouraisuus on aina hieman vaivannut koriksessa, joten pelkästään pallon kiinniottamisessa riittäisi opeteltavaa. QB en voi olla, koska olen aina ollut huono heittämään pitkiä ja tarkkoja heittoja ihan jokaisessa lajissa.

Ikää on jo sen verran, että hieman jännittää miten pääsee mukaan. Toki olen jokapaikasta lukenut että 20v ei ole vielä mikään paha ikä aloittaa, mutta en kuitenkaan ole mikään superurheilija entuudestaan. Pelin harrastajilta olisi kiva kuulla kokemuksia, miten parikymppisenä aloittaneet ovat sopeutuneet ja pärjänneet :) Tai kaverit jotka eivät ole jo valmiiksi olleet nopeita kuin Terrell Owens tai vahvoja kuin Ray Lewis...

Tuon ikäisenä ja monipuolisella urheilutaustalla pääset ihan varmasti pelaamaan. http://www.sajl.fi esille ja kattomaan lähin seura ja sitten soittoa sinnepäin. Ite aloitin lajin 23v ja yhä vaan painetaan menemään :)

Pohdin tuossa yksi päivä, että paljonkohan Suomessa on amerikkalaisen harrastajia?

Jos jollain on tieto tästä, paljonko on
a)miehiä (vaahtera+kaikki divisioonat) ?
b)naisia (kaikki sarjat yhteensä) ?
c)juniorit (sekä pojat & tytöt, a-junioreista f-junioreihin) ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom