Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Jonkinmoista perus 3-jakoista kotireeniä koitin säätää, kommentti olis mukavaa:
ma,to vatsa+olkapäät:
crunch 25x5
pystypunnerrus 10x5
arnold press 10x3
voimapyörä 3 settiä
olankohautus 10x3

ti,pe rinta+selkä:
3 sarjaa punnerruksia
3 sarjaa long grip leukoja
3 sarjaa normi leukoja
kulmasoutu 10x3
dumbell bench press 10x3
dumbell flies 10x3

ke,la jalat+hauis ja käden työntäjä:
hauiskääntö 10x3 (pudotus liike)
hauiskääntö vasaraotteella 10x3
ranskalainen punnerrus 10x5
kyykyt 20x5
calf rise 15x3 (en osaa suomentaa, jokin sääri nosto? :D)
jokin takareisi liike

Haukkaria mietin, että tuleeko reenattua likaa kun kuitenkin epäsuorasti tulee leuoissa ja niiden lisäksi 2 muuta liikettä jotka ottaa suoraan hauikseen. Ja koko homma tulee siis kahdesti viikossa läpi eli sunnuntai on lepoa, ja näiden lisäksi tulee hölkättyä säännöllisesti, unirytmin ja ruokavalionkin pitäis olla kunnossa.

Aivan ehdottomasti ottaisin kyllä aivan erilaisen jaon jos 2 kertaa viikossa meinaat käydä kropan läpi kolmijakoisella. Ite tekisin jaolla jalat - yläkropan vetävät - yläkropan työntävät. Muutenkin pistäisin liikevalikoimaa kyllä uusiksi, jos käytössä on sekä levytanko, käsipainot, kyykkyteline, että penkki.

Laitetaanpas omakin. Kolme kertaa viikkoon vedellyt lähinnä fiiliksien perusteella. Jos on jalat ollut herkkänä lenkin jäljiltä niin sitten olen jättänyt kyykyn kylmästi siltä kerralta pois tai tehnyt kevyesti.

Kyykky
Penkki
Mave
Ylätalja/leuat
Hauis
Vatsat lisäpainojen kanssa

Sarjoja ollut kolme plus lämmittelyt.

Tarviiko tuohon nyt lisätä kovin kummoisia kun tavoitteet on vähän saada sellaista jäntevyyttä olemukseen? Vakavammat urheilulliset tavoitteet on enemmän tuolla kestävyysjuoksun puolella.

Ok kiitoksia.

Olen ajatellut että penkki sen verran ottaisi myös ojentajiin. Mutta ehkä sitten alan vaikka vuorottelemaan dippien kanssa penkkiä? Mahdollisuuksia käydä useammin salilla ei ole.

Noniin nyt tuli sitten itsellenikin tämä treeniohjelma. Eli ohjelman on tehnyt paikallisen kuntosalin kuntosaliohjaaja.
Suurin osa liikkeistä on ohjelmassa laitteilla joten laitan selvyydeksi (L) näiden liikkeiden eteen, lisäksi suluissa laitteen englanninkielinen nimi kun sekin lukee ohjelmassa... Painot jotka liikkeissä on kerrottu on tänään ohjaajan kanssa päätetty samalla kuin hän minulle laitteiden toimita perjaatteita esitteli. Painoja aletaan nostamaan ylöspäin noin 2 viikon sisällä kun laitteet ja tekniikat tulevat toivottavasti tutuiksi... Aluksi ajattelin käyttää suurimassa osassa liikeittä sarjoina tuota 3x10 Olen siis täysin aloittelia. Tässä omat tiedot: Pituus 176cm ja paino 71kg.

Eli ohjelma on 3-jakoinen ja kestoksi näin aluksi 2kk:

1. päivä rinta ja ojentaja
(L) Penkkipunneruskone istuen (chess press) 3 - 4 X 10 - 15 x 35kg
(L) Pec dec (pectoral) 3 - 4 x 10 - 15 x 35kg
Vipunostot maaten käsipainoilla 3 - 4 x 10 - 15 x 8kg
(L) Ojentajat koneessa (arm extension) 3 x 10 - 15 x 30kg
Ojentajapunnerrus ylätaljasta köydellä 3 x 10 - 15 x 10kg
Dipppipunnerrus penkiltä 2 - 3 x 10 - 15
Jalkojen nosto telineestä 3 x 6 - 10

2.päivä olkapäät ja jalat
(L) Pystypunnerrus koneessa (sholder press) 3 x 10 - 15 x 25kg
Pystysoutu alataljasta 3 x 10 - 15 x 12kg
(L) Jalkaprässi (leg press) 3 - 4 x 10 - 15 x 80kg
(L) Polvenojennus laitteessa (leg extension) 3 - 4 x 10 - 15 x 35kg
(L) Polven koukistus laitteessa (leg curl) 3 - 4 x 10 - 15 x 30kg
(L) Reiden loitontajat koneessa 3 - 4 x 10 - 15 x 25kg
(L) Reiden lähentäjät koneessa 3 - 4 x 10 - 15 x 40kg
(L) Suorat ja vinot vatsalihakse (abcoaster) 3 - 4 x 10 - 15

3. päivä selkä ja hauis
(L) Leuanveto vastapainolaitteessa 3 x 8 - 12 x 20kg
(L) Vaakasoutu (low row) 3 - 4 x 10 - 15 x 45kg
(L) Selän ojennus koneessa (lower back) 3 - 4 x 10 - 15 x 35kg
(L) Hauiskääntö koneessa (arm curl) 3 - 4 x 10 - 15 x 15kg
Hauiskääntö käsipainoilla 3 - 4 x 10 - 15 x 8kg
(L) Suora vatsalihas koneessa (total abdominal) 3 - 4 x 10 - 20 x 50kg
Kylkien sivutaivutus alataljassa 3 x 10 - 15 x 7,5kg
(L) Ylätalja veto taakse (lat machinee) 3 x 10 - 15 x 40kg

Miltä näyttää, onki hyvä vai täysin susipaska? Sillä maksoin vielä ohjelmasta niin olisi hyvä kuulla mielipiteitä.

Viimeksi muokattu:
2 kertaa viikossa läpi tuo setti, mahdollisesti sen toisen kerran voisi vetää myös raskaammallakin kaavalla kun 2 päivää lepoa tulee. Uutta penkkiohjelmaa on tarkoitus katsella jossain välissä, tuolla 6x4 tarkoitus mennä siihen asti. Venäläinenpenkki on ainut varsinainen penkkiohjelma, jonka olen läpi vetänyt, maksimiin tullut lisää vuoden sisällä n.40-50kg.

Niin ja vatsoja tulee tehtyä muidenkin harrastusten yhteydessä, puntilla lähinnä koneella fiiliksen mukaan jos teen.

niin saitko tuolla venäläinen penkki ohjelmalla sen 40-50 kiloo lisää? itse olen ajatellut aloittaa sen hetimiten... voisitko antaa vinkkejä? voinko sisällyttää sen omaan reenijakooni kun teen 3 jakoisella vai pitääkö vaihtaa ohjelmaa, ja mites toi penkkipunnerrrus kun se tehdään 3 x viikkoon, niin teenkö treenistä huolimatta sen penkin aina alkuun (käyn noin 5 x viikkoon salilla) en kuitenkaan haluaisi hirveesti karsi muista reeneistä koska kehittyä yritellään, mutta haluisin todella panostaa tohon penkin kehitykseen koska olen tosi heikko siinä

Noniin nyt tuli sitten itsellenikin tämä treeniohjelma. Eli ohjelman on tehnyt paikallisen kuntosalin kuntosaliohjaaja.
Suurin osa liikkeistä on ohjelmassa laitteilla joten laitan selvyydeksi (L) näiden liikkeiden eteen, lisäksi suluissa laitteen englanninkielinen nimi kun sekin lukee ohjelmassa... Painot jotka liikkeissä on kerrottu on tänään ohjaajan kanssa päätetty samalla kuin hän minulle laitteiden toimita perjaatteita esitteli. Painoja aletaan nostamaan ylöspäin noin 2 viikon sisällä kun laitteet ja tekniikat tulevat toivottavasti tutuiksi... Aluksi ajattelin käyttää suurimassa osassa liikeittä sarjoina tuota 3x10 Olen siis täysin aloittelia. Tässä omat tiedot: Pituus 176cm ja paino 71kg.

Eli ohjelma on 3-jakoinen ja kestoksi näin aluksi 2kk:

1. päivä rinta ja ojentaja
(L) Penkkipunneruskone istuen (chess press) 3 - 4 X 10 - 15 x 35kg
(L) Pec dec (pectoral) 3 - 4 x 10 - 15 x 35kg
Vipunostot maaten käsipainoilla 3 - 4 x 10 - 15 x 8kg
(L) Ojentajat koneessa (arm extension) 3 x 10 - 15 x 30kg
Ojentajapunnerrus ylätaljasta köydellä 3 x 10 - 15 x 10kg
Dipppipunnerrus penkiltä 2 - 3 x 10 - 15
Jalkojen nosto telineestä 3 x 6 - 10

2.päivä olkapäät ja jalat
(L) Pystypunnerrus koneessa (sholder press) 3 x 10 - 15 x 25kg
Pystysoutu alataljasta 3 x 10 - 15 x 12kg
(L) Jalkaprässi (leg press) 3 - 4 x 10 - 15 x 80kg
(L) Polvenojennus laitteessa (leg extension) 3 - 4 x 10 - 15 x 35kg
(L) Polven koukistus laitteessa (leg curl) 3 - 4 x 10 - 15 x 30kg
(L) Reiden loitontajat koneessa 3 - 4 x 10 - 15 x 25kg
(L) Reiden lähentäjät koneessa 3 - 4 x 10 - 15 x 40kg
(L) Suorat ja vinot vatsalihakse (abcoaster) 3 - 4 x 10 - 15

3. päivä selkä ja hauis
(L) Leuanveto vastapainolaitteessa 3 x 8 - 12 x 20kg
(L) Vaakasoutu (low row) 3 - 4 x 10 - 15 x 45kg
(L) Selän ojennus koneessa (lower back) 3 - 4 x 10 - 15 x 35kg
(L) Hauiskääntö koneessa (arm curl) 3 - 4 x 10 - 15 x 15kg
Hauiskääntö käsipainoilla 3 - 4 x 10 - 15 x 8kg
(L) Suora vatsalihas koneessa (total abdominal) 3 - 4 x 10 - 20 x 50kg
Kylkien sivutaivutus alataljassa 3 x 10 - 15 x 7,5kg
(L) Ylätalja veto taakse (lat machinee) 3 x 10 - 15 x 40kg

Miltä näyttää, onki hyvä vai täysin susipaska? Sillä maksoin vielä ohjelmasta niin olisi hyvä kuulla mielipiteitä.

Susipaska toi on. Aika perinteinen saliohjaajan tekemä höpöhöpö jumppaohjelma.

Etsi palstalta jokin hyvä perinteinen 1- tai 2-jakoinen ohjelma ja alat vääntämään perusliikkeittä vapaalla tangolla/käsipainoilla. Esim. täällä on paljon hyviä ohjelmia: http://www.pakkotoisto.com/showthre...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkejä

Saliohjaajat antavat tuollaisia ohjelmia lähinnä siksi koska he haluvat asiakkaan sitoutuvan nimenomaan kyseisen salin laitevalikoimaan. Perus tanko- ja käsipainoliikkeitä kun pystyy tekemään millä tahansa salilla ;)

Susipaska toi on. Aika perinteinen saliohjaajan tekemä höpöhöpö jumppaohjelma.

Etsi palstalta jokin hyvä perinteinen 1- tai 2-jakoinen ohjelma ja alat vääntämään perusliikkeittä vapaalla tangolla/käsipainoilla. Esim. täällä on paljon hyviä ohjelmia: http://www.pakkotoisto.com/showthre...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkejä

Saliohjaajat antavat tuollaisia ohjelmia lähinnä siksi koska he haluvat asiakkaan sitoutuvan nimenomaan kyseisen salin laitevalikoimaan. Perus tanko- ja käsipainoliikkeitä kun pystyy tekemään millä tahansa salilla ;)

Oletko tosissasi? Ettei ohjelmassa ole mitään järkeä? Ei yhtään järkeä alkaa tekemään tuolla? Ottaa päähä kun luotin vielä että olisi hyvä tyyppi ketä teki tuon ohjelman... Ja vieä maksoin pitkän penninkin sitä!

