aloittelijoiden kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja "mopo"
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onko tärkeää pitää kiinni treeni ohjelmasta vai voiko mennä salille vaikka pitäisi olla väli paivä en tarkoita että kävisin joka väli päivänänikin salilla? Mitä lisäravinteita suosittelette?

Tämä kuuluu tänne aloittelijoiden osiolle.

Ja voit hyvin mennä salilla suunniteltuna taukopäivänä tai pitää ylimääräsen tauon tarvittaessa. Joskus sitä on esim. menojen takia vähän kikkailtava treenien kanssa, eikä se kehitystä mihinkään kaada.

sit mul olis vielä tällänen outo kysymys. Ku kavereiden kanssa vännetään esim kättä tai työnnetään toisia olen aika usein voittaja siinä, mutta kun mennään salille kokeilemaan penkkia,jalkaprässiä,jotain ojentaja juttuja tai jotain niin en oo mikään mahtava niissä. oon 170-173 pitkä painoa on 60kg penkiltä saan 50 kg jalkapräsissä en oo kokeillut mitään huippuja mistä tämä johtuu valistakaa mua.

En tiiä miks voitat, mutta niin voitin minäkin sillon ku en viel käyny salilla. Ehkä jotku tyypit on vaa kovempia jätkiä ku toiset..hehheh. Lisäravinteiksi ihan vaa hemmetisti ruokaa niin saadaan lihaa luiden päälle ja joku palautusjuoma vois olla ihan passeli treenin jälkeen hörpätä.

Pehvanssi sanoi:
En tiiä miks voitat, mutta niin voitin minäkin sillon ku en viel käyny salilla. Ehkä jotku tyypit on vaa kovempia jätkiä ku toiset..hehheh. Lisäravinteiksi ihan vaa hemmetisti ruokaa niin saadaan lihaa luiden päälle ja joku palautusjuoma vois olla ihan passeli treenin jälkeen hörpätä.

Noi kädenväännöt yms. jututu on aika paljon myös tekniikasta kiinni, eli jos voimaeroa ei valtavasti ole niin paremmalla tekniikalla asteen/pari heikompi kaveri pystyy voittamaan. Nimim. itsekin vahvempia kavereita kädenväännössä pöllyttänyt ;)

Tuolta löytyy erilaisia ohjelmia paljonkin.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19860

Lisäravinteista voit ottaa käyttöön heraproteiinikonsentraatin mikäli laktoosin kanssa ei ole ongelmia. Voit käyttää sitä perusproteiinina ja palutusjuomassa maltodekstriinin kanssa. Lisäksi joku monivitamiini ja hivenaine valmiste on ihan hyvä ottaa vaikka kerran päivässä. Noilla pärjää aika pitkälle mikäli perusruokavalio on kunnossa.

Viimeksi muokattu:
Olen todella tietämätön näissä ravintoasioissa, joten kysymykseni saattavat hieman huvittaa.

Ovatko kaseiini ja heraproteiini maitoproteiineja, ja onko niitä vielä muita?

Mitä proteiineja ihka-oikea-tavallinen-valkoinen-suomalainen maito sisältää?

Olen saanut käsityksen, että heraproteiini on nopeavaikutteista, ja siksi sopii hyvin palautumiseen. Kun taas kaseiini on pitkävaikutteista ja sopii siksi mihin? Illalla luultavasti?

Neutralisoivatko ( tai mikä sanavalinta sopii kullekin mieluisimmin. Eihän tässä äidinkielentunnilla olla ) kaseiini ja heraproteiini toistensa ominaisuudet. Suomeksi: Onko heran nopeavaikutteisuus ja kaseiinin pitkävaikutteisuus tallella, ne samaan aikaan nautittaessa vaikkapa palautusjuomassa.

Eli koko sonta kiteytettynä: Voiko/kannattaako maitoa ja kaseiinia laittaa palautusjuomaan, vai pitääkö heraproteiini sekoittaa pelkästään veteen? Jos maito ja kaseiini sopivat palutusjuomaan, eivätkä ominaisuudet "katoa", niin onko näiden aineiden sekoittaminen keskenään jopa suositeltavaa ja miksi on/ei ole?

Mitä tohon palautumis"pöperöön" kannattaisi muuten lisätä? Massa lisäravinteita kohtaan mulla on jotenkin pinttynyt jyrkkä ei-asenne. Typerää ehkä, mutta haluaisin lihasta ilman tällaisia apuja. Niin niin tiedän, että koko artikkelini koski pääasiassa lisäravinteita, mutta ei varsinaisesti hulluja häräntestosteroni-massavalmisteita. Haluan mahdollisimman hyvän palautumisen ja tarpeeksi proteiineja. Tämä on helpompi saavuttaa pienellä lisäravinne-avustuksella, ettei tarvitse piereä koko päivää hulluja soijapieruja, soijaa kun tuntuu menevän megana, niin, että koko kerrostalorapustossa vallitsee vellovan sakea tappajakaasu. Jonkun avatessa rapun ulko-ovi, tulee rapusta sellainen paineaalto, ettei kaveri vähään aikaan tajua mistään mitään, maassa maatessaan ja epätoivoisesti yrittäessään hengittää.

Tekstini on hieman sekava, mutta toivottavasti siitä saa selkoa. Vastausta tai useita vastauksia odotellessa kiitän jo etukäteen ajastanne ja vaivastanne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sumutin123 sanoi:
Eli koko sonta kiteytettynä: Voiko/kannattaako maitoa ja kaseiinia laittaa palautusjuomaan, vai pitääkö heraproteiini sekoittaa pelkästään veteen? Jos maito ja kaseiini sopivat palutusjuomaan, eivätkä ominaisuudet "katoa", niin onko näiden aineiden sekoittaminen keskenään jopa suositeltavaa ja miksi on/ei ole?

Maitoa ei kannata laittaa palautusjuomaan, vaan pelkkää heraproteiinia ja maltoa sekaisin, koska maitoproteiini hidastaa imeytymistä ja palautusjuomassa proteiinin pitäisi imeytyä nopeasti korjaamaan niitä pieniä lihasvaurioita. Maitoproteiinia käytän itse illan viimeisessä drinkissä, eli pistän heraa ja maitoproteiinia sekaisin veteen (miksei myös maitoon) ja vedän kurkusta alas. Näin saadaan protskua elimistöön koko yöksi lihasten rakennustarpeisiin. Maitoa juon tietysti myös aina aterioiden yhteydessä.

mopo sanoi:
onko tärkeää pitää kiinni treeni ohjelmasta vai voiko mennä salille vaikka pitäisi olla väli paivä en tarkoita että kävisin joka väli päivänänikin salilla? Mitä lisäravinteita suosittelette?

Kyllähän se jos paikat ovat kipeänä/jähmeänä vielä silloinkin kun pitäisi olla treenipäivä niin silloin voi pitää vielä taukoa. Voi mennä, mutta kannattaa pitää huolta palautumisesta. Ylitreenaamisesta ei jää ku paha mieli.

Tuossa kerrottiinkin. Hera + Malto ja iästäsi en tiedä mutta sitten on noita muitakin sössöjä.

sumutin123 sanoi:
Olen saanut käsityksen, että heraproteiini on nopeavaikutteista, ja siksi sopii hyvin palautumiseen. Kun taas kaseiini on pitkävaikutteista ja sopii siksi mihin? Illalla luultavasti?

Itse käytän heraa palautusjuomassa ja ennen nukkumaan kömpimistä otan kaseiinia (fastin maito90).

sumutin123 sanoi:
Mitä tohon palautumis"pöperöön" kannattaisi muuten lisätä?

Jos valmiita haluaa, niin nämä ovat tietääkseni suosittuja:
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=30&products_id=384
http://www.pakkotoisto.com/kauppa/product_info.php?cPath=30&products_id=410
Vaikka Mass Blastis lukee että välipalajauhe jne, mutta käytetään myös palautusjuomana.

Jos ite haluaa värkätä palautusjuomat niin esimerkiksi näin: ~1dl heraa, ~1dl malto, vähä reilu teelusikallinen kreatiinia. Hyvää tulee jos jättää kreatiininki laittamatta. Noi ravistelet kunnolla veden kanssa ja mukaan vaikka heran makua peittämään funlighttii loraus.

Mieltäni askarruttaa seuraava:
Salilla käydessäni mä en juurikaan pidä palautumistaukoja eri liikkeiden tai sarjojen välillä niinkuin monet muut tekee. Aluksi kokeilin tätä 'tekniikkaa' ja huomasin, että mun kroppa menee ihmeelliseen väsymystilaan ja loppuaika salilla on kauheeta väkisin vääntöä. Olen huomannut, että mulle sopii parhaiten sellanen nopeatempoinen treenaaminen, liikkeestä toiseen ja sarjasta sarjaan todella lyhyillä palautumistauoilla. Syke pysyy suht korkeana koko treenin ajan ja jaksan ns. täysillä loppuun asti. Yritän päästä massiivisesta ylimääräisestä rasvasta eroon ja samalla kehittää hieman lihaskuntoa ja kasvattaa olemattomia lihaksia. Onko tää mulle sopiva tapa jotenkin huonompi/tehottomampi? Tulipas sekava teksti.

Tungenpa tähän threadiin oman kysymyksenikin:
Eli treenaan 2-jakoisella ohjelmalla. Ensimmäiseen treeniin kuuluvat jalat ja kädet. Toinen treeni pitää sisällään vatsan, selän, olkapäät ja rinnan.
Olen ajatellut ottaa ohjelmaani mukaan maven, mutta minua askarruttaa, että kumpaan päivään se kannattaisi lisätä.
Eikös mave kuitenkin rasita sekä selkää, että jalkoja.

Laaksonen sanoi:
Tungenpa tähän threadiin oman kysymyksenikin:
Eli treenaan 2-jakoisella ohjelmalla. Ensimmäiseen treeniin kuuluvat jalat ja kädet. Toinen treeni pitää sisällään vatsan, selän, olkapäät ja rinnan.
Olen ajatellut ottaa ohjelmaani mukaan maven, mutta minua askarruttaa, että kumpaan päivään se kannattaisi lisätä.
Eikös mave kuitenkin rasita sekä selkää, että jalkoja.

mave on enemmän selkäliike

Dino84 sanoi:
mave on enemmän selkäliike

Riippuu, millä tekniikalla nostat. Jos perinteisellä (= kapea jalka-asento), niin silloin tosiaankin selkä rasittuu enemmän. Jos taas sumolla, niin iso osa rasituksesta siirtyy reisille ja pakaroille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom