Aloittelijoiden liian pitkä treenit

Taas näkee saleilla aloittelijoita joiden treenit kestää vähintään 1.5 tuntia ja tauot sarjojen välissä pahimmillaan yli 5 minuuttia. Tiivistäkää nyt hyvät ihmiset noita treenejä ja menkää himaan kasvamaan.

pennsylvania sanoi:
Laitas sun oma ohjelma?! Ja kauan sen kanssa menee??

Tässä on yks esimerkki ja ei sovi aloittelijoille:

Selkä

Talja taakse 4x8-10
Talja eteen 4x8x10
Alatalja 4x8-10
Talja suorinkäsin 4x8-10
Vipunosto taakse 4x8-10

Vatsat

rutistus 1xmax
lantionnosto 1xmax

Kesto n. 1 tunti

Mr Atlas sanoi:
Tässä on yks esimerkki ja ei sovi aloittelijoille:

Selkä

Talja taakse 4x8-10
Talja eteen 4x8x10
Alatalja 4x8-10
Talja suorinkäsin 4x8-10
Vipunosto taakse 4x8-10

Vatsat

rutistus 1xmax
lantionnosto 1xmax

Kesto n. 1 tunti

Miks ei sopis alottelialle?
btw, näyttää aika erikoiselt toi ohjelma..
ps. Voisit vähentää tota pätemist

Ittelläni meni alussa helposti 2-3h salilla, tietysti kokoaika penkkia ja hauista tehden :D . Onneksi on hieman sen jälkeen pakkiksen kautta oppinut..

Mr Atlas sanoi:
Taas näkee saleilla aloittelijoita joiden treenit kestää vähintään 1.5 tuntia ja tauot sarjojen välissä pahimmillaan yli 5 minuuttia. Tiivistäkää nyt hyvät ihmiset noita treenejä ja menkää himaan kasvamaan.

Siis eihän ne välttämättä ole aloittelijoita. Saattavat olla myös "jokapäiväpenkkaajia" jotka ovat treenanneet 10v.

Amis sanoi:
ps. Voisit vähentää tota pätemist

Just... :jahas: En yritä päteä mitenkään. On vaan surullista katsoa, ku joillain tapahtuu minimaalista kehitystä ilmeisen ylitreenauksen takia.

Zentic sanoi:
Siis eihän ne välttämättä ole aloittelijoita. Saattavat olla myös "jokapäiväpenkkaajia" jotka ovat treenanneet 10v.

:D Ei sentään. Jotain 15-19 vuotiaita.

ei tälläsen takia nyt mun mielestä uutta trediä olis tarvinnu perustaa..eiköhän oo tullu sen verran useessa paikassa täällä ilmi :jahas: ja mikä toi sun ohjelmas oikeen on ja miksi ei sovi alottelijoille?? oonko tyhmä vai :( ??

huumor sanoi:
ei tälläsen takia nyt mun mielestä uutta trediä olis tarvinnu perustaa..eiköhän oo tullu sen verran useessa paikassa täällä ilmi :jahas: ja mikä toi sun ohjelmas oikeen on ja miksi ei sovi alottelijoille?? oonko tyhmä vai :( ??

Siitä puutuu mave ja kulmasoutu joita aloittelijoiden juuri pitäis tehdä. Samoin sarjojen ja toistojen määrät on liian suuret aloittelijoille.

P.S laitoin tän vahingossa tänne Treeni ja ravinto puolelle.

ei nyt toistojen määrät ole mielestäni yhtään liian suuret mutta sarjoja tosiaan tulee aika paljon...täytyy kyllä sanoa että hieman erikoisia nämä käyttämäs ohjelmat :) millasia tuloksia on tullu??

Mr Atlas sanoi:
Tiivistäkää nyt hyvät ihmiset noita treenejä ja menkää himaan kasvamaan.

Jos sulla oikeasti on kova tarve neuvoa ja opastaa aloittelijoita niin ne rakentavat neuvot ja ohjeet kannattaa antaa aloittelijoille aloittelijoiden osiolla.

Olin 5 vuotta treenaamatta ja aloitin uudelleen viime marraskuussa. Hauis 14.12.2004 36 cm kylmänä ja nyt 42.5 pumpissa. Paino pysynyt miltein samana eli 82 kg.

Arg, itselläkin menee usein yli 1,5 tuntia treenissä. Tykkään tehdä hötkyilemättä ja usein tauot venyvät jopa 3-4 minuuttisiksi rankkojen sarjojen, esim. kyykky/penkki jälkeen. :eek:

Olen nähnyt pitkän linjan voimailijoita salilla lämmittelemässä ja venyttelemässä jopa puoli tuntia. Treenin pituus on yksilöllistä, eikä pitäisi yleistää, että vain aloittelijat treenaavat pitkään. Totta on, että kokemuksen myötä eräänlainen "turha" jahkailu loppuu treenistä, mutta mielestäni treeniä ei tehdä kello kädessä, vaan sen mukaan, mikä tuntuu tehokkaimmalta ja parhaalta.

Siis nää tekee sen 1.5-2 tuntia pelkkää punttailua ilman lämmittelyä tai venyttelyä. Itse hoidan lämmittelyn polkemalla salille ja venyttelyn sarjojen välissä ja kotona.

Oon neuvonutkin ja välillä on tullutkin positiivista palautetta. Ikävä kyllä samanlaista "treeniä" tehdään muillakin saleilla.

Kysymys: reenaatko sitten itse kaksi tuntia kun pystyt noinkin tarkasti arvioimaan toisten reenien keston? Ja minkä helvetin takia vain alottelijoiden pitäsi tehdä mavea ja kulmista? Kannattaako "kehittyneempien" bodareiden sitten siirtyä hilavitkuttimiin ja koneisiin? :david:

Back
Ylös Bottom