niin saitko tuolla venäläinen penkki ohjelmalla sen 40-50 kiloo lisää? itse olen ajatellut aloittaa sen hetimiten... voisitko antaa vinkkejä? voinko sisällyttää sen omaan reenijakooni kun teen 3 jakoisella vai pitääkö vaihtaa ohjelmaa, ja mites toi penkkipunnerrrus kun se tehdään 3 x viikkoon, niin teenkö treenistä huolimatta sen penkin aina alkuun (käyn noin 5 x viikkoon salilla) en kuitenkaan haluaisi hirveesti karsi muista reeneistä koska kehittyä yritellään, mutta haluisin todella panostaa tohon penkin kehitykseen koska olen tosi heikko siinä
Venäläisellä ohjelmalla tuli maksimiin lisää n.5kg, tarkkaa maksimia en alkuun ottanut mutta tuskin veikkaus hurjasti metsään meni. Jos teet tuon kolmijakoisen läpi 3 krt 2 viikon sisään tjsp., niin kannattaa varmaan ottaa noille 6x2 päiville lisäksi jotain muuta raskasta punnerrusta (vinopenkki yms), itse en tehnyt tuon jakson aikana mitään muuta punnerrusta. Reenivuosia kuitenkin niin vähän takana, että en osaa kyllä sanoa, olisinko kehittynyt nopeammin vaikka olisin jotain muutakin tehnyt. Tosin jos sen 3 kertaa viikossa läpi tekee, niin kuin itse tuon tein, niin tuskin kannattaa. Treenistä huolimatta ei varmaan kannata tehdä tuota penkkiä aina alkuun, ts. kannattaa pitää ainakin huolta, että ojentajat ja rinta saa lepoa vähintään sen yhden päivän siinä välissä.

Seuraavaksi itsellä on tarkoituksena ottaa tuo käyttöön 2 jakoisen kanssa ja pudottaa noi 6x2 päivät pois tuolta, kuitenkin tulee väliä se 72h ja 96h niiden treenien välille, että varmaan palautuminenkin onnistuu vaikka tekisi ojentajillekin raskaita liikkeitä ja lisäksi vinopenkkiä yms.

Oletko tosissasi? Ettei ohjelmassa ole mitään järkeä? Ei yhtään järkeä alkaa tekemään tuolla? Ottaa päähä kun luotin vielä että olisi hyvä tyyppi ketä teki tuon ohjelman... Ja vieä maksoin pitkän penninkin sitä!

Ohjaajat nyt tekee tollasia ohjelmia... Periteiset saliohjelmat kun sisältävät paljon teknisesti haastavia liikkeitä, jolloin aloittelevalta harrastelijalta helposti katoaa motivaatio ja sitä kautta rahan tulo kuntosalille :) Tuollaiset laitteella tehtävät liikkeet on teknisesti helppoja, muttei niistä kyllä hyötyä ole yhtään sen enempää.

Ota tosta linkistä, minkä edelliseen postiin jo pistin, hyvä saliohjelma. Opettele tekniikat perusteellisesti. Opiskele. Kysy kokeneemmilta neuvoja. Siitä se lähtee :)

Kertokaa mielipiteenne juuri tekemästäni ohjelmasta

Hei, tässä tullut käytyä jo muutama kuukautta salilla ihan vaan tekemällä kaikkea sekaisin ja nyt päätin ensinmäistä kertaa kokeilla ihan kunnon ohjelmaa, minkä rohkenin tehdä vielä itse =) Korjatkaa ja kertokaa missä meni pieleen!

1. Rinta, hauis , forkut

- Normi penkki 3x 8-10
- peck-deck 3x 10-12
- Vinopenkki 3x8-10
- Ristitalja 2-3x 8-10

- Hauis-kääntö istuen selkä suorassa 3-4x 8-10
- Hauis-kääntö tangolla seisten 3x 8-10

- Rannekäännöt 3x10-15

2. Jalat

- Kyykky 3x8-10
- Prässi 2x8-10
- sisäreidet 2x10
- ulkoreidet 2x10
- Pohkeet seisten 3x15
- reisien koukistus maaten 2x10

3. Olkapäät, ojentajat, epäkkäät

- Vipunostot käsipainoilla / taljassa 3x8-10
- Pystypunnerrus 3x8-10
- Ojentaja talja 3x10
- ranskalainen punnerrus 3x8-10
- kapea penkki 2-3x8-10

4. Selkä

- Maastaveto jalat suorana 4x8-10
- Kulmasoutu 3x10 (salin nurkassa sijatsevissa laitteissa / käsipainoilla)
- Leuanveto 3x maksimi
- Ylätalja eteen 3x8-10
- kohautukset 3x10
- Alatalja 3x10

Ohjaajat nyt tekee tollasia ohjelmia... Periteiset saliohjelmat kun sisältävät paljon teknisesti haastavia liikkeitä, jolloin aloittelevalta harrastelijalta helposti katoaa motivaatio ja sitä kautta rahan tulo kuntosalille :) Tuollaiset laitteella tehtävät liikkeet on teknisesti helppoja, muttei niistä kyllä hyötyä ole yhtään sen enempää.

Ota tosta linkistä, minkä edelliseen postiin jo pistin, hyvä saliohjelma. Opettele tekniikat perusteellisesti. Opiskele. Kysy kokeneemmilta neuvoja. Siitä se lähtee :)

Eli olet siis sitä mieltä että laitteilla tekeminen on sama kuin +-0? Eli ei mitään hyötyä? Helvetti miksi tommoset sit on ees keksitty ja ihmiset vielä käyttää niitä?
Itselläkin tekniikat täysin haussa, pitää ilmeisesti pyytää joku tuttu saille samaan aikaan ketä ehkä voisi tekniikoita osata. Tuota Starting Strength-ohjelmaa kattosin foorumeilta, ainakin vaikutti aika "yksinkertaiselta" kuin muutama liike vain (kyykky,mave,penkki yms.)

kuntopiirin modaus

Moro,itse tykkään treenata ihan perinteisin metodein. Eli kuntopiiriä ja tonnikalaa meiningillä,mutta sopiva kuntopiiri on hakusessa. siinä pitäisi olla punnerrukset,leuat,selät ja vatsat. Punnerrukset ovat minulla todella heikot saan sen 15 putkeen niin että rinta osuu maahan ja vatsat ovat taas kohtuu hyvät. http://www.kolumbus.fi/liuha/kuntopiiri.html tolla oon treenaillu mutta siitä puuttuu selät joita olen tehnyt tuon mukaan saman veran mitä vatsojakin. Eli voisiko joku kokeneempi modata mulle tosta sopivan kuntopiirin, eli pudottaa vähän punnerruksia ja lisätä selkälihasliikkeet,leuanvedoissa ei ole ongelmaa.. Jalkoja ei tarvitse treenailla koska ne tulee hiihdon ja juoksun puolesta. kiitos kaikille ketkä vaivautuu :)

Eli olet siis sitä mieltä että laitteilla tekeminen on sama kuin +-0? Eli ei mitään hyötyä? Helvetti miksi tommoset sit on ees keksitty ja ihmiset vielä käyttää niitä?

No ei sitä aivan noinkaan voi sanoa että niistä mitään hyötyä ei olisi mutta tuo sulle tehty ohjelma oli niin kone painoitteinen että parempiin tuloksiin pääsisit vapailla painoilla.

Otetaan nyt vaikka esimerkki rintakoneesta. Jos alussa saat 3x10 50kg ja 2kk päästä teet vaikka 5x10 100kg niin onhan siinäkin jo kehitystä tapahtunut. Ei ole treeni hukkaankaan mennyt.

Hei, tässä tullut käytyä jo muutama kuukautta salilla ihan vaan tekemällä kaikkea sekaisin ja nyt päätin ensinmäistä kertaa kokeilla ihan kunnon ohjelmaa, minkä rohkenin tehdä vielä itse =) Korjatkaa ja kertokaa missä meni pieleen!

1. Rinta, hauis , forkut

- Normi penkki 3x 8-10
- peck-deck 3x 10-12
- Vinopenkki 3x8-10
- Ristitalja 2-3x 8-10

- Hauis-kääntö istuen selkä suorassa 3-4x 8-10
- Hauis-kääntö tangolla seisten 3x 8-10

- Rannekäännöt 3x10-15

2. Jalat

- Kyykky 3x8-10
- Prässi 2x8-10
- sisäreidet 2x10
- ulkoreidet 2x10
- Pohkeet seisten 3x15
- reisien koukistus maaten 2x10

3. Olkapäät, ojentajat, epäkkäät

- Vipunostot käsipainoilla / taljassa 3x8-10
- Pystypunnerrus 3x8-10
- Ojentaja talja 3x10
- ranskalainen punnerrus 3x8-10
- kapea penkki 2-3x8-10

4. Selkä

- Maastaveto jalat suorana 4x8-10
- Kulmasoutu 3x10 (salin nurkassa sijatsevissa laitteissa / käsipainoilla)
- Leuanveto 3x maksimi
- Ylätalja eteen 3x8-10
- kohautukset 3x10
- Alatalja 3x10

Peck deck ehottomasti pois. Sisäreidet/ulkoreidet? Jos meinaat loitontajia ja lähentäjiä laitteessa istuen ni unohtaa kyseiset liikkeet. Ojentaille hirveesti sarjoja, vuorottele vaikka kapeata penkkiä ja ranskalaista viikottain tai vaihda dippiin. Alatalja pois ja lisää sarja tai kaksi kulmasoutuun. Vaihteleppa muutenkin noita sarja/toisto määriä sillä kaikki tuntuu olevan perustylsä 3x10. Esim. 5x5,8x3,2x15.

Peck deck ehottomasti pois. Sisäreidet/ulkoreidet? Jos meinaat loitontajia ja lähentäjiä laitteessa istuen ni unohtaa kyseiset liikkeet. Ojentaille hirveesti sarjoja, vuorottele vaikka kapeata penkkiä ja ranskalaista viikottain tai vaihda dippiin. Alatalja pois ja lisää sarja tai kaksi kulmasoutuun. Vaihteleppa muutenkin noita sarja/toisto määriä sillä kaikki tuntuu olevan perustylsä 3x10. Esim. 5x5,8x3,2x15.

Varmastikkin oivalliset korjaukset mut minkästakia porukka tuntuu "inhoavan" tota peck-deckkiä?Onko kyseessä vain se että vapailla painoilla likkeet vaikuttaa hmm kokonaisvaltasemmin ko.lihakseen.

Itselläkin tekniikat täysin haussa, pitää ilmeisesti pyytää joku tuttu saille samaan aikaan ketä ehkä voisi tekniikoita osata. Tuota Starting Strength-ohjelmaa kattosin foorumeilta, ainakin vaikutti aika "yksinkertaiselta" kuin muutama liike vain (kyykky,mave,penkki yms.)

Ainahan kaikesta kuntoilusta jotain hyötyä on, mutta laitteita käytetään lähinnä apuliikkeinä varsinaisten pääliikkeiden jälkeen. Esimerkiksi jos on tehnyt ensin penkkiä vapaalla tangolla, niin sen jälkeen voi ihan hyvin pumppailla esim. jollain pec-deckin tapaisella laitteella. Ja kuten sanoin, ihmiset käyttää noita lähinnä siksi, että kaikki vapailla painoilla tehtävät liikkeet koetaan jotenkin vaarallisiksi ja liian vaikeiksi.

Varmastikkin oivalliset korjaukset mut minkästakia porukka tuntuu "inhoavan" tota peck-deckkiä?Onko kyseessä vain se että vapailla painoilla likkeet vaikuttaa hmm kokonaisvaltasemmin ko.lihakseen.

Vapailla painoilla saa lihaksesta enemmän irti. Eli vaikka pec-deckissä saakin hyvän tuntuman siihen kohdalihakseen ja tuntuisi siltä, että kaikki on puristettu irti, niin todellisuudessa lihaksesta löytyisi vielä reserviä "puskea eteenpäin." En tiedä tämän ilmiön syytä sen tarkemmin, mutta esim. Hulkki on tästä joskus aikaisemmin sepustanut vähän tarkemmin.

Ok, kiitän hyvistä perustelluista vastauksista. Näitä juuri kaipasinkin. Eli meni treeniohjelma vaihtoon ennnenkuin sitä edes aloitin. Eniten tuo ottaa päähän että menin tyhmänä maksamaan koko lystistä, opiskelijalla muutenkin kun on tuota ylimääristä aina niin hurjan paljon....

Joo oon nyt käynyt päälle kuukauden salilla ja tehnyt vähän miten sattuu kaikkia liikkeitä.Niinpä sitten nyt aattelin laittaa tänne tällaisen ohjelman mitä on tullut tehtyä.Minulla on tavoitteena parantaa voimia ja juoksu nopeutta ei niinkään hankkia kamalasti massaa. Korjailkaa ja sanokaa parempia vaihtoehtoja näille liikkeille ja kertokaa että onko näistä edes mitään hyötyä minulle.

penkki 3x8-12
kyykyt 3x8-12
pohkeet 3x20
hauis 3x8-12 (joskus enemmänkin, riippuu painosta)
ojentajat 3x10-15
viparit3x8-12

Näitä liikkeitä teen n. 3 päivää putkeeen ja sitten lepo.Joskus tulee tehtyä pidempiäkin pätkiä putkeen ja joskus tulee pidempiä lepo taukoja, kuten silloin jos ei pääse salille.Vatsiksia tulee vedeltyä aina välillä kotona ja leukoja vedän joka päivä.Käyn pelaamassa sählyä keskiviikkoisin ja perjantaisin ja luistelen myös n.3 kertaa viikossa. Elikkä meikä on miettinyt että onko tästä ohjelmasta mitään hyötyä ja pitäisikö mun jaotella näitä liikkeitä eri päiville.Pitäisikö mulla olla enemmän lepopäiviä?

Back
Ylös Bottom