Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Mun mielestä on tosi tärkeetä treenata vatsoja sellasilla liikkillä mitkä ottaa hyvin sinne alavatsaan eli esim. jotain jalkojen nostoja, koska ne jää muuten ylempien palojen varjoon. Alavatsaan kerääntyy muutenkin varsinkin miehillä testosteronin takia helposti rasvaa joten sen päkin saa kokonaan näkyviin vasta kunnolla dieettaamalla. Tietenkin mitä isommat ne vatsapalat on sieltä alhaaltakin niin sitä korkeammissa rasvoissakin ne näkyy.

Mun mielestä on tosi tärkeetä treenata vatsoja sellasilla liikkillä mitkä ottaa hyvin sinne alavatsaan eli esim. jotain jalkojen nostoja, koska ne jää muuten ylempien palojen varjoon. Alavatsaan kerääntyy muutenkin varsinkin miehillä testosteronin takia helposti rasvaa joten sen päkin saa kokonaan näkyviin vasta kunnolla dieettaamalla. Tietenkin mitä isommat ne vatsapalat on sieltä alhaaltakin niin sitä korkeammissa rasvoissakin ne näkyy.
Minä olin jostain pakkikselta lukevinani, ettei ole erikseen ala- ja ylävatsalihaksia, vaan se on yksi lihas, ja en siksi ole treenannut alavatsaa erikseen. Pitänee tästälähtien siis tehdä jalkojennostoja.

Tuota tuota, minun olisi tarkoitus aloittaa maanantaista tuo ohjelmani, olisi tosiaankin mukava jos joku kommentoisi siitä sitä ennä jotain. :nolo: Kyllä tiedän itsekin että siinä on jotain kommentoitavaa/korjattavaa. En vain tiedä mitä.

Tuosta sen löytää...

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=43291&page=462

1.Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, vatsat

Rintaprässi leveällä otteella 3 x
Vinopenkki koneessa 2 x
Jalkaprässi 3 x
Reisien ojennukset 3 x
Vipunostot sivulle 2 x
Pystypunnerrus koneessa 2 x
Dippi koneessa 3 x
Istumaan nousut 4 x
Jalkojen nostot 3 x

2.Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, vatsat

Alatalja koneessa 3 x
Ylätalja koneessa 3 x
Selän ojennukset 3 x
Reisien koukistukset 3 x
Pohkeet seisten 4 x
Hauiskääntö seisten kp 3 x
Hauiskääntö scott-penkissä 3 x
Vartalonkierto painolla 3 x
Rutistukset koneessa 3 x

1.Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, epäkkäät

Penkkipunnerrus 2 x
Vinopenkki kp 2 x
Jalkaprässi 3 x
Vipunostot sivulle 2 x
Ranskalainen punnerrus kp 2x
Ojentajapunnerrus kp 3 x
Kohautukset 3 x

Alatalja koneessa 3 x
Ylätalja 2 x
Leuanveto 2 x
Reisien koukistukset 3 x
Pohkeet seisten 4 x
Hauiskääntö scott-penkissä 2 x
Istumaan nousut 4 x
Jalkojen nostot 3 x
melko ok,takareisille voisit ottaa toisen liikkeen (sjmv,ehkä).kyykyn voisit ottaa mukaan ekaan etureisipäivään prässin kaveriksi ja siirtää reiden ojennukset toiseen etureisitreeniin.mun mielestä sun ei tarvitse tehdä sekä ylätaljaa että leukoja samassa treenissä vaan voisit vaihtaa tossa kakkostreenissä ylätaljan tilalle jonkun kulmasoutuvariaatioista.lisäksi tonne toiseen olkapäätreeniin voisit ottaa sivuvipareiden tilalle vipunostot takaolkapäille,niistäkin löytyy paljon eri variaatioita.
pohkeita et treenaa ollenkaan?

Selvä homma, yritän vaihdella noita liikkeitä järkevästi vielä, kuten neuvoit. Kiitos sinulle!
Kyllähän tuolla näyttäisi nuo pohkeet kuitenkin löytyvän, aina kakkospäivänä x 4.

melko ok,takareisille voisit ottaa toisen liikkeen (sjmv,ehkä).kyykyn voisit ottaa mukaan ekaan etureisipäivään prässin kaveriksi ja siirtää reiden ojennukset toiseen etureisitreeniin.mun mielestä sun ei tarvitse tehdä sekä ylätaljaa että leukoja samassa treenissä vaan voisit vaihtaa tossa kakkostreenissä ylätaljan tilalle jonkun kulmasoutuvariaatioista.lisäksi tonne toiseen olkapäätreeniin voisit ottaa sivuvipareiden tilalle vipunostot takaolkapäille,niistäkin löytyy paljon eri variaatioita.
pohkeita et treenaa ollenkaan?

sen verran vielä että jos on tarkotus tehä maanantai tiistai torstai perjantai niin tekisin ensin nuo treenit missä on enemmän vapaita painoja ja vähemmän koneita eli
1.Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, epäkkäät

Penkkipunnerrus 2 x
Vinopenkki kp 2 x
Jalkaprässi 3 x
Vipunostot sivulle 2 x
Ranskalainen punnerrus kp 2x
Ojentajapunnerrus kp 3 x
Kohautukset 3 x

Alatalja koneessa 3 x
Ylätalja 2 x
Leuanveto 2 x
Reisien koukistukset 3 x
Pohkeet seisten 4 x
Hauiskääntö scott-penkissä 2 x
Istumaan nousut 4 x
Jalkojen nostot 3 x

ja sitten loppuviikolla nuo kaksi muuta missä on enempi koneita

Perus 1-jakoista ohjelmaa haussa, maanantaina alkaa treeni. En siis ennen ole punttiksella käynyt, joten ihan perus jutuista olis kiva lähteä liikkeelle. Oon perussuomalainen kaveri jolla voimakaan ei oo häävisti, eli kaikki neuvot/ohjeet ovat tarpeen.

Viimeksi muokattu:
khgdkhgdkhg

Tämmöst kyselesisin, että mitä pitäis tehä ku minun olkapäät on niinku kääntyneet eteenpäin. Siis kun pidän hartioitani rentoina niin olkapäät eivät ole linjassa muun kropan kanssa. Toivottavasti älysitte.. Tämä ei johdu mistään pelailusta vaan olen treenannut tässä vähän yli vuoden nostellut painoja.. Auttaisikohan tähän vaivaani venyttely vai jotkut kuntosali liikkeet ehkä..????

Tämmöst kyselesisin, että mitä pitäis tehä ku minun olkapäät on niinku kääntyneet eteenpäin. Siis kun pidän hartioitani rentoina niin olkapäät eivät ole linjassa muun kropan kanssa. Toivottavasti älysitte.. Tämä ei johdu mistään pelailusta vaan olen treenannut tässä vähän yli vuoden nostellut painoja.. Auttaisikohan tähän vaivaani venyttely vai jotkut kuntosali liikkeet ehkä..????

Huono ryhti treenaa selkää enemmän.

Itellä tälläin ohjelma jota saa vapaasti arvostella.
Kohta kuukauden päivät treenattu,tarkoitus näin ensi alkuu saada rasvaa poltettua ja sitte myöhemmin aletaan pienentää toistojen määrää ja nostamaan painoja eli aletaan kasvattamaan lihasta....

Ma:jalat
Ti:Lepo
Ke:olat,ranteet,epäkkäät,kylet
To:hauis,selkä
Pe:Lepo
La:rinta,ojentajat
Su: Lepo

Sitte teen seuraavanlaisia sarjoja:pääliike 4 sarjaa 10-15toistoo ja apuliikkeitä 2liiketta ja 3sarjaa per liike tai 3liikettä ja 2sarjaa per liike ja 10-15toistoo.Painot on sellasia että aina just ja just jaksaa tehdä sen viimeisen liikkeen puhtaasti.

Ja sitte vatsoja teen tuntemuksien mukaa 2-3 kertaa viikossa.en kuitenkaan samana päivänä kun on selkä.

Tällä hetkellä ei oo käytössä ku penkki,leuanveto tanko ja käsipainot ku en jaksa vielä salille lähtee, mut tuloksii on kyllä tullu. Tämmöset setit vedin nyt viikonlopun aikana ja tarkotus ois kasvattaa massaa ja vähän voimaaki samalla. Mitäs mieltä?

Pe:

Reidet 3x15
Pohkeet 3x15

La:
Penkki 3x12
Myötäkääntö tangolla 3x10
Pystysoutu 3x10
Kulmasoutu 3x12
Alaselkä 3x30
Olkapäät 3x10

Su:
Kulmasoutu 3x5
Pystysoutu 3x10
Myöntäkääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Penkki 3x5
Rannekääntö 3x12

Edit: Ojentajat tein viime viikolla pariin kertaan nii jätin nyt tekemättä ja vatsat teen sitku huvittaa lisäpainoilla 3x15

Miulla sama ongelma kovissa hauiskäännöissä negatiivisessa toistovaiheessa. Eli latsit jälessä.

Tällä hetkellä ei oo käytössä ku penkki,leuanveto tanko ja käsipainot ku en jaksa vielä salille lähtee, mut tuloksii on kyllä tullu. Tämmöset setit vedin nyt viikonlopun aikana ja tarkotus ois kasvattaa massaa ja vähän voimaaki samalla. Mitäs mieltä?

Pe:

Reidet 3x15
Pohkeet 3x15

La:
Penkki 3x12
Myötäkääntö tangolla 3x10
Pystysoutu 3x10
Kulmasoutu 3x12
Alaselkä 3x30
Olkapäät 3x10

Su:
Kulmasoutu 3x5
Pystysoutu 3x10
Myöntäkääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Penkki 3x5
Rannekääntö 3x12

Edit: Ojentajat tein viime viikolla pariin kertaan nii jätin nyt tekemättä ja vatsat teen sitku huvittaa lisäpainoilla 3x15

Miksi kaikki treenipäivät on vk-loppuna ? Sähän treenaat peräkkäisinä päivinä 4 samaa liiketta, ei siinä ole oikein ideaa. Niitä ojentaija reenata enemmänkin (joka viikko)
Ja ota nyt jaloille liikkeitä hyvä mies! Askelkyykky, yhdenjalan kyykky ja ehkä etukyykky sellasilla painoilla että pystyy nostamaan ylös.
Penkin tangolla voit tehdä takareisille SJMV:tä ja muutenkin lisäät johonkin maven.

e. Mikä liike on "Reidet 3x15" tai "Olkapäät 3x10" ?

Tässä ohjelmassa ei tule vatsalihaksia ollenkaan treenattua? Pitäskö ne lisätä tuonne vai mitenkä?

EDIT: Ja tosiaan GHR tilalla mave. Teen varmaankin 3 x 6 toistoilla kuitenkin..

Back
Ylös Bottom