a) Joo periaattees tohon tyyliin mut ei sen tarvii noin kiveen hakattua olla.tervehdys arvoisa foorumin väki. tämmösellä 1-jakosella on yritetty räpeltää:
kyykky 3x6-10
penkki 3x6-10
sjmv 2x10
leuat 2xmax (omalla painolla, mikä esim tänään tarkoitti 5,2)
kulmasoutu 2x10
lisäks oon kierrättäny joka toiseen treeniin hauikset ja pohkeet ja joka toiseen pystypunnerrustangolla ja vatsat yleensä 2x10 kaikki
kysymyksiä:
a) riittääkö pitkäntähtäimen progressioks se , että aina kun menee esim penkissä 3x10 niin lisää rautaa, ja taas tavotteleen 3x10?
b) puhtaus vs romunlisäys, esim hauiskäännössä tangolla 20kg meni "puhtaasti" 10 ja toisella 8. kannattaako näin alottelijan näkökulmasta lisätä sitä romua vaan ja ottaa esim 25kg ja vetää sillä 2x max vähän huonommalla tekniikalla vai ottaa se 25kg ja vetää 2xmax hyvällä tekniikalla vai pitäytyä 20kg painoissa niin kauan, et menee sikapuhtaasti 2x10? jos nostan 25kg niin toi mun ylempänä mietitty progressio juttu ei oiken skulaa.. tai voinhan ottaa sen 25kg ja hinkata sillä niin kauan, et menee puhtaasti se 2x10
c) onko toi muuten ihan ok näkönen ohjelma, ja onko jotain vittuiltavaa tosta 4 liikkeen kierrättämisestä joka toisessa reenissä :D
painoo semmonen 60 kg pituutta 170 <- peruskynis, ja saliharjoittelua takana vasta noin kuukausi. osan viestistä olis voinu jakaa alottelijoiden faq ketjuun, mut aattelin tän olevan selkeempi yhtenä pakettina. pahoittelut myös paskasta ulosannista sekä kielioppivirheistä
b) Ikuinen kysymys jossa mielipiteitä piisaa. Itse suosittelen puhtautta jos sillä kehitystä tulee edes hitaasti. Muuten on aika up to you.
c) Ei tos ohjelmassa oo muuta ihmeellistä mut raskaita perusliikkeitä on enemmänkin. Nuo on hyviä kyllä ei siin mitään. Muita hyviä on dipit, mave, tempaus, työntö, etukyykky. Haukka ja pohkeet on ok mut ne on pienii lihoja, ei tarvii samaa prioriteettii.