Aloittelijan etu - mihin pitäisi panostaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miuku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lueskelin, että aloittelevat punttaajat ovat ainoa ryhmä, joka pystyy samalla pudottamaan rasvaprosenttiaan ja hankkimaan lisää lihasmassaa/voimaa.

Erinomainen juttu mulle, nyt vaan säätäjänä mietin, että pitäisikö noista sit kuitenkin valita jompikumpi ja vetää siitä kaikki mahdollinen etu kotiin, vai edetä molemmilla rintamilla?

Eli siis onko tuo aloittelijan hyöty sellainen, että jos panostaisin esim. voiman lisäämiseen, niin puolessa vuodessa saisin sitä suhteessa enemmän kuin myöhemmin puolen vuoden aikana? Vai onko aloittelijalla etu vain pelkästään tuossa muuten mahdottomassa "yhdistelmässä"?

Nyt on takana vasta 3 viikkoa punttia ja nykyisillä zonemaisillä syömisilläni paino on pysynyt samana, mutta rasvaprosentti on pudonnut (vaa'an mukaan, en tiedä kuinka oikein tuollainen näyttää) jo melkein puolitoista prosenttiyksikköä. Hieno juttu mulle, mutta kun kuitenkin olen hakemassa voimaa, niin jääköhän sen kehittyminen nyt vajaammaksi ellen lisää syömisiäni?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse pohdin hieman vastaavaa. Eli olen nyt käynyt salilla ja pudottanut painoa tovin. Perstuntumalla sanoisin että 5kg pois niin on aika rasvaton, mutta olen nyt samalla yrittänyt saada hieman lihasta punttaamalla. Toki näkyy että on painoja nostellut, mutta vaiva/hyöty-suhde ei varmaankaan kohtaa kun ei keho saa riittävästi energiaa. Eli kannattaisiko vedellä aerobisella ja dietillä loputkin fläsät pois ja vasta sitten alkaa punttamaan kunnolla? Vai onnistuuko yhtä hyvin samaan aikaan? Oletan että fiksuinta olisi aerobinen+dietti ja kevyt puntti ettei lihakset katoa, ja kun läskit on lopullisesti poltettu pois niin voisi ryhtyä kunnolla kasvattamaan lihasta. Korjatkaa/ehdotelkaa ihmeessä, aloittelijan mutua tämä:)

Kai toi on ihan omista haluista kii, kumman tekee ensin. Itse haluan näyttää hyvältä biitsillä, eli rasvat pois, sitten massaa. Jos taas haluaisin vain voimaa bulkkaisin ensin ja miettisin sitten haluanko rasvoja alas jostain syystä.

Ehkei löydy selkeätä vastausta siihen, saisiko sama aloittelija samasta pisteestä saman tuloksen jos a) on ylläpitokaloreilla 4kk, b) miinuksella 2kk, plussalla 2kk tai c) plussalla 2kk, miinuksella 2kk. Varmaan järkevämpi ajatella missä haluaa olla sen 2kk jälkeen.

Jos tarkotus on saada paljonkin lisää massaa, niin kannattaa heti ensimmäisellä viikolla laskea syökö tarpeeksi. Ja sen mukaan lisää tavaraa suuhun.

Jos haluu biitsille hyvään kuntoon ni kauhee bulkki päälle, että saa HIRMUISET lihakset. Sitten vetää vatsan sisään rannalla ja yrittää pitää naaman pokkana kun kauniimman sukupuolen edustajat saapuvat näköpiiriin.

Eli ilmeisesti omaan tarkoitukseeni olisi paras ensin dietata loputkin pois ja sitten punttia. Brad Pitt Fight Club-kroppaa tavoitellaan:)

Jos tietää melko tarkkaan paljonko kuluttaa kilokaloreita vuorokaudessa on siitä hyvä jatkaa. Tämä on tärkeä tieto varsinkin, jos kikkailee rasvan polton ja lihasten kasvun samanaikaisella, harmaalla alueella. Itse teen juuri näin. Pitää muistaa, että kun lihakset kehittyvät niin rasvaakin alkaa palaa aina enemmän.

Riippuen kunnosta on ns biitsikroppa kuitenkin kovan työn takana eikä onnistu puolen vuoden aikana. Jos saa sixpacin näkyviin ja pääsee eroon vinkuheinä-lookista muutamassa kuukaudessa on tämä thread sellaiselle ihmiselle turha. Kaikki on kiinni rasvaprosentista sekä lihasmassan määrästä ja niiden suhteesta kehossa. Jos peiliin katsoessa on suht tyytyväinen ja taustalla on jokin urheiluharrastus, ei ole mitään hätää.

Mielestäni sä voit Miuku jatkaa tällä metodilla vaikka syksyyn asti. Sitten ynnäät tilanteen uudelleen. Talven voisit bulkata ja ensi vuoden alkupuolella aloitella varovaisesti diettaamisen. Vuonna 2005 kesällä voit luultavasti kävellä rannalla hyvällä itsetunnolla varustettuna ja vastakkaisen sukupuolen edustajat senkuin antavat silmänsä levätä.

Loppupeleissä kuitenkin oma kokemus opettaa toimimaan oikein. Pitkää pinnaa tämä harrastus vaatii, kuten varmasti jo tiedätkin. Tsemiä.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom