Jep, mun laatima ohjelma on. Käytössä ollut jo pitkään ja toimii.
Mikä liike leuanvedon tilalle? Ei onnistu multa :(
Ajattelin kans ruveta testaamaan sun ohjelmaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, mun laatima ohjelma on. Käytössä ollut jo pitkään ja toimii.
Jos ei normaaleja leukoja jaksa vetää niin penkkileuat.Mikä liike leuanvedon tilalle? Ei onnistu multa :(
Ajattelin kans ruveta testaamaan sun ohjelmaa.
No tossa ohjelmassa on jo noi muut sun listaamat selkäliikkeet...eikai ne leuat nyt niin pakollisia ole, kunhan tekee selkää monipuolisesti muilla liikkeillä. kulmasoutua, ala ja ylä taljaa...kyllä sitä kehitystä sieltä tulee.
itte kyllä vetelen leukoja. en ihan joka selkä treenissä, mutta kumminkin
Moro! oon 19-vuotias 178 cm ja 68kg sohvaperuna ja olen kulkenut saleilla nyt noin vuoden. Tuossa olis mun ohjelma:
1. päivä
penkki 4*5
hauis tangolla 4*8
ristikkäistalja 3*7
ojentajat taljassa 3*8
vinopenkki 3*6
ojentajat ransk. punnerrus 2*10
rintaprässi 2*8
viparit 2*6
hauiskääntö käsipainot 3*7
2. päivä
penkki 4*5
vinopenkki 3*6
jalkaprässi 2*12
pohkeet 3*10
alatalja 2*8
ylätalja 3*8
reisiojentajat 2*7
sjmv
vatsalihaslauta 2*10
3.päivä
penkki 4*5
hauis tangolla 4*8
jalkaprässi 1*8
vinopenkki 3*6
ojentajat taljassa 3*8
rintaprässi 3*7
pohkeet 3*10
ransk. punnerrus 3*8
vinot vatsalihakset 2*7
ristikkäistalja 2*7
Miltäs tuo näyttää. Kommentteja, kiitos!!
Kyselin kaverilta joka on bodaillut muutamia vuosia ja hän on kyllä tosi hyvin kehittynyt, että kun en saa haukkoja kipeytettyä treenillä millään, vaikka treenaan niin kovaa kuin ikinä voin ja teen liikkeet oikein. Hän sanoi, että tee vaikka 5-8 sarjaa suoralla tangolla n.8 toiston sarjoja. Onko siinä mitään järkeä siis niin monta sarjaa?
Sitten toinen ongelma. Jaksan oikealla kädellä tehdä käsipainoilla helposti 8 sarjan ja samalla painolla vasemmalla kädellä se on jo todella tiukka! (olen siis oikea kätinen johtuu siitä varmaan). Kannattaako laittaa oikealle kädelle enemmän painoa vaan vai kehittyykö ne sitten epätasaisesti? Suoralla tangolla en saa oikeastaan minkäänlaista polttoa seuraavaksi päiväksi haboihin ja kp:illa ihan ihan minimaaliset siksi suosisin käsipainoja.
Kiitos vastauksista!
Ettei dts olisi tarkoittanut 8 toistoa...?8 sarjaa on jo aivan liikaa 4 max. samat painot kummalekin kädelle ne tasottuu ajan myötä

Haluaisin ottaa maven mukaan ohjelmaani, en vaan tiedä mihin väliin sen voisi sovittaa. Olen treenannut alla olevalla 1-jakoisella ohjelmalla.
Kyykky / Prässi 2 x
Jalkojen koukistus / SJMV 2 x
Pohkeet istuen / Pohkeet seisten 2 x
Kulmasoutu tangolla / Kulmasoutu käsipainolla / Alatalja 2 x
Leuanveto / Ylätalja 2 x
Vinopenkki / Penkki 2 x
Viparit sivuille / Pystysoutu / Pystypunnerrus 2 x
edit: oletuksena on että viikossa on 3 treenipäivää.
edit: oletuksena on että viikossa on kolme treenikertaa.
Ranskalainen punnerrus tangolla / Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 1 x
Scott hauiskääntö / Hauiskääntö käsipainoilla 1 x
Jalkojen nosto / Vatsarutistus 1 x
Ettei dts olisi tarkoittanut 8 toistoa...?
8 sarjaa on jo aivan liikaa 4 max. samat painot kummalekin kädelle ne tasottuu ajan myötä

Tarkoitin 8 sarjaa. Kokeilin tehdä 6 sarjaa haukoille ja ne kipeytyi ja polttelee hyvin, mutta onko se nyt niinkään hyvä? 4 sarjalla en saa kipeytymään, mutta 6 saan. Teenkö silti vain 4 sarjaa? Kehittyykö lihas, vaikka ei seuraavana päivänä oikeen tunnu lihaksessa arkuutta?
Moi,
otin kokeiluun tässäkin ketjussa mainitun Voimaa! Massaa! -kirjasesta olevan lyhytohjelman eli
Kyykky 3x10
Penkki 3x10
Leuanveto 20 (osa avustettuna)
Pystypunnerrus seisten 3x10
Mave 2x5
Nyt lähinnä mietityttää mahdolliset lisäliikkeet kuten kulmasoudun ja hauiskäännön lisääminen ohjelmaan sekä maven ja kyykyn tekeminen samana päivänä. Suoritusjärjestys tällä hetkellä on yllämainittu.
Tuppaa vaan kyykky viemään jaloista voimat aika tehokkaasti, mikä taasen vaikuttaa maveen eikä voi vetää "riittävillä" painoilla. Enemmänkin menisi mutta jaloista loppuu jerkku.
Joten, pitäisikö liikkeitä hajauttaa eri päiville vai vetää joka kerta samat liikkeet. Nyt treenipäiviä on 3x viikko.
Mitenkäs taas lisäliikkeiden kanssa?
e: lisäsin sarjat