Aloittelijan kyssäreitä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy_T
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Noniin...

a) Mitä pakkotoistot ovat?

b) Entä pudotussarjat? (Pudotetaan painoja vai toistoja?)

c) Millä periaattella nostoremmit toimii?

d) Entä penkkipaidat?

e) Paljonko painaa tavallinen kulmatanko? (että osaa laskea tulokseen)

f) Maveen liittyen... kuuluuko painojen koskettaa maata jokaisen toiston jälkeen, ja jos näin on, miten sarja määritellään? Lähteekö seuraava toisto välittömästi kun painot koskevat maata?

g) Mitä on pysäytykset?

Varmasti on vielä jotain epäselvää mutta en nyt tähän hätään keksi. Eli olen toisaankin aloittanut totisen salillakäynnin (ohjelman kansssa) aivan vastikään (tammikuussa intistä päästyäni) ja tahtoisin nyt saada selvennystä em. kysymyksiin. Searchia olen käyttänyt mutta en ole saanut vastauksia. Kiitokset ystävällisille pakkislaisille jo etukäteen.

T: ns. kynäniska :eek:

PS: Jos palstaa lukee joku muu Töölö-Gymillä käyvä aloitteleva voimailija, niin itsellä olisi treenikaverista pulaa (kun ei kaveripiiristä löydy intoa nostaa muuta ku kuppia). Long shot mutta...

A: Toistoja missä kaveri auttaa pari toistoa sarjan päälle kun omat voimat on jo niin vähissä, ettei jaksa koko liikerataa tehdä.

B: Pudotetaan sarjan jälkeen painoa ja jatketaan suoraan siitä.

C: Vetoremmeillä saa tukevan otteen tangosta eikä sarja lopu näppivoiman puutteeseen.

D: Penkkipaita on jäykkä paita mikä estää tehokkaasti rinnan venymistä ala-asentoon, käytetään kilpaillessa mukamas penkkipunnerruksessa. Penkkipunerrus on kuitenkin eri asia kuin paidan kanssa lätkyttely. Penkkipunnerruksen irvikuva on se kun paita on niin jäykkä, ettei edes 300kg tule rintaan asti.

E: Kulmatanko?

F: Maastavedossa olisi hyvä että painot kävisivät maassa asti, ei kuitenkaan pompauttamalla.

G: Pysäytykset on on vain pysäytyksiä, eli liike pysäytetään jossain kohdissa liikerataa. Penkkipunnerruksessa pysäytystä sanotaan merkiksi, siinä tanko pysäytetään rinnalle josta se taas nostetaan ylös.

tuo kuulalaakeri-versio on ainakin miken ilmoittaman 12.5kg painoinen

Originally posted by Andy Temple

e) Paljonko painaa tavallinen kulmatanko? (että osaa laskea tulokseen)

Suosittelen punnitsemaan salin vaa'alla.

e:) Tuloksen laskemisen sijaan parempi laittaa treenikirjaan ylös mitä nosti kyseisellä tangolla ja monta toistoa.
Paino on toisarvoinen asia, jollet ole voimannostaja.

Originally posted by Mike

D: Penkkipaita on jäykkä paita mikä estää tehokkaasti rinnan venymistä ala-asentoon, käytetään kilpaillessa mukamas penkkipunnerruksessa. Penkkipunerrus on kuitenkin eri asia kuin paidan kanssa lätkyttely. Penkkipunnerruksen irvikuva on se kun paita on niin jäykkä, ettei edes 300kg tule rintaan asti.

:lol1: Ammattilaisilla on ammattilaisten varusteet...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Pain
Eikös tollanen EZ-tanko pain 5 kiloa?Niin mä ainakin olen aina luullut...

Salin seinässä olevassa lapussa taas sanottais sen painoks 8kg:D

Noh laskee noista keskiarvon niin eiköhön päästä lähelle totuutta.:p

Mä muistelisin kulmatangon johon menee isommat levyt painaisi 10kg.
Varmaan riippuu tangosta, mulla on kotona weiderin tanko joka räjäyttää hauikset, mutta painaa varmaankin 5kg.
Räjäyttää siis weiderin ohjelmalla, mikä tuli tangon mukana ja oli muistaakseni:
4 sarjaa, jokainen epäonistumiseen, eri asennoista.
Tanko siis on semmonen, missä kahvat kääntyy.
Ohjelma ei ole huono, vaikka on vanha, varsinkaan jos ei ole paljoa nostellut, niin kehitystä tulee varmasti.

Originally posted by Pain
Eikös tollanen EZ-tanko pain 5 kiloa?Niin mä ainakin olen aina luullut...
Your size may vary... näköjään noita on joka lähtöön. Itse mittasin painoa moiselle kippuralle 8.3kg.

Originally posted by Andy Temple
Nämä ovat ymmärtääkseni 20 kg (?)

Meiän salilla on kyllä JUST ton näkönen tanko ja se painaa lukkojen (1kg/kpl) kanssa 20 eli ite tanko on 18. Oon punninnu sen salin analogisella vaa'alla joka näytti lukkojen kanssa tasan 20 kiloa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom