Tässä olis nyt taas yksi toivoton aloittelija neuvottavaksi

Olen ollut aina laiha ja pitkä (191cm/75kg nyt) ja asiaa ei ole yhtään auttanut uinti- ja juoksuharrastukseni. Itselläni on vaan todella vaikeaa saada painoa, satunnainen salikäyminen vain "kuihdutti". Kyllästyin olemaan tikku ja marssin JR Fitness storeen hakemaan hieman lisäravinteita ja ohjelman harjoitteluun. Myyjä lykkäsi minulle purkin kreatiinia ja G MASS Weight Gainer palautus/proteiini/kalori-jauho 5kg paketin. Ajattelin kuitenkin pistää kunto-ohjelman myös tänne kommentoitavaksi!
3 Jako-ohjelma massankasvuun:
1. Rinta, ojentaja, olkapäät
Penkkipunnerrus 4x8
Peck Deck 3x8
Ranskalainen 4x8
Dippi 3x8
Vipunostot sivulle istuen 3x8
2. Selkä, hauis, vatsa
Leuanveto leveällä myötäotteella 4x8
Tuettu T-kulmasoutu 3x8
Hauiskääntö käsipainoilla istuen 4x8
Hauiskääntö scott-penkissä 3x8
Vatsat köydellä taljassa 3x12
3. Jalat
Kyykky 5x12
Maastaveto suorinjaloin 3x12
Prässi yhdellä jalalla 3x8
Reiden ojennus 3x8
Reiden koukistus 3x8
Pohjeprässi seisten 3x8
Tällä siis olen mennyt nyt yhden viikon ma/ke/pe meiningillä ja hyvältä tuntuu. Ensimmäisenä tavoitteena olisi siis hankkia hieman massaa ja päästä turvallisesti 80kg puolelle (sekä tikkukehosta eroon). Miltä treeniohjelma / lisäravinteet vaikuttavat tähän tavoitteeseen nähden? Olen myös joutunut muutamaa kohtaa soveltamaan oman fyysisen olemattomuuteni / kuntosalin "puutteiden" vuoksi.
- Olen korvannut Peck Deckin Ristikkäistaljalla seisten (Peck Deckia ei ole). Tämä lienee ok?
- Dipit eivät mene varsinkaan ranskalaisten jälkeen.. Mitä tilalle? Ne tuolidipit eivät oikein houkuttele.
- 4x8 leuanvetoa loppuu jo ensimmäisen sarjan jälkeen, joten olen korvannut ne Ylätaljavedolla eteen (leveällä otteella myös). En ole ihan varma ajaako se samaa asiaa?
- Prässin teen molemmilla jaloilla, koska en näe erityistä syytä tehdä niitä yksi jalka kerrallaan? Jalkojen kehittäminen ei ole mulle kuitenkaan niin tärkeää.
- Pohjeprässiä ei myöskään ole.. Olen korvannut sitä nousemalla varpaille Kyykyn alkuasennosta. Tämä vaikuttaa kuitenkin tapaturma-alttiilta.. muita ehdotuksia?
Kaikki apu/kommentointi tulisi tarpeeseen!! Kiitos!