Niin, tarvitaanhan niitä päiväpalomiehiä asemille moneenkin paikkaan, 8-16 työajalle...
Ei noihin isojen kaupunkien pääasemille nyt todellakaan vaan mennä suoraan koulusta useinkaan. Lähinnä tarkoitin sitä, että semmoseen paikkaan, missä todella tuntee itsensä "palomieheksi", eli pääsee jopa päivittäin "keikoille" pelastuspuolella. Toki niitä virkoja on auki, mutta missä jan miten. Siitä olen täysin varman, että käymällä pelastusopiston ja pääsemällä jollekin isolle asemalle hommiin, on sakuun pääsy helpompaa, kuin käymällä itsensä lähihoitajaksi ja sitten alkaa metsästämään jotain paikkaa joltain yksityiseltä.
Joo, ja olen sivustaseuraaja, enkä jaksa koko tietämystäni pelastustoimesta ja sairaankuljetuksesta tähän alkaa latelemaan (sitä kun on melkoisen vähänkin vielä
), mutta ymmrätänet pointin, mitä hain aiemmassa vietissäni - käymällä se lähihoitajakoulutus ja suuntautumalla ensihoitoon (kun ei siis olla ensiHOITAJIA), voi tuo sakuun pääsy kuitenkin nuorella iällä olla suht hankalaa. En ole pessimisti, lähinnä vaan realisti.
EDITTIÄ: rautalanka-osasto. Sairaankuljettajan, puhun nyt siis nimenomaan sellaisesta, joka pääosin työkseen ajaa sakua, eikä ole jossain pääaseman neloslähdossä varalla, mikäli tarvitaan, on varmasti nuorten mielestä hyvin seksikäs ala. Kuitenkin tuo lähihoitajakoulutus ei ole se helpoin tapa päästä sakuun hommiin, vaan NIMENOMAAN käydä se pelastusopisto. Sitten sitäkautta pääseminen vaatii tietty sen, että pääsee hommiin asemalle, joka suorittaa sairaankuljetusta. Poikkeuksia on, mutta sairaankuljettajaksi pääsyysn ei ole samanlaista yhtä tietä, kuin esimerkiksi poliisiksi, upseeriksi, veturinkuljettajaksi, tai miksi lie.
SAKU hommissa työskentelee jos jonkinlaista porukkaa. On niitä Palomies-sairaankuljettajia, pelastajia, lähihoitajia, sairaanhoitajia, ensihoitajia (amk), jopa lääkereitäkin muutama. Sitten on lähestulkoot itseoppineita, joitakuita punaisen ristin 1-3 käyneitä ja mitälie. Skaala on suuri, realismiä peliin.