Aloittelijalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkist
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole aivan varma laitanko oikeaan paikkaan, mutta kysytään nyt kuitenkin :)

Eli, mites mun pitäis nyt alkaa treenaamaan? Olen 185-190cm, 74-76kg ja 17v (iällä väliä?)

Olen siis aloittamassa/aloittelemassa kehonrakennusta, eli ihan koko kroppaa ajatellut treenata. Eli miten ja millä kannattais hauista, selkää, vatsaa, jalkoja jne.. treenata? :)

Mitä palautusjuomaa kannattaisi alkaa vetämään? Entä mitä muita lisäravinteita kuin vain palautusjuomat?

Ja tässä ois esimerkki ruokavalio jota alkaisin noudattamaan: (otettu sivulta: http://www.punttis.net/aloittelijan-kolmijakoinen.html)
30g proteiinidrinkki = noin 1dl Fastin hera85 ja 0.5dl vettä! (Tuon voin korvata jollain muulla palautusjuomalla?)

Aamupala 08.00: lautasellinen puuroa (2-4rkl rypsi/oliviiöljyä), 2kpl ruisleipää päälisineen, 1-2 lasia appelsiinituoremehua ja 30g proteiinidrinkki.

Välipala 10.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa/muuta oman valinnan mukaan.

Lounas 13.00: Kotiruokaa, 1-2 lasia appelsiinituoremehua ja 30g proteiinidrinkki.

Välipala 15.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa/muuta oman valinnan mukaan.

Päivällinen 18.00: Kotiruokaa, 1-2 lasia appelsiinituoremehua ja 30g proteiinidrinkki.

Iltapala 20.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa/muuta oman valinnan mukaan.

Entäs koulun suhteen, pitäisikö sinne ottaa proteiinidrinkki myös? (tuossa 13:00)

Olen kuullut, että Evolution Phase 3 on hyvä palautusjuoma, sitä voisin litkiä mieluummin kun tuota hera85? :)

vaihda appelsiinimehu maitoon :thumbs: , koitas laskee kui paljon vedät proteeinia per päivä. 2,5g-3g per kilo on jees (jos oikein muistan) , laskes kui paljo sul tulee. Netistä löytyy sellane suomalaine sivusto jonka nimeä en nyt just muista, sieltä löytyy kaikkien tuotteiden proteiini sun muut määrät.

Mut mut, alottelijana vedät liikkeet oikein ja loppuun asti ja syöt paljon ja terveellisesti, ei tarvi alkaa päätä sekoittamaan kaikenlaisella hifistelyllä. Onnea.

varsinkin jos se proteiinijuoma on heraa. itse en käyttäisi heraa muuten kuin treenin jälkeen. mikä tuo appelsiinimehu -juttu oikein on? pyri nyt saamaan ainakin 3x painokiloa kohden proteiinia

Melko yksipuoleista ruokaa jos aina vetää vaan protskujuomia, ruisleipää ja rahkaa/raejuustoa. Ite ainakin yritän mahdollisimman monpuolisesti syödä. Kaikkee uutta on kiva kokeilla. Välillä on mukava jättää rahka/raejuusto väliin esim. ja nykästä kunnon jauhelihapihvit naamarin, ihan vaan välipalana esim. :).

tuossahan nyt luultavasti on enemmän proteiinia kuin se 2-3g/painokilo. eli proteiinijuomia vähemmälle. ja palkkariks vaikka heraa 1dl ja maltoa/dekstroosia 0,5dl. ja itse ainakin vedän ihan protskujuomana myös heraa (olen köyhä). mehun tilalle maitoa.
sitte vaa ohjelman etit vaikkas täältä pakkikselta ja rupeet treenaa :rock:

Ohjelma jo löydetty, mehu vaihdettu maitoon ja proteiinidrinkit vähennetty kahteen.

Eli oisko toi Hera 1dl ja maltoa/dekstroosia 0,5dl (mitäs nää malto ja dekstroosi on?) hyvä palkkari näin alkuun? Mitä heraa pitäis sitten ottaa vai onko niitä monia erilaisia?

Ohjelma:

1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja
Ja alusta uudelleen

Koko kroppa kerralla by Arc:

Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x

Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x

Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu 2 x

Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x

Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x

Ohjelman voi tehdä vaikka ma-ke-pe.

Ja toi 10:30 ruoka tulee olemaan koulunpuolesta, eli se tulee olemaan vaihteleva.

Editoitu:

Eli tässä olisi "uusi, vähän muokattu" ruokavalio joka päivä:

Aamupala 08.00: lautasellinen puuroa (3rkl rypsiöljy), 2kpl ruisleipää päälisineen, 1-2 lasia maitoa ja 30g proteiinidrinkki.

Välipala 10.30: Kouluruoka

Lounas 13.00: Jauhelihaa ja makaronia/riisiä, 1-2 lasia maitoa ja 30g proteiinidrinkki.

Välipala 15.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa.

Päivällinen 18.00: Jauhelihaa ja makaronia/riisiä ja 1-2 lasia maitoa.

Iltapala 20.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa.

(Salipäivinä proteiinidrinkki vielä treenin jälkeen)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
malto ja dekstroosi on nopeaa hiilihydraattia. auttaa palautumisessa ja nopeuttaa proteiinin imeytymistä lihaksiin. ja kyllä sä vielä ton "toisen" protskudrinkin voit ottaa pois jos urakalla raejuustoo/rahkaa mätät naamariin. ja eikö tuo protskudrinkkien juominen tuu iha s****nan kalliiks jos joka päivä vedät 2 + treenipäivinä palkkarin vielä?

Ja toi 10:30 ruoka tulee olemaan koulunpuolesta, eli se tulee olemaan vaihteleva.

Editoitu:

Eli tässä olisi "uusi, vähän muokattu" ruokavalio joka päivä:

Aamupala 08.00: lautasellinen puuroa (3rkl rypsiöljy), 2kpl ruisleipää päälisineen, 1-2 lasia maitoa ja 30g proteiinidrinkki.

Välipala 10.30: Kouluruoka

Lounas 13.00: Jauhelihaa ja makaronia/riisiä, 1-2 lasia maitoa ja 30g proteiinidrinkki.

Välipala 15.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa.

Päivällinen 18.00: Jauhelihaa ja makaronia/riisiä ja 1-2 lasia maitoa.

Iltapala 20.30: 1-2 ruisleipää päälisineen ja hedelmä tai raejuustoa/rahkaa.

(Salipäivinä proteiinidrinkki vielä treenin jälkeen)

Ihan hyvältä tuo vaikuttaa muuten, mutta kannattaa sallia itselleen myös hieman vaihtelua noiden safkojen suhteen..:david: Esim. kana ja kala on hyviä ravintoarvoiltaan(parempia väittäisin kuin jauheliha).. Ja myös jos tonnikala maistuu niin sitäkin voi popsia esim salaatin joukossa(tai sitten aivan sellaisenaan).. Mutta pääasia IMO, että jos treenaat kovaa(siis kovaa:puntti:) niin syö myös paljon.. Aloitellessa ei ehkä ole niinkään tärkeää, että syötkö aivan "oikein", kunhan syöt riittävästi..:rock: Ja mikäli tähtäimenä ei ole nousta mihinkään lavoille, niin onko se 100%nen itsekuri myöskään välttämättömyys..(?):rolleyes: Voi mennä äkkiä maku treenitouhuista, jos et ikinä luista tuosta sun päivän "menyystä"..

Ei muuta ku kovaa treeniä ja kunnon perus kotiruokaa naamariin, niin kyllä se siitä käyntiin lähtee!:kippis1: Muista myös lepo olennaisena osana..

Nojaa, voi tullakkin. Mitäs heraa kannattais alkaa vetämään? Katoin lehdestä ja jossain oli Hera80 myynnissä ja on Hera85.

Sanoisin, että perus palkkariksi sopii oikein hyvin esim Fastin Hera 80 ja Malto + kreatiini siihen erikseen.. Aika perussetti..:evil: Ja suhteet protskun ja hiilarin suhteen 2:1 noin pauttiarallaa.. Kreaa muutaman kerran päivässä kukkura t-lusikallinen.. Kreassa kannattaa tsekata se ohje purkin kyljestä..

Siis näin minäkin olen ajatellut, että pikkuhiljaa :) Enkä mä tota jaksa kuitenkaan 100% täydellisesti noudattaa, että saattaa vaihtua helposti tavalliseen kotiruokaan jauhelihat. :)

Sitten olis vielä sellanen, että saako tuota maltoa ja desktroosia ostettua ihan sellaisenaan paketissa/pakkauksessa/tölkissä/purkissa? Ja pitääkö se sitten vain sekoittaa valmiiseen palkkariin? :)

Siis näin minäkin olen ajatellut, että pikkuhiljaa :) Enkä mä tota jaksa kuitenkaan 100% täydellisesti noudattaa, että saattaa vaihtua helposti tavalliseen kotiruokaan jauhelihat. :)

Sitten olis vielä sellanen, että saako tuota maltoa ja desktroosia ostettua ihan sellaisenaan paketissa/pakkauksessa/tölkissä/purkissa? Ja pitääkö se sitten vain sekoittaa valmiiseen palkkariin? :)
Ihan vaikka prismasta tai cittarista löydät varmasti.. Hera 80 ja Malto/dekstro myydään omissa pusseissaan.. Olikohan koko jotain 800-1000g:n väliltä.. Ja niitä sit vaan sheikkeriin maidon tai veden kanssa.. tämä on varmastikin se kaikista suosituin/halvin palkkari mixi..:rolleyes: Heran sijasta voit kokeilla myös esim WHEY 3:sta.. hieman kalliimpaa tosin..

Ihan vaikka prismasta tai cittarista löydät varmasti.. Hera 80 ja Malto/dekstro myydään omissa pusseissaan.. Olikohan koko jotain 800-1000g:n väliltä.. Ja niitä sit vaan sheikkeriin maidon tai veden kanssa.. tämä on varmastikin se kaikista suosituin/halvin palkkari mixi..:rolleyes: Heran sijasta voit kokeilla myös esim WHEY 3:sta.. hieman kalliimpaa tosin..
Onko mitä eroa Hera80 verrattuna? Omia kokemuksia? :)

Onko mitä eroa Hera80 verrattuna? Omia kokemuksia? :)
Eroja nyt ei juuri huomaa(ainakaan itse en ole huomannut)..:rolleyes: Googlettamalla löydät varmasti tietoa.. Whey3 koostuu kolmesta eri proteiinista, kun taas Hera vain yhdestä.. Mutta väittäisin, että Hera ajaa aivan saman asian.. Palkkari kun on kuitenkin aika pieni osa ravinnonsaannista..:rolleyes:

Suosittelen ostamaan hera 80, malto ja kreatiinin.. Kaikkia löydät esim juuri prismasta ja cittarista, ja luontaistuotekaupoista..

Nyt on Fastin - Hera 80, 800g ja Fastin - Kreatiini, 300g ostettua. Näin myös cittarissa Malto6:sta, mutta en tiennyt mitä maltoa sen sitten pitäisi olla niin en ostanut.

Onko mitä eroja noissa maltoissa vai onko niitä pelkistään sitä 6:sta? Ja pitäiskö mun nyt ostaa Fastin -Maltoa kun on muutkin Fastin? (Tykkään tehdä kaikesta hyvin vaikeata) Heh ;)

Onhan noita maltoja eri valmistajilla mutta eipä niissä taida mitään suuria eroja olla.Ja ei tarvitse olla välttämättä Fastin:D:rolleyes:

Back
Ylös Bottom