Hei
Olen viimeisen neljän vuoden aikaka käynyt vain talvisin salilla vaihtelevalla aktiivisuudella, eli -ihan- nollista ei lähdetä mutta ei kaukaakaan. Tällä hetkellä painoa on sellainen 79kg/179cm pienellä kaljamahalla varustettuna. Nyt olisi tarkoitus aloittaa paremmalla itsekurilla, ja jonkinlaisen alun olenkin saanut aikaiseksi kuluvan n. puolentoista kuukauden aikana. Tälläisen setin olen kolmesti viikossa tehnyt (ma, ke, pe), ihan mukavasti tuntuu painot nousevan ja jos nyt en ihan totaalisesti kuvittele niin jotain ulkoistakin muutosta on havaittavissa.
1)Rinnat maaten penkissä käsipainoilla 3x10. Näin siksi kun penkkipunnerruspenkki on melkein poikkeuksetta varattu ja muutenkin tuntuu mukavammalta tehdä käsipainoilla. Onko tämä huono tapa verrattuna perinteiseen penkkiin?
2)Vinopenkki smithissä 3x10
3)Niskantakaapunnerus smithissä 3x10. Tosin luin jostain määrittelemättömästä lähteestä että tätä ei saisi smithissä tehdä? Kannattaako vaihtaa vapaaseen pikkutankoon?
4)Hauiskääntö 3x10 siinä istumapenkissä jossa se toppaus on rintaa vasten jne. miksikä lie sitä sanotaankaan.
5)Leuanveto ylätaljassa 3x10
6)Yläselkä koneessa 3x10
7)Kyykky tai prässi riippuen jonoista 3x10
8)Vatsat minkä verran menee
Ennen varsinaisia sarjoja otan joka liikkeessä yhden lämmittelysarjan. Venyttelen myös joskin pikaisesti ennen lähtöä. Eli onko mitään suuria puutteita tai jotain mitä kannattaisi lisätä? Olen nyt tämän yksijakoisesti (mikäli se nyt on oikea termi) ja ihan hyvältä on tuntunut.
Ps. Kysynpa samalla kun tässä nyt kirjoitellaan; usein näkee ylätaljassa tehtävät leuanvetoja sillä kapealla A-kahvalla jossa peukut siis ovat naamaan päin. Onko tämä liike mistään kotoisin? Kerran kokeilin ja aika mojovalta tuntui.
Osaisiko tästä kukaan sanoa mitään? Tuntui hukkuvan tuonne keskustelun tiimellykseen joten nostan tähän väliin (tuskin haittaa ketään).