Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Kiitos Jabbar! Samoja ajatuksia pyörittelen siis itsekin, lähinnä jalkasarjojen riittävyyden ja toisaalta tuon käsien suhteellisen suuren sarjamäärän ja ojentajapainotuksen takia. Mutta siis. Millainen ohjelma (joku hyväksihavaittu?) olisi mulle sopiva, kun paukkuja sinne jalkaosastolle? Ylävartalo-alavartalo jako? Ja ylävartalolle tekisin enemmän rinta-selkä-olkapäät akselilla?Jos joku aloittelija olisi itse rakentanut tuon ohjelman, tulisi takuulla kritiikkiä, mutta koska se on ammattilaisen tekemä, kukaan ei nillitä![]()
2 on 1 off- rytmillä tehtynä joitakin ongelmia:
-mavea edeltävänä päivänä treenattu jalat ja vatsa.
-ojentajat treenataan käytännössä joka päivä, rinta/selkä-päivänä mielestäni jopa kovemmin kuin käsipäivänä. Mutta jos ottaa kädet vaan kevyesti, kuten sanoit, ei pitäisi tulla vaikeuksia.
Omaan makuun jalkaliikkeissä aika vähän sarjoja (pl. pohkeet) ja laitepainotteisesti, mutta varmasti riittävästi jos tekee tarpeeksi tunteella. Tarvitseeko käsiä erikseen treenata, jos on tarkoitus vaan ylläpitää?
Kiitos Jabbar! Samoja ajatuksia pyörittelen siis itsekin, lähinnä jalkasarjojen riittävyyden ja toisaalta tuon käsien suhteellisen suuren sarjamäärän ja ojentajapainotuksen takia. Mutta siis. Millainen ohjelma (joku hyväksihavaittu?) olisi mulle sopiva, kun paukkuja sinne jalkaosastolle? Ylävartalo-alavartalo jako? Ja ylävartalolle tekisin enemmän rinta-selkä-olkapäät akselilla?
Edit: Niin ja sit vielä pikkukysymys, mistä tuosta saisi kritiikkiä erityisesti, jos olisin esim itse kyhännyt sen..? ;)

Jeeps, tätä voisin lähteä testaamaan. Mutta en onnistunut löytämään tällä jaolla valmiita ohjelmia, enkä itse osaa tehdä fiksua. Onko jollakin takataskussa hyvää runkoa ylävartalo-alavartalo jaolle? Mieluusti 4 erilaista treeniä siis.Ylä-/alakroppa-jako on selkeä ja varmasti jalat saa runtua tarpeeksi, jos treenaat neljästi viikossa. Esimerkiksi kyykkyä toisena jalkapäivänä useampi sarja, vaikka 5 x 5 ja kaveriksi suorin jaloin maastavetoa ja toisessa alakroppatreenissä mavea ja lisäksi vaikka prässiä, koukistuksia yms. Askelkyykyt on kanssa ässäliike peräosastolle. Eikä kädetkään luultavasti kuihdu, jos kahdesti viikkoon penkkaat, vedät leukoja jne.
Eikös nyt olla just kyseisessä ketjussa? ;)
Aaah okei, näytti oudolta.
Osaisko joku auttaa ton ylävartalo-alavartalo -ohjelman kanssa??

Iso kiitos!! Jos jollain on jotain korjausehdotuksia, niin kovasti mielellään otetaan vastaan - muuten vetästään tuolla! Onko ajatus tehdä ensin 8 ja sitten kun jaksaa enemmän samoilla painoilla niin pidempää sarjaa? Ja kun menee 12 lisätään painoja vai?Ihan (karva)hatusta vetäistynä yksi esimerkki:
Iso kiitos!! Jos jollain on jotain korjausehdotuksia, niin kovasti mielellään otetaan vastaan - muuten vetästään tuolla! Onko ajatus tehdä ensin 8 ja sitten kun jaksaa enemmän samoilla painoilla niin pidempää sarjaa? Ja kun menee 12 lisätään painoja vai?
Sitä mietin, kun tänään kattelin noita treenivideoita, joissa esim. Jutta treenaili, niin se teki kovasti semmosia pudotussarjoja ja taljavitkutuksia loppuun väsyttääkseen lihat täysin. Onko semmosessa järkeä? Mietin vaan kun oon treenannut tän pari vuotta just noilla isoilla pääliikkeillä ja suosinut just näitä liikkeitä mitä tässäkin ohjelmassa nyt on. Eli onko syytä väillä tehdä jotain muuta(kin)?
. Mutta tottakai voi tehdä liikkeitä laitteissakin, korvata vaikka toisen kulmasoudun alataljalla.