Aloittelijalle ohjeita rasvaprosentin pudottamiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lonkero
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve! Elikkä olen nyt 6kk treenannut kotona ikä 20 vuotta mies alku paino 83kg pituus 171cm nyt olen 67kg aamupaino. Ensimmäiset 2kk poljin vaan kuntofillaria semmosia 45-1h lenkkejä, sitten ostin 20 kilon säädettävät käsipainot ja niillä olen nyt tehny rintaa, hauista, ojentajaa oikeastaan kaikenlaisia liikkeitä.Noin 4 kertaa viikossa esim. Ma hauis rinta ja 20 min kuntopyörä sitten Ti Olkapäät ojentaja 20 min kuntopyörä.

Olin siis tuossa 83kg pelkkää läskiä olin vain pelannut tietokoneella useamman vuoden ja juonut 1,5l colaa päivittäin sun muuta paskaa vetänyt. Nyt kun olen 67kg tuntuu että vielläkin on läskiä mahassa ja tisseissä muualla ei juurikaan.

Omasta mielestä on olkapäät,tissit ja hauis kasvanut. Tosin mitä olen täältä lukenut niin jos laihtuu ei kuulemma vois lihas kasvaa että olen kait vaan laihtunut niin lihakset on tullut näkyviin tosin en tajua miten minulla olisi voinut olla edes mitään lihaksia kun en ole ikinä mitään liikuntaa harrastanut

Tiedän että läskiä ei voi paikallisesti saada pois ilman veistä, mutta ostin eilen sali kortin kannattaako minun nyt alkaa treenaamaan salilla kunnolla ja kasvattaa taas massaa että saisin mahan pois vai jatkaa tätä painon pudotusta kotona

Ruokavalioni on yleensä aamulla klo.9-10 3 viipaletta ruisleipää siihen päälle keitetty kanamuna ja kalkkuna suikaleita, 2 joka leipään. Sitten 3h siitä noin kanaa ja raejuustoa noin 450g sitten 3h siitä sama kanaa ja raejuustoa sitten 7 jälkeen en syö kun ehramin maitorahkaa 250g riippuu miten on nälkä 2-3 purkkia 2h välein. Tätä jatkan Ma.ti.ke.to.pe.su Lauantai on herkkupäivän vedän mitä vedän perhepizza esim pullo kolaa pari leipää ne riittää herkkupäivälle.

Protskua tulee noin 214g hh77g rasva80g pr päivä kaloreita en katsonut, laskin tuolla ilmaisessa kalorilaskurissa en tiedä miten luotettava on mutta vedänkö esim liikaa protskua kun tulee yli 2g paino kilo aiheuttaako tämä minulle läskin muodostumisen vatsaan.

Ajattelin nyt kun sen sali kortin olen hommannut niin alkaa tekemään 4 jakoisella ohjelmalla Ma Rinta,hauis Ti Jalat KE Lepo To olkapäät/ojentajat Pe Selkä La lepo Su lepo olisiko siihen liikeneuvoja viellä ja minkälaista sarjaa kaikista kommenteista olisi hyötyä

Tavoite: rasvaprosentti alaspäin ja lihasta lisää ajan myötä

dieetillä olisi mun ymmärtääkseni jopa suositeltavaa olla protsku enemmänkin kuin 2g/kilo, minimoidaan lihaskatoa. pikkuvinkki, korvaa kola light kolalla, äkkiä totut makuun, ja sitä voit kiskoa muulloinkin kuin herkuttelupäivinä. kaloreitahan siinä ei ole nimeksikään.

pikkuvinkki, korvaa kola light kolalla, äkkiä totut makuun..

Makuun varmaan tottuu, mutta keho ei koskaan totu aspartaamiin, jota käsittääkseni käytetään laittikokiksessa. Aspartaami on hermomyrkky joka muuttaa aivokemiaa ja aiheuttaa syöpää sekä hermostovaurioita. Ja syövyttää mm. metallia. Kuulostaako terveelliseltä vaihtoehdolta?

nykyäänhän kaikki aiheuttaa syöpää, onko noita muita todistettu? Uskoisin sen silti olevan niin minimaalinen vaikutus että tuskin yksinään paljon haittaa tuo, paitsi hampaille. am i wrong?

Eiköhän keinotekosia makeutusaineita kannata välttää parhaansa mukaan vaikkei niiden haittavaikutuksista olisikaan riittävää tieteellistä näyttöä

Niin siis kannattaako minun nyt mennä salille ja kasvattaa lihasmassaa että maha lähtee vai jatkaa painonpudotusta kotona pienillä painoilla ja isoilla sarjoilla. Olen jo 67kg ja en haluaisi hirveästi enään laihtua kohtahan olen vatupassi :D

Jostain luin että rasvaprosentti pienenee myös jos saa lisää lihasmassaa onko totta?? Vai pitääkö olla aina dietillä että saa mahasta loput ylimääräiset pois?

Toki rasvaprosentti saattaa pienentyä koska kasvat siellä punttiksella (tai nukkuessa jos tarkkoja ollaan ;D) niin samalla rasvaprosentti pienenee. Toisaalta lihasta kun kasvatetaan ni sitä fläsääkin todennäköisesti jonkin verran kertyy kunhan keho alkaa tottumaan punttireeneihin.

Jos sulla ei ole siellä läskin alla mitään, niin pienikin rasvakerros näyttää äkkiä ilkeältä. Jos painosi tosiaan on tuo 67kg, niin kokeile vaikka parin kk ajan syödä vähän reilummin ja mene sinne salille rimpuilemaan. Pikkasen kun saat lihasta varteen, niin pienet rasvat ei näytäkään enää nii pahalta.

En katsoisi tuolla tavalla sitä puntaria ... mun mielestä ihmisillä on hyvin vääristyneitä käsityksiä siitä "paljonko miehen pitää painaa" tms. Esim. 80 kg pienillä rasvoilla vaatii jo yllättävän paljon sitä massaa keskipituisellekkin kaverille. Peili/kuvat on se mikä kertoo eniten.

Eli ennemmin katsoisin peiliä. Jos olet sitä mieltä että mahassa ja rinnassa on rasvaa niin kyllä se miinuskaloreilla lähtee eikä millään muulla. Se että haluaako ne miinuskalorit saada nykytilanteessa vähentämällä ruokaa vai lisäämällä kulutusta on toki oma valinta. Itse suosin ehkä enemmän tota ruuan vähentämistä (vähähiilarisella menen itse).

Voit myös hyvin alottaa massa/voima-tyyppisen treenin harjoittelun vaikka olisitkin vielä dieetillä. Parhaita massaliikkeitä ovat kyykky/mave-tyyppiset liikkeet ja niihin täytyy kuitenkin kroppaa totutella ja opetella tekniikkaa.

En muuten nähnyt yhtään keskivartalotreeniä tuossa listassasi. Et pysty tekemään parhaita massaliikkeitä heikolla keskivartalolla. Tai pystyt toki jos menet sen keskivartalon ehdoilla mutta suosittelen kiinnittämään siihen huomiota ... kokonaisvaltasia liikkeitä ja kroppa vahvaksi keskeltä ja alhaalta lähtien.

Sitten vielä: ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta koitan levittää sanaa ;) ... oon yhä enemmän sitä mieltä nykyään että painonnostossa (olympic) ja tietyissä omalla kehonpainolla tehtävässä voimaharjoittelussa liikeradat ovat luonnollisempia, suoritukset teknisempiä (eli vaikeampi "vääntää väkisin" huonolla tekniikalla) ja siitä seuraa vähemmän kroonisia kipuja. Myöskin pidän niitä dynaamisempina liikkeinä, vaativat suuremman nopeuden, eivät jumita niin pahasti kroppaa --> parempi olo arkielämässä. Lihasmassaa niistä kertyy ajan mittaan "riittävästi" .. ;) Noh, harkitse näitä joskus jos alkaa massareenit kyllästyttämään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin siis kannattaako minun nyt mennä salille ja kasvattaa lihasmassaa että maha lähtee vai jatkaa painonpudotusta kotona pienillä painoilla ja isoilla sarjoilla. Olen jo 67kg ja en haluaisi hirveästi enään laihtua kohtahan olen vatupassi :D

Jostain luin että rasvaprosentti pienenee myös jos saa lisää lihasmassaa onko totta?? Vai pitääkö olla aina dietillä että saa mahasta loput ylimääräiset pois?
Niin en ole ihan varma mitä hait tuolla takaa mutta mainittakoon, että pienillä painoilla hinkkaus ei ole kovinkaan tehokas tapa polttaa rasvaa. Mars lenkille!

Tietysti rasvaprosentti pienenee, kun tulee lisää lihasta. Sehän on melko loogista: rasvaa on prosentuaalisesti vähemmän kun muuta massaa on enemmän. Isompi määrä massaa myös nostaa peruskulutusta, joten lihaksikas saa syödäkin enemmän.

Back
Ylös Bottom