Tämän laitoin jo tonne aerobisen harjoittelun osioon aiemmin. Oisko täältä saatavissa lisävinkkejä? Nin ja tarkoitus on yleinen kunnon ja lihaskunnon kohotus, ei kehonrakennus. Huomasin vaan tuosa yhtenä päivänä tuosta ohjelmasta kun olin vetänyt 25 minuutin lenkin ja sitten salireenit ylä- ja keskivartaloon siten että keskisyke oli noin 120 niin seuraavana päivänä oli kyllä kuitti mies. Tuli siis yhteensä tunti reeniä ja syke juoksussa noin 140 ja salillä 120.
Varttuneemalle ohjelmaa?
Olen jo yli 45 v mutta saahan sitä kuntoilla tässäkin iässä. Painoa lähes 100 ja pituuttakin yli 180 cm. Olen nyt harrastanut juoksua noin vuoden ja punttia satunnaisesti saman verran. Nyt aktiivisemmin punttia kaksi kuukautta. Tarkoitus olisi laihduttaa ja ylipäätään saada kuntoa ylöspäin ja voimaakin. Päätinkin tehdä sitten ensimmäisen ohjelman noudatettavaksi. Ohjelma sisältää 4 päivänä kuusi harjoitusta. Yleensä teen kutakin liikettä 3 x 15. Liikkeinä on penkkiä, pystypunnerrusta, kulmasoutua, pystysoutua, hauista, hyvää huomenta, kyykkyä, varpaille nousua ja sitten niillä vatsa- ja selkävehkeillä.
1. kuntosali, koko keho
2. lepo
3. puolen tunnin lenkki, kuntosali, jalat, selkä,vatsa
4. lepo
5. puolen tunnin lenkki, kuntosali, kädet, selkä, vatsa
6. pitkä lenkki
7. lepo, venyttely
Vai kannattaisko pitää puntit punttina ja lenkit lenkkinä? Joissakin kuntokirjoissa suositellaan näitä yhdistelmäharjoi