Aloittelijal kysymyksii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asuya
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi vaan kaikille :D

Oon alottamas salii parin frendin kaa, ikää on 22, paino ollu jo pitkään 64kg ja pituutta huimat 192 ja jotain. Olen aikaisemmin käynyt salilla mutta innostus on aina loppunut lyhyeen ennen kuin olen oikein päässyt alkuunkaan.

*mitä liikkeitä kantsii tehä ,raskaita perusliikkeitä vai kantsiiks eka saada jotai Aloitus voimaa taljojen ja muiden avulla?
*Voiks samantien rupee vetää esim. 4krt viikos jos safkapuoli saadaa heti kuntoon

Kiitos jo etukäteen

P.s: Jos joku vois laittaa siihen jonkun valmiin perusohjelman joka sopii alottelijalle jol ei oo juurikaan salitaustaa tai hyvää fyysistä kuntoa. Ois kiva.

- Jos pystyy, raskaita perusliikkeitä alusta asti. Kyykky, maastaveto, leuanveto, penkkipunnerrus, istumaannousut jne.
- Voi rueta samantien vetämään 4krt viikossa, kunhan huolehtii palautumisesta. Joku 1-jakoinen kolmesti viikossa voisi olla parempi alkuun.
- Ohjelma riippuu täysin tavoitteista. Monet suosittelee Arnoldin kultaista kuusikkoa (löytyy treeni-osiolta) aloittelijalle. Se on ihan hyvä perusliikkeistä koostuva 1-jakoinen ohjelma.

Mä olen kyllä TODELLA eri mieltä, ihan kokemuksen pohjalta, että mukamas 1-jakosen vois vetästä 3krt/vko (aloittelija). Mutta jatkakaa ->

Mä olen kyllä TODELLA eri mieltä, ihan kokemuksen pohjalta, että mukamas 1-jakosen vois vetästä 3krt/vko (aloittelija). Mutta jatkakaa ->

No mitä mieltä sie sitten oikeastaan oot? Miksikä ihmeessä ei voi tehdä kolme kertaa viikossa 1-jakoista? Aivan varmasti pystyy tekemään kuka tahansa missä tilanteessa tahansa, jos vain osaa säätää treenin kovuuden sopivaksi ja hoitaa muutkin asiat kunnolla. Ihan oma vika se on jos ei muka pysty tekemään.

Kun sarjoja ei vedetä loppuun asti väkisin ja hinkata jokaista lihasryhmää puhki aina treenatessa, loukkaantumisriski pienenee aloittelijalla.
Kun lihaksia treenataan useammin kuin kerran viikkoon, kroppa tottuu harjoitteluun nopeammin ja palautuminen nopeutuu.
Kun perusliikkeitä toistetaan useasti viikossa, niihin syntyy oikeat liikeradat nopeammin.
Aloittelijalle on hyödyllisempää kasvattaa sarjapainoja perusliikkeissä pitkän aikaa ennen kuin on järkevää keskittyä tuntuman hakemiseen tai erikoisempien treeniviritelmien käyttöönottoon. Tämä onnistuu aloittelijalla paremmin imo 1-jakoisella kuin esim 3-jakoisella.

Back
Ylös Bottom