alottelijan kysymyksii......

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja and1_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
joo eli oon alottelija eli oon tehny tähän saakka himassa 2kk,mut nyt on salikorttiki.siis oon 16.v,en harrasta muuta ku rallisprinttii,eli siis tähän bodailuun ois enempiki aikaa :) en tiiä vaikuttaako nää mitenkään tähän,mut nyt menee penkistä 100kg ja kyykystä ainaki 127.5kg ku loppu painot himasta,mut haluisin tietenki noittenki nousevan vielä,mut haluisin tietenki isot lihaksetki :) eli millä toisto määril sais parhaiten maximii nousee ja sit isot lihakset? ja sitte oon n.180cm ja painoo on 91kg,mut haluisin laihtuu ainaki vähä,eli millanen ois hyvä ravinto? entä riittääkö 4krt viikos treenaus,ku intoo riittäis siihen 5krt viikos :thumbs: ja sitte mul ei oo oikeen viel ollu sellast kunnon ohjelmaa :nolo: niin oisko niihin jotain hyvii ehdotuksii? salilla ois tarkotus käydä 2krt viikos,ja sit muuten teen kotona,ja kotoo löytyy penkki,käsipainot,vatsapenkki,sit pikku tanko+painot,ja sit kyykkytelineet,eli jos ois noihin vinkkejä/neuvoja ni ois hyvä :)

nää on varmii tyhmii kysymyksii mut koittakaa kestää :D

Ihan hyvin sulla sit jo menee jos kahen kuukauden jälkeen jo moiset painot jaksat. :thumbs: Eli sitä maksimia saisit kasvatettua kun teet 3-6 toiston sarjoja. Sitten taas jos haluat enemmän lihasta nii 8-12 on parempi. Ite teen niin että eka sarjan vedän 3-6 toistomäärällä ja sitten sen jälkeen samaa liikettä vielä kaks sarjaa joissa toistomäärät 8-12. Oon tällein mielestäni kehittyny ihan hyvin. Voimaa ja lihasmassaa tullu ihan kivasti. Ruokavaliosta senverran että jos haluat laihtua niin voi olla hyvin mahollista että muutaman kilon saat niinki helposti puotettua pois kun jätät kaikki leivonnaiset ja karkit poikkeen. Mulla se on ainaki auttanu. Sekä kannattaa vaihtaa vaalee leipä tummaan leipään. Syöpötellä kannattais suunnilleen kolmen tunnin välein niin ei sit tuu semmosta ahmimisreaktioo niinku kävis sillon jos oisit melkein koko päivän syömättä ja sit alkasit syömään. Mahollisimman vähän kovia rasvoja ja niitten tilalle sit vaikka rypsäriä. Proteiinia koita saada pauttiarallaa 2.5g jokaista painokiloa kohti joka päivä. Ohjelman jakasin kolmiosaseks sulla kun oot kerta vasta 2kk reenannu. Sitten kun oot jonku aikaa tuota jauhanu niin kannattaa vaihtaa 2 jakoseks vaikkapa. Jaottelu kannattaa pyrkiä tekemään niin että yhen päivistä teet kotona ja sitten ne kaks päivää siellä salilla. En nyt tässä jaksanu rueta perehtymään mitä laitteita sulla oli kotona jne. niin en voi sulle ohjelmasta ehotusta tehä mutta osaat varmana tehä itekkin hyvän ohjelman kunhan muistat että ei tulis samalle lihakselle kovaa rasitusta kun yhtenä päivänä. Eli esim. penkki ja ojentajapunnerrukset samalle päivälle ettei oo joka päivä sitä ojentajatreeniä ja näinollen ojentajat ihan tukossa kohta. Niin ja jos viitseliäisyyttä riittää niin tarkempia ohjeita kannattaa lukee vanhoista threadeista. Siellä on paljon hyviä juttuja ravinnosta ja ohjelmista. ;)

ja sano niille ohjaajille siellä salilla että minkälainen ohjelma sun pitäs saaha nii neki kyllä tekee sen sulle...alussa ne kylläkin antaa sen perus ohjelman yleensä jossa pitää reenata joka paikkaa muutamakerta viikossa pikkupainoilla vaa ois sitäki hyvä paukuttaa muutama kuukausi nii lihakset tottuis niihin liikeratoihin ja ei heti ois paikat rikki..

kiitoksia vastauksista :) sain noista jo paljon tietoo,mut jos joku haluis vastaa,et mitkäköhän on tehokkait liikkeit/treenei millä sais millä sais käsiin ja tisseihin voimaa ja kokoo? :hyper: eli siis ranteisiin ojentajaan haukkaan ja tisseihin

Tehokkain tapa saada lihaa on kova reeni, hyvä ravinto ja lepo. Oikotietä onneen ei valitettavasti ole.

and1_ sanoi:
mitkäköhän on tehokkait liikkeit/treenei millä sais millä sais käsiin ja tisseihin voimaa ja kokoo? :hyper: eli siis ranteisiin ojentajaan haukkaan ja tisseihin

Omasta mielestä toimivia liikkeitä:
forkkuihin=hammer ja rannekäännöt(myötä- ja vastaotteella)
hauis=tangolla seisten ja scot penkki
ojentajat=ranskalainen punnerrus ja kapea penkki
rinta=penkki/vinopenkki ja vipunostot

Toisto määriä ja sarjoja kannattaa välillä vaihdella ja jotkut tykkää tehdä pidempää ja jotkut lyhyenpää sarjaa. Kädet saa kasvamaan suht hyvin kun otat niille vähän erikoistekniikoit (super sarjat, pudotus sarjat ja pakkotoistot)

aisman sanoi:
Omasta mielestä toimivia liikkeitä:
forkkuihin=hammer ja rannekäännöt(myötä- ja vastaotteella)
hauis=tangolla seisten ja scot penkki
ojentajat=ranskalainen punnerrus ja kapea penkki
rinta=penkki/vinopenkki ja vipunostot

Itte oon sitä mieltä että noille forkuille on parempi kun tekee esim. hack-kyykkyä tai vaikkapa maveja. Niissä joutuu forkut kovasti töihin painojen kannattelussa. Hauikseen on noi sun ehottamat hyviä sekä noiden lisäks hammer käännöt käsipainoilla sekä hauiskääntö alataljalla. Ojentajille samaa mieltä. Rintaan taasen penkki ei mun mielestä ole paras jos halutaan massaa. Sillon on parempi penkki käsipainoilla (hiukan vino) ja ristikkäistalja. Nämähän on siis vaan mielipiteitä sitten. Eri liikkeet toimii eri ihmisillä eri tavalla.
;)

EDIT: Ojentajiin puree myös hyvin ojentajapunnerrus ylätaljalla.

Forkkuihin kokoa hack-kyykkyä tekemällä? No enpä ole koskaan kuullut joskaan hirveän montaa vuotta ei ole tullut treenailtua. Ja kyllä ristikkäistalja tuli unohdettua se on kanssa hyvä rinnalle ylä- ja alakulmassa tehtynä.

aisman sanoi:
Forkkuihin kokoa hack-kyykkyä tekemällä? No enpä ole koskaan kuullut joskaan hirveän montaa vuotta ei ole tullut treenailtua.

Vahvistaahan tuo forkkuja siinä missä maastavetokin. Se tangolla tehtävä siis.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sukulaku sanoi:
Vahvistaahan tuo forkkuja siinä missä maastavetokin. Se tangolla tehtävä siis.

No niin nyt rupesi tulemaan vähän selkeämpää tekstiä, vähän jo ihmettelin että mites siinä hack-koneessa tehdyt kyykyt forkkuihin ottaa. No jos forkut kasvaa tarpeeksi mavessa ja hackissa ei niitä tietenkään tarvitse enempää treenata mutta jos ei kasva kannattaa ottaa nuo edellä mainitut liikkeet käyttöön.

juu kiitoksia vastauksista :) mut haluisitteko viel neuvoo,et mitkä on parhaitai selän,olkapään ja hartian treenaus liikkeitä? :eek: ku en oikee tiiä mitkä on niit parhaimpii,ja jos ois jtn kuviikini ois jees :)

and1_ sanoi:
juu kiitoksia vastauksista :) mut haluisitteko viel neuvoo,et mitkä on parhaitai selän,olkapään ja hartian treenaus liikkeitä? :eek: ku en oikee tiiä mitkä on niit parhaimpii,ja jos ois jtn kuviikini ois jees :)

Nämä liikkeet on mun mielestä hyviä eikä välttämättä toimi kaikilla samanlailla.

Selkä=Kulmasoutu, Ala- ja Ylätalja (maastaveto on hyvä mutta en tykkää sitä tehdä)

Olkapäät=Erillaisia punnerrus liikkeitä esim. pystypunnerrus tangolla.

Hartiat=Kohautukset ja Pystysoutu toimii hyvin (enpäs ole varma onko pystysoudun nimi pystysoutu mutta tälläinen muistikuva on)

Täälläkin foorumilla on usein ollut linkkejä sivuun joissa näytetään liikkeiden suoritustapoja olisiko ollut joku www.exrx.net joku voisi pistää tähänkin ketjuun vaikka linkin.

Edit. Läysin tuon linkin

Joo no selkään on hyviä sitten myöskin selänojennukset sellasessa selkälihaspenkissä. Ja luonnollisesti lisäpainoja niskaan jos muuten on liian kevyttä. Olkapäihin kantsii siis tehä vipukääntöjä. Penkkipunnerruksessakin saat voimaa jonkun verran etuolkapäihin. Takaolkapäihin voimaa tulee vipunostoilla taakse. Tai sitten vaikka otat toiseen käteen ristikkäistaljasta sen alhaalta tulevan narun. Laitat käden hiukan koukkuun ja viet sen tohon eteen. Siitä sitten käännät käden aina sivulle päin olkalihaksilla. Selitys ei ollut ehkä paras mutta toivottavasti ymmärsit. Hartioihin tehoo myös nuo vipukäännöt. Ja toi olankohaukset on hartioille kuningasliike mun mielestä. :rock:

and1_ sanoi:
haluisko joku selventää tota olankohautus liikettä? :eek: ei oo mitää tietoo mikä liike se on :(

Se on sellanen liike mitä teit pikkusena monesti kun olit jotain pahaa tehnyt ja vanhemmat kysyivät kuka sen sitten teki ellet se sinä ollut. Siinäpä sit hartioita kohauttelit, -Enhän minä sitä tiedä. Nyt vaan painot sitten mukaan :)

Like this:
Olankohautus

Ja tuota olankohautusta voi tehdä myöskin käsipainoilla. Tuosta video pätkästä homma aika hyvin muuten jo selkisikin eli olkapäät nostetaan korviin ja päätä voi työtää vähän eteenpäin. Ja sitten kunnon painot kehiin että tuntuu varmasti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom