Aloittelijan oppaat maksimaalisen läskin tappamiseen

Olen täällä ensikertalainen, joten älkää heti häätäkö pois kepeillä ja hangoilla :whip:

Homma on nyt semmonen, että nyt pitää antaa kyytiä tälle ylimääräiselle läskille mitä on kertynyt viimeisen 4 vuoden aikana varsin reippaasti.

Kerro hieman itsestäni, mutta tää on lähinnä semmosta jauhantaa, mutta kerron kuitenkin vähä taustoja.

Eli olen nyt 23 vuotta, eli nuori mies. Olen aina ollut hyvässä kunnossa, ja treenannut ja liikkunut paljon, aina 16 ikävuoteen asti. Tosissani pelasin lätkää tuohon asti, ja erilaista harjoitusta oli päivittäin oikeastaan. Noh, sitten loppu se pelaaminen. Aina söin kun sonni, ja syön vieläkin. Nyt tosin vähän rajottanut jo. Eli taktiikalla syö niin kauan kunnes räjähtää, sitten on hyvä. Nyt kun ei ole liikkunut niin se kyllä huomaa. Toinen harrastus nykyään on iltasyönti, eli hyvä satsi leipiä vaan kehiin ja vähän kokista, ja sitten telkkaria. Muutenkin noita sokerijuomia tulee kitattua ihan helvetisti, sisi käsittämättömästi. Tähän lisätään tietysti tupakointi, sekä muutenkin liikkumattomuus, käsittämättömät ruokailutottumukset sekä epäsäännöllinen vuorokausirytmi sun muut. No tyhmempikin ja tajuaa että ei tällä kuurilla voittajia tehdä :wall:

Tossa 16 veenä painoa oli semmoset.. 85 kiloa ja pituutta noin sama kun nytkin eli 186, nyt tosin painoa on sitten se legendaariset 127 kiloa. Tosin olen aina ollut aika painava kaveri, oli toi 85 mittarissa melkeen jo aikaisemminkin, mutta ei siinä ollut läskiä mitenkään paljon, kunto oli kova ja näin pois päin. Teräsmiehestä tulikin sitten läski..... ja nyt just kyllästyin siihen ihan helvetisti. Nyt se perkele loppu.

Plussia on jääräpäisyys, eli 2 vuotta sitten lopetin sen kaljan kittaamisen ja se onnistui kertalaakista, eikä ole ohrajuoman tippaakaan nautittu sen jälkeen. Joskus poikkeustapauksissa hiukka saattaapi viina maistua, mutta harvoin ja vähän. Eli kyllä tääkin onnistuu, mä olen siitä ihan varma. Tarvitsen kyllä teidän tietotaitoa että miten tätä kannattaa nyt lähteä tekemään.

Mä kävin tossa vetäsemässä coopperin ihan vaan mitatakseni kuinka paljon on tultu alas, ja paljohan sitä on tultu. 2400 pistelin 12 minuutissa ja teki ihan perkeleen karmeeta. Hyvä kun taju ja järki pysyi tässä ihrakasassa. Puhumattakaan siitä, että toinen polvi myös ilmoitti olemastaolostaan vielä viikon verran, eli musta tuntuu että pitkät juoksulenkit on pois näin alusta kunnes paino on inhimmillisempi jaloille. Leukoja ei menny perkele yhtään, intissä vielä vedin sentään 15. Ai saatana että ahdisti.

Mulla ei ole hirveästi rahaa, opiskelija kun olen, mutta mä voin tohon ravintoon satsata kyllä. En ihan heti haluaisi salille lähteä rautaa repimään kun pitäisi opetella taas ne oikeaoppiset liikkeet ja kaikki, ettei ihan tyhmiä tee. Ja pari kiloa ois kiva olla kevyempi kanssa, enmä kehtaa sinne mennä spandexeissa maha roikkuen. Mutta onhan se pakko jossain vaiheessa ja sittenhän mennään, eikä sitä voi odotella viikkokaupalla.

Mutta sisua on enemmänkin, joten kyllä mä vedän sen ohjelman loppuun jos luut ei vaan rikkoonnu sitä ennen.

Vaikka tietysti olisi parasta hoitaa kaikki asianmukaisesti, niin kuitenkin olisi hienoa jos kesäkuun alkuun olisi poistunut MAKSIMAALINEN kasa läskiä. Vaikka se veisi 3h vuorokaudesta ja enemmänkin, niin maksimaalinen läskikasan tappaminen on nyt tähtäimessä. TIetty homma jatkuu sen jälkeen ihan samalla tavalla, mutta toi olis se eka välietappi, niinkun pidemmällä aikavälillä..- eli about 4 kk tehokasta peliaikaa siihen ensimmäiseen kiirastuleen.

Miten mun kannattaisi tätä asiaa nyt lähteä hoitamaan, pitäisi oppia kaikki ravinnosta ja näistä asioista, ja sitten ihan siitä treenaamisesta ja oikeastaan kaikesta. Nyt ei ole kun kovav sisu ja päätös tehty, piilolihakset ja läskiä. Auttakaa nyt nuorta miestä mäessä? :D

Jaa niin ja pituutta on 186cm. Painoon nähden olen kuitenkin mielestäni harvinaisen ketterä kaveri ja noin, eli ihrakasan alla ei asu heiveröinen kaveri, mutta se pitää kaivaa sieltä esiin!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakkotoiston sivuilla on ääretön määrä tietoa liittyen kunto- ja dieettiohjelmiin haku ja faq http://www.pakkotoisto.com/faq.html käyttöön ja tsemppiä ja jääräpäisyyttä peliin ei kai se muuta tarvitse:thumbs:

no minäpäs käyn FAQ:n kimppuun ihan ensitöikseni. Jos jotain kiinnostaa niin mä voin vaikka tänne latoa edistymistä, jos se vaikka motivaatioon sitten auttaisi. Pitäisi nyt ensiksi saada kasaan miten tämän homman parhaiten aloittaa niinkun ihan heti just nyt, mä luulen että noi sokerijuomat voi lopettaa kanssa ihan samantien. Siitä ei varmaan ole kun haittaa.

Ehkä pitäisi jotain vitamiineja popsia että sekin olisi kunnossa. Vai mitä olette mieltä? Mä en tiedä mitään ravinnosta, paitsi että mitä enemmän, sen parempi, mutta sehän on väärin se.

Voin pistää rääkit pystyyn, mutta mielellään niin ettei sydän sitten pysähdy heti. Täytyy muistaa että repussa on paljon painoa mukana.. Jos teillä on vinkkejä niin pistäkääs tänne vaan!

Katos me ollaan aika samanlainen tapaus! Hienoa kuulla että olet tappanut 11 kiloa läskiä 2 kuussa.. kuulostaa aika kovalta tulokselta :thumbs:

Toi olis enemmänkin kun hienoa omallakin kohdalla. Mäpäs katson sun threadin läpi ja joskos saisin itselleni samanlaisen homman käyntiin. Katotaan kumpi on ensin alle sata kiloa :evil:

Hyvä äijä! Toi on oikea tie...

Kokikset kannattaa jättää suosiolla pois heti. Löytyy varmasti tilalle monenlaisia kalorittomia juomia, jos tekee mieli litkiä muuta kuin vettä.

Lisäksi illalla ei kannattaisi syödä leipää niin perkeleesti, koska leivässä on pirusti hiilareita. Hiilarit sitten muuttuu läskiksi, koska et ehdi kuluttaa niitä. Syö jotain proteiini-kamaa jos nälättää illalla (tonnikala,raejuusto,ym.)

Sitten ihan kylmästi kaikki pienikin liikunta mitä irti lähtee. Jos asuu kerrostalossa, kulje portaita tms.

Siinä jotain mitä mulle tuli mieleen.

Joo enää ei ole paluuta, tuppas itseinho niin voimakkaasti päälle.

Mitenkäs ton ruokavalion kanssa, Franco p uhui jostain lowcarb jutusta.

Franco, voitko ladata ihan päivittäisen ruokasatsin näin yksinkertaisesti, eli ei mitään taulukkolukemia vaan selkeällä suomella mitä söit, milloin ja minkämoisen määrän?

Ja tosta sokerijuomista, ne kyllä voi heittää menemään aika helposti, mutta mitenkähän on noiden vitamiinien laita? Joku tasapaino ois hyvä kun aletaan tekemään muutoksia, ettei tule sitten paska olo sen takia (?).

Franco, voitko sen verran autella mäessä, että lataisit ihan simppelisti mitä, milloin ja mimmosen satsi? Kyllä mä sitä sitten pystyn noudattamaan. Mä kävin tota FAQ:a läpi, se oli kyllä tosi hyvä, mutta siellä oli liikaa tietoa suletattavaksi näin nopeasti, eli oppimiseen menee vielä aikaa, mut hommat pitäis alottaa kyllä oikestaan heti, eli jos semmonen alottelijan ruokavalio niin sillä saadaan homma alkuun.

Mitenkäs ne suolot sitten, sanottiin että juo paljon vettä ja että älä juo liikaa vettä. Jos mä nyt vetäsen sen 5 litraa päivässä, niin onko se hyvä?

Ja sitten toi treenijuttu, eli aamulla kai pitäis vähän liikuttaa itseään? Jos mä herään joka aamu 7 niinkun yleensä, paitsi jos pitää aikasemmin päästä niin sitten pitää herätä 6.15 muta sittenhän herätään, ja käyn vaikka sen tunnin kävelylenkin tekemässä joka aamu? Vai mikä olisi paras ratkaisu? Kyllä pitäis joku 10 kiloo varmaa tiputtaa ennen kun toi kunnon juoksutreeni ois fiksua noin nivelienkin kannalta. Eli oisko semmonen tunti reipasta kävelyä asia paikallaan, vai onko parempia vaihtoehtoja?

Mulla on vähän painojakin ruostumassa ja pölyyntyneenä, penkki löytyisi. Kannattaisiko mun tehdä jotain sarjaa sillä, vai tehdä vatsalihaksia, punnerruksia ja sen semmosia, ja mimmosissa sarjoissa?

Jakob, olipas asiallista tekstiä :thumbs: Ihan näin amatöörikin ymmärsi. Mäpäs teen nyt niin, että aloitan maanantaista pitämään tuota taulukkoa ja tilastoa mitä syön ja teen just näin. Tosin roskajutut jätin jo nyt tällä istumalla, mutta tuon kirjanpidon aloitan maanantaista niin saa sitten tasaviikoin sopivasti tuon.

Tuli tässä mieleen, on se kumma miten ihminen havahtuu niin myöhään siihen rikokseen mitä tekee omalle ajokillensa missä pitäisi elää koko elämä. Käsittämätöntä laiminlyöntiä.... :curs:

Noh mutta, kyllä tää tästä näillä jo lähtee käyntiin, mutta koittakaa kestää jos kyselen tässä jotain, aika nolla tiedoilla lähden kuitenkin tästä.

Ja tietty kaikenlaisia vinkkejä saa antaa kokoajan!

jaa niin ja kyse ei ole mistään ihmedieetistä mitä haen, vaan ihan pysyvää elämänmuutosta.

Aamulla 45-60min kävelylenkki reippaalla tahdilla (aerobinen?)

Aamupalaksi lautasellinen puuroa eli näitä pitkiä hiilihydraatteja höystettynä lasillisella mehua ja sitten ruisleipää pala. Vitamiininappula naamaan merkkiä multivita (löytyisi valmiiksi kaapistakin).

Sitten päivällä siinä 11.30 koulussa tulee varmaan syötyä jos olen paikalla, siellä on halpa ja yleensä aika hyvä ruoka. Kannattaisiko tähän ottaa joku muutos?

Sitten tuossa 16.30 voisi seuraavan kerran syödä, mitä se sitten olisi, on hiukan auki. Jos aloittaisin sitä tonnikalaa mättämään, siinä on kai proteiinia(?). Paljokohan olisi järkevää.. en tiedä. Sitten vihanneksia, jos porkkanaa ja sen semmoista, olisiko näitä
parempi syödä keitettynä, vai onko sillä väliä? Sitten jos koittaisi hedelmiä myös, miten on onko väliä mitä hedelmiä syö? Jos nyt banaanin pistäisi tuohon päälle esim. Jotain muutakin voisi lisätä tuohon ehkä, no jos vaikka 100grammaa makaronia noiden
kanssa. Kuulostaako pahalta? Ja pala ruisleipää. Ja sitten raejuustoa.

Sitten pitäisi kai vielä kerran syödä, en tosin keksi mitä olisi järkevä syödä, mutta sanotaan että mätetään vaikka porkkanaraastetta niin että nälkä lähtee jos
semmonen on niin semmonen pikku kulhollinen ja pala ruisleipää, ja lasi mehua. Ja vähän raejuustoa.

SItten tämän päivän aikana kumoan vielä sen 5 litraa vettä.

Jos tätä nyt noudattaisi, niin olisiko tässä mitään järkeä?

Pitäisikö tähän vielä saada jokin treeni aamukävelyn lisäksi että homma olisi mahdollisimman hyödyllinen ja tehokas?

Vinkkejä ja virheitä saa korjailla..

Originally posted by Isoläski
Eli kyllä tääkin onnistuu, mä olen siitä ihan varma.
Ja juuri tämä on se syy miksi tulet onnistumaan projektissasi. Lämpimästi onnea valitsemallesi tielle. :thumbs: Raportoi ihmeessä edistymisestäsi.

Suositus: Ota todistusaineistoksi 'ennen' valokuvat ja ympärysmitat. Ne tulevat vielä tarpeeseen.

Ei muuten yhtään huonompi tuo 2400 tulos cooperissa tuon kokoiselta kaverilta, mulla on pari kaveria jotka painaa puolet siitä mitä sinä eikä tulos ole yhtään kovempi :D Että peruskuntoa sulla taitaa olla urheilutaustasta johtuen hyvin, ei muuta kuin onnea projektiin :thumbs:

Aamuaerobinen vaan kehiin ja lenkin jälkeen käyt suihkut ja muuta aamutoimet läpi ja syöt sen aamupalan vasta sitten, kun kuulemma pitäs olla mielellään se tunti syömättä sen lenkin jälkeen.

Mulla on itelläkin dietti päällä, joskin mun kohalla puhutaan muutaman kilon kiristelystä, mutta ensikertalainen olen tässä hommassa minäkin!!

Jätin ne kaikki sokeriliktut ja karkit yms. pois, jos limpparia tekee mieli osta lightia...

Ja jätä iltapalalta kaikki hiilarit pois. Tee vaikka munakasta vähärasvaisen kinkun kera, tai vaikka purkki tonnikalaa...mutta ei sitä leipä/cokislinjaa...

Mulla lähti paino alaspäin jo lähes pelkästään näillä toimenpiteillä ja sitten yks hyvä on vaan syödä joka aterialla (paitti ehkä aamupalalla) vähemmän kun normaalisti, ei ole sellasta nälän tunnetta, mutta ei tuu ahdettua ittee täyteenkään. Mää oon liian laiska laskemaan kaloreita, mutta on melko helppo laskee vaikka 300 kcal pois päivän ruokailuista ja sitten vaan vaakaa ja peiliä seuraamalla kattelee tuloksi...näin mä oon lähtenyt liikenteeseen..

Ja raportoi ihmeessä tuloksia ja kuten edellinen postaaja jo ehdottikin, ota ne kuvat mahd. pian ja mitat, on sitten hyvä verrata sitäkin kautta edistymistään...tsemppiä diettiin...:thumbs:

Joo ei tuota ongelmia nää iltapala ja muut asiat. Voisinpa mä ehkä ensi viikolla muutaman kuvan ottaakin.

En tiedä miten tuo 'ohjelma' minkä tuohon laitoin, että onko se mistään kotoisin, mutta jos ei tule sen suuntaan korjauksia niin tuolla lähden liikkeelle.

Aamulla 45-60min kävelylenkki reippaalla tahdilla (aerobinen?)

Aamupalaksi lautasellinen puuroa ja sitten ruisleipää pala.

Sitten päivällä siinä 11.30 koulussa

Sitten tuossa 16.30 Jos sitä tonnikalaa mättämään, siinä on kai proteiinia(?). Paljokohan olisi järkevää.. en tiedä. Sitten vihanneksia, jos porkkanaa ja sen semmoista, olisiko näitä parempi syödä keitettynä, vai onko sillä väliä?
100grammaa makaronia noiden kanssa. Kuulostaako pahalta? Ja pala ruisleipää. Ja sitten raejuustoa.

Sitten pitäisi kai vielä kerran syödä, en tosin keksi mitä olisi järkevä syödä, mutta sanotaan että mätetään vaikka porkkanaraastetta niin että nälkä lähtee jos
semmonen on niin semmonen pikku kulhollinen ja pala ruisleipää, ja lasi mehua. Ja vähän raejuustoa.

SItten tämän päivän aikana kumoan vielä sen 5 litraa vettä.

Jos tätä nyt noudattaisi, niin olisiko tässä mitään järkeä?
(lyhesin tuota vähän.)
ja korjausehdotukset:

Laskin, että tuon mukaan söisit 4 kertaa päivässä.
Aamupala,
11:30 lounas
16.30 päivällinen
+ iltapala.

Suosittelisin, että jaat päivän ruoat kuuteen (6) ateriaan.
Itse tykkään tällaisesta jaosta, joka toimii nyt kun en ole dietillä ja toimii kun olen dietillä.

8.00 - 9.00 aamupala
10.00 -11.00 välipala 1
13.00 Lounas
15.00 Valipala 2
17.00 - 18.00 Päivällinen
20.00-22.00 Iltapala

Tiedän. Näyttää siltä, että pitää olla koko ajan syömässä. Mutta minua se ei ole haitannut. Eväät matkaan.
Tonnikala on helppo eväs välipalalle 2:lle. Ja vaikka pari hedelmää/porkkanaa välipala 1:lle.
Ja syö aina niin vähän, että on vähä nälkä jokaisen isomman aterian edellä. Välipala kannattaa syödä, vaikka ei olis nälkäkään.

Ja sitte yleisesti diettaamisesta.
Kannattaa aina pitää hihassa jokin kikka, jonka voi tempasta esille, kun painon pudottaminen pysähtyy.
Eli kannattaa varautua ainakin kolmeen erilaiseen taktiikkaan.
Ei kannata aloittaa koko arsenaalilla heti aluksi.
Itse suosittelisin näin:
1. Aluksi riittää liikunnan lisääminen + ruokavalion karsiminen.
2. Aamulenkit + siistitty ruokavalio
3. Lisää urheilua + tarkka ruokavalio
4. Nousujohteinen suunnitelma liikkumiseen (Hyvä treeniohjelma + aamuaerobiset siihen sovitettuna)
+ Täysin erilainen ruokavalio. Vaikkapa ketogeenistä tässä kehiin. Tai matalahiilihydraattista.
5. Ehkä jokin thermogeeninen lisä parantamaan motivaatiota (tästä on tod.näk. vain plasebo vaikutus, mut jos se motivaatiota lisää, ni mikäs siinä).

Syömisessä kannattaa vaihdella kaikkea. Vaihtele veden juonnin määrää. Vaihtele ruoka-aineita. Vaihtele päiviä jolloin syöt paljon, ja jolloin vähän (tämä on ehdottoman tärkeää. Eli ainakin kerran viikkoon sellanen päivä, että syöt kunnolla ja hyrskäytät ruuansulatuskoneen taas päälle)

Noh, tässä tuli jotain mitä tuli mieleen.
Tsemppiä matkaan
:thumbs:
Ja käy hakeen täältä motivaatiota, jos sitä tarvit lisää. Vertaisseura auttaa ihan älyttömästi.

Itsekin olin muistaakseni yli 110kg kun alotin urheilun uusiksi joskus 2-3v sit, punttista oon käyny pari vuotta ja viimiset puoli vuotta oikein kunnolla, paino nyt 87kg ja lihaksetkin rupee näkyy, eli tsemppiä sulle! Pitkä rupeama edessä mutta sisulla siitä selviää :thumbs:

saarnamies, hyviä ohjeita! Joo mä ihan aloin keksimään tota ohjelmaa päästä näin alkuun, kiva saada asiantuntevaa korjausta. Kyllä mä sitten opin nää hommat tässä tehdessä.

Mutta toi aamupalan kanssa voi olla hankalaa, jos joutuu olemaan koulussa vaikkapa 0800, niin sitä aamupalaa ei voi syödä sitten 0800-0900... jos niinkun puuroa meinaa latoa. Mutta nuo välipalat kyllä onnistuu, jos jotain hedelmää mutustelee.

Mutta toi aamupalan kanssa voi olla hankalaa, jos joutuu olemaan koulussa vaikkapa 0800, niin sitä aamupalaa ei voi syödä sitten 0800-0900... jos niinkun puuroa meinaa latoa. Mutta nuo välipalat kyllä onnistuu, jos jotain hedelmää mutustelee.

Eipä taida olla ihan tunnista kiinni. Tai jos se tunti tuntuu liialta, niin syö juuri ennen lähtöä, kun muut aamutoimet on tehty.

Jep, ei se ihan tunnista ole kiinni.
Mutta kun syöt, niin kannattaa pitää n. 3h tauko jokaisen aterian välillä. Jos vain onnistuu.
Ajat, jotka laitoin, on vain niitä aikoja jolloin itse syön.

Sitten vielä semmonen pikkukikka:
Haasta joku kaveri/tuttava/sukulainen myös kuntoilemaan. Pienimuotoisella kisalla saa kovasti motivaatiota.
Jos pelaatte vaikka sulkapalloa,tennistä, mitä vain fyysistä, niin kunnon turnaus pystyyn.
Auttaa kummasti, jos saa muitaki lähipiiristä hommaan matkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom