Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voisko joku väsätä näistä ohjelman lihaksen kasvatukseen, 4 kertaa viikossa ehdin käymään.?.
Penkkipunnerrus
Leuat
mave
kyykky
pystysoutu
niskantakaapunnerrus
hauiskääntö
vatsat
Tavoitteena hankkia lihasmassaa mahdollisimman paljon. Onko ok reenata tällä joka toinen päivä vai olisiko parempi niin että treenipäivät olisivat Ma,Ke,Pe?Miten ajattelit treenata olkapäitä tai ojentajia? Ja miksi prässiä eikä kyykkyä? Ja kuinka montaa toistoa? Alkaa nimittäin painaa jalat tos seitsemännessä sarjassa jos meinaat vähänkään pidempää sarjaa ottaa...
Ihan kelpo liikkeitä ovat ja aika helppoja toteuttaa noin tekniikaltaan. Ton ojentajapunnerruksen tilalle voi tietenkin välillä ottaa ranskalaista punnerrusta, mutta itselläni on aivan älyttömän työn ja tuskan takana pitää se liikerata hyvänä ja usein kyynerpäät lähtevät leviämään yms juttua niin toi ojentajapunnerrus on erittäin varma vetoNoilla liikkeillä olen aiemmin olkapäitä ja ojentajia vääntänyt ja nämä olivat mielessä ohjelmaa kirjoitellessa. Toki ehdotuksia kehiin jos parempia on olemassa. Ojentajat ja Olkapäät noin selkä vähän etukenossa käsivarsia nostellen.
Ja joo, jos nois seitsemässä sarjassa on pari lämmittelyä, pari työsarjaa ja sit vielä vähän loppupumppia niin kylhän sen sit ymmärtää. Mietin vaan et onko 7 työsarjaa :wtf: mutta ei ongelmaa. Mun mielestä ainakaan :DEi ole. Johan sulla on paljon pienemmälle lihakselle eli hauiksellekkin 6sarjaa...
Mikäli siis pysytään noissa suhteissa. Aika paljonha tossa on hommaa 1-jakoseen reeniin. Yleisesti kun noissa jaoissa pyöritään semmosissa 15-20 sarjassa/treeni.
Miten tuo olis järkevintä jakaa kahtia jos ton tekis 2-jakosena sen 4x viikko?
Jossain vaiheessa sarjojen toistoihin muutoksia, penkki saa olla aina tuo 2x6Miltäs tällanen kuulostaa? Ajattelin ottaa myöhemmin lisää lepopäiviä jos reeni käy liian rankaksi, tähän mennessä toiminut hyvinJossain vaiheessa sarjojen toistoihin muutoksia, penkki saa olla aina tuo 2x6
...
Ensi viikolla olisi tarkoitus siirtyä 1-jakoiseen treeniohjelmaan, joten vaihtoa edeltävä kevyt viikko meneekin sitten itse ohjelmaa väsätessä. Olen nyt ajankulukseni kahlannut Starting Strenghtit ja 5x5 faktorithreadit läpi, ja niiden pohjalta olen koittanut jonkunlaista bodausohjelmaa loitsia. Treenirunkona palvelee yksinkertainen kyykky+veto+työntö, jota täydennetään vielä merkityksettömillä apuliikkeillä. Ja ei, en koita mielummin G6:sta.
Eli, luomukseni:
Treeni 1
Takakyykky
Penkkipunnerrus
Leuanveto
Treeni 2
Takakyykky
Pystypunnerrus
Maastaveto
Vaikka molempien treenien päärunko koostuukin kokonaisvaltaisista liikkeistä, on muutama apuliike paikallaan; hauikset, ojentajat ja vatsalihakset tarvitsevat lisärasitusta. Olen ajatellut lisätä apuliikkeet ohjelmaani vaikka seuraavalla tavalla:
MAANANTAI: Treeni 1 + Hauisliike + Vatsaliike
KESKIVIIKKO: Treeni 2 + Ojentajaliike + Vatsaliike
PERJANTAI: Treeni 1 + Hauisliike + Ojentajaliike
Eli Treeni 1 ja Treeni 2 tehdään vuorokerroin, apuliikekompinaatiota taas on kolme, joita myös vuorotellaan tasapuolisessa järjestyksessä. Pääliikkeiden sarjamäärät ajattelin asettaa 3-5 haarukkaan, apuliikkeiden taas 2-3 välikköön. Toistoja vastaavasti 5-10 ja 8-12.
Olisiko tuolla mahdollista kasvaa?

pistetäänpä tämä vielä uuestaa tänne.Onko tuossa 4x jalkaprässissä liian vähän duunia jaloille?
1. Jalkaprässi 4x
2. Penkkipunnerrus 3x
3. Leuanveto 3x max/ kulmasoutu 3x
4. Pystysoutu 4x10
5. Hauiskääntö scott-tangolla 3x
6. Hauiskääntö kp 3x
7.Olankohautukset tangolla 3x
8.Vatsat lisäpainoilla 4x