Aloittelijan oppaat maksimaalisen läskin tappamiseen

Pistänpä mäkin kommenttini ajankuluksi.

Lihas tarvitsee rutkasti energiaa pysyäkseen hengissä. Eli kun hommaat lihasta, niin oman kehosi energian poltto levossa kasvaa. Lihaksen kasvu auttaa rasvan polttoasi.

Ennenkuin itse aloittelin salilla käymisen, tein kotona monenmoisia lihaskuntoliikkeitä vastuksena pelkkä oma paino. Jos lihaskunto ei ole parhaassa terässä, niin oma keho on todella hyvä vastus aluksi. Ehkä sinäkin voit treenailla kävelylenkkien ym. ohessa lihaskuntoasi paremmaksi ennenkuin siirryt salille?

Äkkisiltään mieleen tulee mieleen ainakin

- punnerrukset (vaihtelemalla käsien leveyttä ottaa eri paikoista)
- leuanveto, pelkkä roikkuminenkin on hyvästä jos ei jaksa leukoja vetää!
- vatsoja voi treenata loistavasti ilman painoja
- alaselkä, perinteiseen jumppatyyliin vatsallaan nostellaan käsiä jalkoja...

Yhdellä ainoalla käsipainolla, jossa voi säätää painoa levyjen avulla voi alkaa jo bodaamaan.....

Tsemppiä! sinun tapauksessasi muutos näkyy hyvinkin paljon 4 kk:ssa jos vaan pidät mielen lujana. ja se tekeekin jumankauta kudaa tuolle pääkopalle kun näkee sen muutoksen peilistä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiitoksia vinkistä. Joo, ajattelin noita punnerruksia ja muita kyllä vääntää. Tänään jo ekat satsit pistinkin, vähän se oli vaivalloista mutta kyllä sieltä rutistamalla jotain tulee.

Ja näin muutenkin, kyllä se mieli pysyy kun se on kerran päätetty ja tänne asti postiteltu.. eihän sitä enää kehtaa takaisin sanojaan vetää! :D

Kattotaan ny, sokerijuomat on jo jätetty ja vesitankkaus aloitettu, sekä aamukävelyt kanssa alotettu. Yritän tuota ruokailua opetella niin ettei sitä tarvitsisi liikaa miettiä kokoajan että meneekö nyt oikein vai väärin vai miten pitäisi mennä.

Nonniin. Tulinpa vaan tänne taas sanomaan, että ei tässä mitään luovutettu ole, vaikka joku varmaan niin luulikin! Nyt reilu 2 viikkoa siis takana, olen koittanut noudattaa tuota. Paino on tippunut vaan puoli kiloa tosin.. Olo on hiukka parempi tosin joka johtunee liikunnasta (kävelystä) ja virkeämpi ja fiilis parempi yleisesti ottaen. Mutta paino on aikalailla samoissa lukemissa. Ehkä jotain menee nyt väärin?????

Minkäs verran niitä kaloreita tulee päivässä? Äläkä vaan cheattaa ja jätä muutamia makupaloja laskematta. Tänne kaloreiden kaunisteleminen ei auta. Tuntuu vähän siltä, että turhan paljon tulee mahantäytettä jos pariin viikkoon ei ole paino enempää pudonnut.. Pidätkö mässypäiviä ja paljonko silloin tulee kaloreita? Ei sitä cheatti päivänäkään kannata mahdottomia mättää.

Yksinkertainen vinkki: vähennä syömistä, mutta tingi mieluiten huonoista rasvoista ja hiilareista.

tseppiä jatkoon :) :thumbs:

edit: kai tarkastelet aamupainoa?

Isoläski sanoi:
Mutta paino on aikalailla samoissa lukemissa. Ehkä jotain menee nyt väärin?????

Ruokavalio ja liikunta näyttää ihan järkeviltä. Karsi ruuan määrästä vaan, ei syömiskerroista. Jos ekat kaksi viikkoa olet saanut kunnialla läpi, ei se siitä vaikeammaksi tuu, eli :thumbs:

Voisitko listata tänne mahdollisimman tarkasti jonkun esimerkkipäivän; mitä syönyt, millaisia määriä, mitä treeniä jne? Olisi helpompi antaa ehdotuksia mistä karsia.

Esim. parin aterian määriä vaan pikkusen alas ja kuten edellä mainittiin, hiilareista ja huonoista rasvoista. Mulla ainakin toiminut dietti loistavasti ihan vaan syömismäärien kanssa kikkaillen ja tottakai kaikki mässyt pois jättäen. Syöt vaan vähän vähemmän ja katot alkaako paino sitten tippumaan pikkasen nopeemmin ja jos lasku taas alkaa oleen turhan kovaa niin sitten vähän lisäät sitä safkaa.

Älä anna periksi!

Itselläni kävi samoin eli nesteiden poistuttua paino ei laskenut pariin viikkoon. Olin valmis nakkaamaan vaa'an hatelikkoon ja tilaamaan kaksi supermegapizzaa. Ajattelin kuitenkin, että perkele nyt se on vaan sinniteltävä, ja kas kas; paino alkoikin tippumaan melkein kilon viikkovauhtia, mikä ei tietenkään hirveästi ole kun pudotettavaa on giziljoona kiloa. Joulun ym. tekosyiden ansiosta olin yli kuukauden liikkumatta, eikä ruokavaliokaan ollut tiukin mahdollinen ja muutaman kerran tuli myös kupiteltua. Yllätys oli suuri kun huomasin päinvastaisista odotuksista huolimatta laihtuneeni pari kiloa.

Vedin tästä sellaisen johtopäätöksen, että tärkeintä on aineenvaihdunnan uudelleenkäynnistys. Monen vuoden rötväilyn jälkeen se oli itselläni ilmeisesti varsin hidasta. Liikkumalla kohtuullisesti ja itselle sopivalla ruokavaliolla (itselläni vähähiilarinen) se kuitenkin vilkastui. Join myös vettä entistä enemmän sekä saunoin useammin. Tosin saunomisella taitaa olla enempi rentouttava vaikutus kuin mitään muuta.

Nyt vaan pitäis taas löytää itsekin uutta sykettä liikuntaan. Olen kokeillut hiihtoa, ja täytyy todeta, että niin paljon kuin sitä lajia muuten inhoankin, niin on se vaan hemmetin monipuolista aerobista liikuntaa.

Joo ei luovuttamisesta ole hätää. Tää on jo päätetty juttu ja pysyvä muutos. Ei edes tee roskaruokaa mieli. Joskus tekee tosin mieli syödä enemmän kerralla, mutta mutta ei se ongelma ole. Mutta ehkä mä olen syönyt liikaa kerralla kun näin on käynyt. Mä luulisin että vaikka nesteet poistuisi, niin silti olisi painon pitänyt tippua enemmän.

En ole laskenut kaloreita nyt tältä ajalta, mutta aloitan uuden viikon alkaessa eli maanantaista (tykkään pitää tasaviikkoa) laskemaan ne kalorit kanssa, ja vähennän hiukka kerta-annosta päivällisissä sun muissa. Mä vaikka nyt teen tuota viikon, ja sitten pistän tänne tuloksen. Luulisin, että joku kilo olisi realistinen, mutta katsotaan nyt. Eli tulen sitten kaloritulosten ynnä muiden kanssa tänne ja joskos siitä selviäisi mikä mättää. Mutta ei tässä harmita, hyvä homma vaan että sain päätöksen tehtyä, kyllä se tulee sieltä enemmin tai myöhemmin. Toki kivampi se olisi, jos tulisi enemmin kuin myöhemmin, mutta tää on se marssijärjestys ja siitä pidetään kiinni.

Tuntuu vähän vaikealta juoda vettä noin paljoa, joku 3 litraa menee nestettä vuorokaudessa näemmä. Onkohan se liian vähän? Ehkä pitäisi enemmän juoda..

Tee itsellesi excel-taulukko johon lisäät aina sapuskat ja niidet ravintoarvot. Aluksi työlästä, mutta helpottaa mitä enemmän olet ruoka-arvoja kirjannut.

Jos puhutaan todella kovasta ylipainosta, niin sitä voi ihan rohkeasti vetää aivan minimiruokavaliota sen kummempia laskematta. Vedät vaikka kasviksia vatsan täytteeksi mikäli alkaa nälättää. Sitten, kun paino hollillaan niin aletaan kattoo tervettä ruokavaliota ja rakentamaan sitä kehoa mallilleen!

Isoläski sanoi:
Mutta ei tässä harmita, hyvä homma vaan että sain päätöksen tehtyä, kyllä se tulee sieltä enemmin tai myöhemmin. Toki kivampi se olisi, jos tulisi enemmin kuin myöhemmin, mutta tää on se marssijärjestys ja siitä pidetään kiinni.
Kun olet saanut selville millä kaloreilla paino laskee miten paljon voit hyvin hallita tuota kg/viikko-tahtia. Jos dietistä kiinni pitäminen ei vaikuta tuottavan ongelmia, on kyllä alkanut hyvin vaikka ei vaaka sitä vielä näyttäisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom