aloittelijan avunpyyntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Corto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei vaan! Olen tässä jonkin aikaa pakkista lueskellut ja ajattelin uskaltautua pyytelemään paria vinkkiä. Olen pitänyt kuntoani yllä paukuttamalla säkkiä ja punnertelemalla, vatsoja, selkiä yms. Koska aika ei riitä enää ohjattuihin nyrkkeily treeneihin, täytyy kuntoa vaalia omassa seurassa. Selkävaivoista johtuen ja lihaskunnon rappeutumisen pelossa olen ajatellut liittää harrastuksiini myös aktiivisen saliharjoittelun. Aikaa salilla käymiseen olisi n.kolme kertaa vko. Omaan suht tyydyttävän lihaskunnon 170cm/68 kg. Kellarissa kokeilin: penkki 2x85kg ja leukoja 20. Painoja en ole juurikaan ennen nostellut, muulla liikunnalla kuntoa kohottanut. Nyt tarkoitus olisi saada vähän läskiä pois ja lihasta tilalle, ikään kuin kroppa "timmiksi". Eli kannattaisiko vetää kokokroppa kolmesti viikossa, kenties jaotella jotenkin vai miten alkuun pääsisi?
Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Kiitos etukäteen!

Mun mielestä kannattaa alottaa tuolla koko kroppa kolmesti viikossa systeemillä. Ja koska taustaa ei paljoa ole niin ota ihan iisisti se alku. Vähän pienemmillä painoilla tekniikka ja liikeradat kuntoon ja vasta sitten lisää rautaa kehiin.

Lue ja sisäistä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=533318&postcount=2
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20346
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=26127

FAQ:n Ohjelmat-osiosta löytyy lukuisia ohjelmia:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19860

Kolmijakoinen ohjelma sopii aloittelijalle oikein hyvin. Nappaa foorumilta joku valmis kolmijakoinen, muokkaa sitä tarpeen vaatiessa haluamaasi suuntaan ja postita lopuksi vaikka tänne aloittelijoiden osioon kommentoitavaksi. Ja vinkkinä jo etukäteen: niitä jalkojakin pitää treenata, vaikka kuinka olisit kulmakunnan kovin salibändymies.

Kellarissa reenaaminen kannattaa myös varmaan unohtaa. Etsi paikallinen punttisali, mistä löytyy tarpeeksi isoja painoja, kyykkypaikat, taljat yms. ja pidemmälle ehtineitä voimailijoita, joilta voi tarpeen vaatiessa kysyä vinkkejä ja joiden reeniä seuraamalla voi itsekin oppia jotain.

Kannattaa keskittyä aluksi good-old-perusliikkeisiin ja jättää kaikenmaailman hilavitkuttimet vähemmälle huomiolle. Ihan maksimipainoilla ei myöskään kannata heti alkuunsa repiä, vaan opettele ensin liikkeiden oikeanlaiset suoritustekniikat kunnolla ja rupea vasta sitten lisäilemään kiekkoja tankoon, kun tekniikka sujuu puhtaasti.

Laske päivittäisen ruokailusi ravintoarvot ja mikäli saat liian vähän energiaa tai proteiineja (hyvin todennäköistä), osta esim. Pakkiksen kaupasta joku aloittelijan lisäravinnesetti. Lisäravinteiden ostaminen kannattaa joka tapauksessa, että voit tehdä itsellesi palautusjuoman reenin jälkeen.

KOVA TREENI, TARPEEKSI OIKEANLAISTA RAVINTOA ja TARPEEKSI LEPOA. Siitä se lähtee.

Tsemppiä reeneihin ja tervetuloa Pakkikselle! :thumbs:

Kuukkeli sanoi:
searchista löytyy sitten ohjelmia.

Kuukkeli, tämä taisi muuten olla ns. "laiton postaus" aloittelijoiden osiolle. Mitäs se Tomi-setä sanoikaan tuossa "Jos aloittelet punttisaliharrastusta, olet oikealla osiolla" -postauksessa... ;)

Corto sanoi:
Hei vaan! Olen tässä jonkin aikaa pakkista lueskellut ja ajattelin uskaltautua pyytelemään paria vinkkiä. Olen pitänyt kuntoani yllä paukuttamalla säkkiä ja punnertelemalla, vatsoja, selkiä yms. Koska aika ei riitä enää ohjattuihin nyrkkeily treeneihin, täytyy kuntoa vaalia omassa seurassa. Selkävaivoista johtuen ja lihaskunnon rappeutumisen pelossa olen ajatellut liittää harrastuksiini myös aktiivisen saliharjoittelun. Aikaa salilla käymiseen olisi n.kolme kertaa vko. Omaan suht tyydyttävän lihaskunnon 170cm/68 kg. Kellarissa kokeilin: penkki 2x85kg ja leukoja 20. Painoja en ole juurikaan ennen nostellut, muulla liikunnalla kuntoa kohottanut. Nyt tarkoitus olisi saada vähän läskiä pois ja lihasta tilalle, ikään kuin kroppa "timmiksi". Eli kannattaisiko vetää kokokroppa kolmesti viikossa, kenties jaotella jotenkin vai miten alkuun pääsisi?
Olisiko teillä jotain vinkkejä?
Kiitos etukäteen!

Ruokavaliosta:
Syöt enemmän proteiinia, (lihaa, kalaa, tonnikalaa.. raejuustoa...rahkaa) ja pidät huolta ettet saa suuria määriä hiilihydraatteja, varsinkaan nopeita. ts. Vaihda vaalealeipä ruisleipään :)
Tuota proteiinia saat ihan huomaamattomasti kun pidät huolen vaan että joka ruokailukerralla syöt jonkunverran jotain vähän proteiinipitoisempaa niin "päivän protskukiintiö" tulee hetkessä täyteen.
Että.. kun alat käymään sen kolme kertaa viikossa, syöt hyvin niin kroppasi pitäisi alkaa menemään timmimpään suuntaan.

Treenistä:
Olisi parasta jos joku kokenut ystäväsi tai joku alkaisi käymään kanssasi salilla, joku joka osaa liikkeet kunnolla ja joka kehtaa sanoa mikä menee väärin tai kannustaa kun tarvii. Ohjelmia löytyy searchilla..
Aluksi kai voisit tehdä jotain perusohjelmaa. Vedät vaikka kaksi viikkoa 10-15 toistoa ja kaksi viikkoa 6-10 toistoa liikkeissä.

Jotain tällaista.. Kuitenkin.. treenissä juuri voima tuntuu olevan monilla alussa kannustimen. Meinaan että jos alkaa heti tekemään pelkkää massaa niin saattaa alkaa tuntua että "mitä mä täällä teen, en ole kehittynyt paljoa yhtään kun ei ole penkkituloskaan noussut" -vaikka todellisuudessa olet ulkonäöllisesti muuttunut jo huomattavasti.

-korjatkaa jos tuossa on jotain mitä ette sulata-

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom