Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta yleisestihän jos lihasta haluaa tehdään pidempiä sarjoja ja taas voimaharjoittelussa lyhyempiä, niin onnisttuko se siis niin että tekee sekasin lyhyitä ja pitkiä sarjoja?![]()
tiedän että tämä on yksilöllinen asia, tuntuu mulla toimivan ihan jees, mutta yleisesti. Korvaavia liikkeitä, erilainen järjestys, muutenvaan huono ohjelma startata salilla käynti? AH ja vielä, tuntuu leuanveto olevan ylivertaista, eli pystyn sen 3-4 toistoa tehdä kerran, jonka jälkeen tuntuu että jää 1-3 väliin viimeiset sarjat. Mikä olisi hyvä korvaava, ainakin siihen asti kun kroppa voimistuu ja leuat alkavat sujua.
Miltäs tämä näyttää?
1. Päivä
1. Suorin jaloin maastaveto levytangolla 3*8
2. Pendlay row levytangolla 3*5
3. Leuanveto myötäotteella kehon painolla 3*10
4. Takaolkapääsoutu käsipainoilla 3*10
5. Pohjenousu seisten levytangolla 3*10
6. Hauiskääntö levytangolla 3*10
2. päivä
1. Syväkyykky levytangolla 3*5
2. Pystypunnerrus levytangolla 3*5
3. Penkkipunnerrus levytangolla 3*5
4. Ranskalainen punnerrus (skull crusher) maaten levytangolla 3*10
5. Vatsat
3*5-liikkeissä starting strength-tyyppiset lämmittelysarjat. Salikäyntejä 3 per viikko.
Anyone?

Mulla on käytössä muokattu versio elaston 2-jakoisesta ohjelmasta. Alkuviikon treenit ovat voimapainotteisempia ja niissä palautukset 2min+. Loppuviikolla vähän enemmän bodailua jolloin palautukset 1-1,5min, paitsi leuanvedossa ja dipissä 2min. Etukyykystä ja rivestä en osaa vielä sanoa miten ne tarvitsevat palautumista, kun tuntuu ettei tekniikka ole vielä kunnossa kummassakaan. Ohjelma näyttää tältä:
Ma
3x5 Takakyykky
3x4-6 Penkki
3x4-6 Pystypunnerrus seisten tangolla
3x4-10 Vatsoja lisäpainoilla
Ti
3x5 Mave
3xmax Leuanveto leveä myötäote (omalla painolla toistot 5,4,4)
3x4-6 Pendlay row
3-4-8 Hauiskääntö tangolla
To
3x4-8 Etukyykky (tätä olen tehnyt vasta kerran, joten vielä on tekniikka, toistot ja painot hakusessa)
3x8-15 Vinopenkki KP
3x8-15 Pystypunnerrus istuen KP
3x6-10 Dippi (omalla painolla)
3x Vatsoja lankku/jalkojen nosto maaten
Pe
5x3 Rive (tässäkin on niin julmetun huono tekniikka mulla, mutta eiköhän se kehity treenatessa)
3xmax Leuanveto hartioitten levyinen vastaote (omalla painolla toistot 7,6,4)
3x8-15 Kulmasoutu tangolla/T-kulmasoutu
2x8-15 Ylätalja
2x8-15 Alatalja
3x8-15 Hauiskääntö tangolla/KP
Aikaisempaa salitaustaa löytyy alkuräpellyksestä, Starting Strengthistä ja G6:sta. Pituutta löytyy 180cm ja painoa 87kg. Olen tykästynyt vapaisiin painoihin (mave, kyykky, penkki) ja oman kehon liikkeisiin (leuanveto, dippi). Tavoitteet ovat voiman lisääminen, sekä siinä sivussa lihaskasvu. Tämän hetken treenipainot ovat takakyykky 3x5 105kg, mave 3x5 125kg, penkki 3x6 70kg, pystäri seisten 3x6 45kg.
Tärkein kysymykseni liittyy dippeihin. En jaksa tehdä (ainakaan nykyisellään kun se on viimeisenä) edes 3x10 dippiä omalla painolla. Tuntuu aina, että on puhti poissa kun siirtyy dippailemaan. Kannataisiko siirtää dippi ekaksi punnerrusliikkeeksi torstain treeniin? Jos kannattaa, niin miten lämmitellä sitä varten? Vai onko muuten vaan liikaa ängetty punnertamista torstaille?
Toinen mietinnän kohde on tuo perjantai. Onko tuossa liikaa pumppailuhommia verrattuna muuten ohjelmaan?
Muutenkin otan mielelläni kommentteja/parannusehdotuksia vastaan![]()
2x50 Venäläinen kierto kahvakuulalla
2x20 Vatsarutistus
2x50 Vatsat ylätaljassa
2X50 Vinot vatsat ylätaljassa
Voithan sä myös korvata dipin jollain muulla ojentajaliikkeellä kuten ranskiksella... Miksi oot muuten edes muokannu alkuperästä? Ite tekisin perjantaina alataljan ennen ylätaljaa
Teet 1-jakoisella 3 kertaa viikossa, about 2 vuotta.
Prässi
Takareidet
Penkki/Pystypunnerrus/dippi
Kulmasoutu tangolla/taljat
Hauikset
Vatsat
Tolla pääset vaikka Essolle pumpuksi.