Eli mulla on pari kysymystä, jotka kai kuuluisi aloittelijoiden peruskysymyksiin, mutta koska niihin pitäis kumminki laittaa treeniohjelma niin laitan tänne nyt. Oon vetäny tälläst 2-jakoista ohjelmaa:
Pvä 1
Super: Penkki & Leuat, 5 sarjaa
Super: Vinopena & Alatalja, 5 sarjaa
Super: Hauis & Ojenta, 5 sarjaa
Olkapäät sivuille käsipainoilla, 4 sarjaa
Vatsat
Pvä2
Kyykky, 5 sarjaa
SJMV, 5 sarjaa
Super: Askelkyykky & Hyvää Huomenta, 5 sarjaa
Pohkeet istuen, 4 sarjaa
Vatsat + selkä
(Lepopäivä)
Pvä3
Super: Kapea penkki & Ylätalja, 5 sarjaa
Super: Pystypunnerrus & Kulmasoutu, 5 sarjaa
Super: Hauis & Ojentaja, 5 sarjaa
Bent Over Flyes, 4 sarjaa
Vatsat
Pvä4
Mave, 5 sarjaa
Prässi/Hack (vuorottelen), 5 sarjaa
Super: Sissy kyykky & Ham Raise, 5 sarjaa
Pohkeet seisten, 4 sarjaa
Vatsat + selkä
Yleensä nuo ns. pääliikkeet eli penkki, kyykky, SJMV, kapea pena ja mave menee 6 toistolla, mutta muissa toistot on siinä 6-12. Onko hyvä massan kasvatukseen?
Sitten kysymyksiä: 1. Mulla on nyt vähän aikaa junnannu painot aikalailla paikoillaan nii mikä avuksi? Pitäiskö vaan syödä enemmän, että painokin nousee (sekin on ollu aika sama jo melkeen 2 kk) vai laitanko rohkeesti vaan lisää painoa ja vedän sitten penkkiä vaikka vaan neljällä toistolla? Tekniikassakin voi tietty olla vikaa, mutta luin juuri pakkiksen toisen keskustelun siitä, kuinka tärkeä tekniikka on ja siinä todettiin, että sen ei täydy olla aivan hiottu timantti...

2. Olen nyt tehnyt jo pitkään hauista toisella kerralla preacher curlilla ja toisella hammerilla. Kehitystä ei ole tapahtunut tälläkään saralla vähään aikaan joten hain netistä parit muut hauis sekä ojentaja liikkeet ja ajattelin alkaa syklittää niitä, esim yhdellä treenillä vedettäis barbell curlia ja sit seuraavalla viikolla sen tilalla vaikka taljassa jotain. Onko järkeä?
3. Tein 6 erilaista vatsaohjelmaa itselleni joissa jokaisessa on 3-4 liikettä, missään niistä ei ole samoja liikkeitä. Onko siinäkään mitään järkeä, että alan kierrättämään näitä ohjelmia?