Alokkaita nöyryytettin vessasulkeisilla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
edit.. ja sekin kertoo jotain tuosta aseensäilytyksestä että meillä oli joskus johtajatuvassa vartiopistoolit kellä patjan alla kellä ikkunalaudalla (12 patruunaa lippaassa).

Ajat muuttuvat. PorPr:ssä vartiossa toimivilla varusmiehillä on voimankäyttövälineenään putukka ja käsiraudat. Aseet on kerätty pois jo vuosia sitten.

Kyllä kai nyt jokainen tajuaa, että nuo ovat todella kaukana muukalaislegioonan koulutusmenetelmistä..

Muukalaislegioona ei ole mikaan helppopaikka. Siella voidaan ryomittaa sankyjen ali ja kaskea konttaamaan pitkin lattioita vaikka puoli yota...

Muukalaislegioona ei ole mikaan helppopaikka. Siella voidaan ryomittaa sankyjen ali ja kaskea konttaamaan pitkin lattioita vaikka puoli yota...

Käsittääkseni tuossa tarkoitettiin ennemminkin että Suomen intti on helppo paikka muukalaislegioonaan verrattuna.

Jaa saikse vapautuksen?

Kyllä sai.. Eversti vielä aamulla sanoi meidä koko joukkueelle, että jos oikeesti alkaa kiristämään sen verran ja täältä haluu pois, niin ei tarvitse mennä näin radikaaleihin tekoihin.

Pikku-Pekka sanoi:
Ajat muuttuvat. PorPr:ssä vartiossa toimivilla varusmiehillä on voimankäyttövälineenään putukka ja käsiraudat. Aseet on kerätty pois jo vuosia sitten.

Niin olisi varmaan syytä tehdä muuallakin.. Taas esimerkkinä sieltä missä minä palvelin, 2 viikkoa sitten eräs miehistön jääkäri spolle ampui tuvassa palvelustoveriaan pistoolilla pohkeeseen.:lol2: (tästä oli juttua lehdissäkin)

Jumalauta, tota on vaikea uskoa...ei sinänsä julmaa, vaan lapsellista vallankäyttöä :D

...vai käsitinkö väärin, siis teitä käskettiin tekemään, ette itse keksineet ;)

Käskettiin tekemään niin ja alikessut kuvas sen videokameralla. Mutta meistä se oli vain hauskaa:hyper:

Käskettiin tekemään niin ja alikessut kuvas sen videokameralla. Mutta meistä se oli vain hauskaa:hyper:

Nuinhan se pitääki mennä...eli läpällä suhtautuu vaa ni ei onkelmia :D Rajansa tietenki kaikella(kuten hanurin puristelulla)

Tosta kusisulkeisista ni ihan oikein...Jos on niin nuija et pitää kuseksii ympäri lattioita ni koulutus ihan paikallaan. Vaikka ei sotilastoimintaa liitykkään niin itte ainakin istun mielummin kuivalla kuin kusisella pöntöllä. Jos ei noin alkeellinen juttu ole hallussa niin on todella jo korkea aika opettaa.

Käsittääkseni tuossa tarkoitettiin ennemminkin että Suomen intti on helppo paikka muukalaislegioonaan verrattuna.

Voi hyvin ollakkin ainakin niin kauan kun tuollaiset sänkyjen ali ryomittämiset ovat vielä asioita joihin puututaan.

Hm, mä en näe tässä mitään ihmeellistä. Intissä tehdään niin kuin korkea-arvoisempi käskee. Sitten jos kokee, että käsky oli asiaton, siitä voi valittaa käskyttäjän esimiehelle. Ja jos esimies on samaa mieltä, niin asiattoman käskyn antanutta rangaistaan. Kuten nyt tapahtui.

Tässä tapauksessa kaikki meni ihan sääntöjen mukaan. Aina välillä ryhmänjohtajat kokeilevat rajojaan. Joskus menee rajan yli, kuten nyt, ja toimenpiteisiin ryhdyttiin heti kun asiasta kuultiin.

Niin vitun hissuttelu meininkiä joko touhu... jos jotain tapahtuu niin heti ollaan itkemässä... jos ei poika ite niin ainakin äiti.

Joskus sotien jälkeen ois voinu olla aika raisu meininki intissä. Veikkaan, ettei ihan pikkujutuista tehty juttua. Tyyliin: et kuollu, ei esitutkintaa :)

Isän tädin mies oli käynyt intin juurikin joskus 40 -luvun lopulla ja joskus se kertoikin omasta inttiajastaan juttuja. Alokaskaudella oli kuulema normaalia, että keskellä yötä alijohtajat huusivat herätyksen ja kaikkien piti järjestäytyä ulos neliriviin. Sinä aikana alikit olivat pistäneet tuvat sekaisin ja kuulema niinkin perusteellisesti, että punkat oli irrotettu osiksi. Sen jälkeen oli porukka käsketty tupiin ja valmistautumaan tupa- kaappi- ja siisteystarkastukseen. Lisäksi yölliset juoksukisat patja sylissä pataljoonan ympäri eivät olleet harvinaisia.

Että oli se "vähän" raisumpaa. Ja nuo jutut kun kuuli ennen omaa inttiaikaa, niin ei sitä kovin jaksanut hajota niihin p-kauden "kymppi-minuutteihin", jolloin heti herätyksen jälkeen ruvettiin valmistautumaan aamupalalle, eli ravattiin se puolituntia tuvan ja kentän väliä. Vaikka vituttihan se ja paljon:D

Voi hellanlettas ja pusuja poskille mitä vitun touhua koko nykyinen intti. Pieni vittuilu ja kiusaaminen kuuluu inttiin ja jos sitä ei itkemättä kestä nii painukoon vaikka hoitamaan mummoja vanhainkotiin.

Alokas nönnönnöö: -"Ei näin saa tehdä...blaa..blaa.. laki kieltää simputuksen... blaa blaa...kerron äidille tästä.....*itkua itkua*..."
Sinisalotuntematon.jpg

Lehto: -"Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon!"

En henkilökohtaisesti edes tajua mitä kummaa on ryömityttää sängyn ali?
Ryömitetäänhän siellä muutenkin.

Niimpä. Pitää vaan ottaa huomioon että kaikista se vaan ei ole hauskaa. Kyllä mä taasen voin ottaa miestä läpällä perseestä kiinni, ei se musta homoa tee. Jossain huussisulkeisissa tai ylipäätänsä tollasissa typerissä kurinpalautuksissa on turha juosta jos ei itse ole ryssinyt. Henk. koht. mielipide on että ryssijää sopii rangaista mutta itsellä ainakin hajos pää tehdä jotain ylimääräistä paskaa sen takia että naapurituvan kaveri häröili jotain. Onneks on nolla.

jollai lähteny mopo vähä käsist:(

En henkilökohtaisesti edes tajua mitä kummaa on ryömityttää sängyn ali?
Ryömitetäänhän siellä muutenkin.

Niin mutta illalla kun pitäisi nukkua ja levätä. Yöpuvussa vielä niin ei ole kiva mennä likaisena ja hikisenä nukkumaan kun lattioilla kuitenkin aina on sitä pölyä ja hiekkaa. Kyllä armeijalaisten pitää saada rauhoittua palvelusajan jälkeen ennen nukkumaan menoa jotta seuraavana päivänä jaksaa sitten suunnistaa ja opetella sotimista ym kun on asianmukaiset varusteet, turvallisuus on otettu huomioon ja paikalla on kantahenkilökuntaa. Näin rauhanaikana sivistysvaltiossa 2000 luvulla on toimittava.

Niimpä. Pitää vaan ottaa huomioon että kaikista se vaan ei ole hauskaa. Kyllä mä taasen voin ottaa miestä läpällä perseestä kiinni, ei se musta homoa tee. Jossain huussisulkeisissa tai ylipäätänsä tollasissa typerissä kurinpalautuksissa on turha juosta jos ei itse ole ryssinyt. Henk. koht. mielipide on että ryssijää sopii rangaista mutta itsellä ainakin hajos pää tehdä jotain ylimääräistä paskaa sen takia että naapurituvan kaveri häröili jotain. Onneks on nolla.

Yleensähän noilla joukkorangaistuksilla pyritäänkin saamaan joukkueeseen sisäinen kuri eli kaverit sanoo vieressä, että lopettaa sen perseilyn niin ei jouduta kaikki kärsiä. Eri juttu tietenkin jos on joku yksittäinen tapaus, kuten meillä joku aukissa meni jotain hölmöilemään ja koko sakki meinas siitä kärsiä niin kaveri meni ja sanoi apukouluttajille, että hei se olin minä joka sen tein, mä juoksen noi rundit ja vaikka pari ylimäärästä. Ja se sit juos ne ja oli siinä.

Mutta meillä ainaki toi lattioille kuseksimine ja paskojen pönttöö jättämine ei ollu ihan vaa yks eikä kaks kertaa...vaan joka helvetin päivä. Niin ihan oikea ratkasu mielestäni noilta alikeilta pitää huussisulkeiset, jotta tosiaan sinun kaltaiset kaverit jotka käyttäytyi normaalisti sanoisi näillä lattialle paskojille et lopettaa sen. Vaikuttaa nimittäin enemmän ku tupakaverit vittuuntuu suhun ku se, et se alikki käy siel kitisee et hei etsä viitsisitsä.

Tällaisia tapauksia sattuu aniharvoin. Silloin kun kuitenkin jotain vastaavaa tapahtuu, on julkisuus ja yleistys niin suurta ja ylimitoitettua, että intin vielä käymättömät saavat aivan väärän käsityksen koko mestasta. Ja vastustajat saavat lisää vettä myllyyn. Harmi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom