Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Painoa mulla 80kg ja pituutta 179cm, lokakuun jälkeen tullu n.8kg painoa, sitä ennen pysytteli kovin 70-72 kilossa.Mitä ootte mieltä tällasesta : (4-jakonen)
...
Ja vatsoja joka treenin loppuun. Tolla ohjelmalla oon treenannu muutaman kuukauden, yhteensä oon treenannu kunnolla syksystä lähtien, kesää ennen n.puol vuotta miten sattuu. Toi on nyt kesän jälkeen kolmas ohjelma kun aiemmat ei oo oikeen toiminu, varsinkaan eka pienijakonen, treenit veny vaan liian pitkiks. Tällä ohjelmalla on tullu jonku verran tulosta nyt mut tuleeko tossa kokeneempien mielestä liikaa rasitusta jollekkin lihasryhmälle ? ennen tein haukkaakin 2 kertaa viikossa mut se kasvo niin nopeeta tahtia et jätin toisen kerran pois ettei tuu kädelle liikaa rasitusta. Ojentaja siks kahesti viikossa et se on vähän jäljessä.Painoa mulla 80kg ja pituutta 179cm, lokakuun jälkeen tullu n.8kg painoa, sitä ennen pysytteli kovin 70-72 kilossa.
Mikäs ranteessa on vikana? Pystytkö esim. käsipainoilla tekemään penkkiä?Ja penkkiä mun ranne taas ei kestä, siksi vähän "kevyemmät" rintaliikkeet.
Mitä penkki tekee selkä/hauis-jaossa? Toisekseen, aloita raskaista liikkeistä kuten kulmasoudusta, siitä voi sit edetä ylätaljaan ja tuohon selkäkoneeseen. Rannekäännöt treenaavat forkkuja joten ne voi ottaa selkä-hauis päivälle. Rintapäivänä aloita ehdottomasti raskaimmalla eli penkillä ja siitä olkapäiden kautta ojentajiin, ei oo mitään järkee pumpata ekaks ojentajia tukkoon ja sit alottaa penkkamaan.Selkä, Hauis
Selkälaite(istuen, vedetään kahta vipua itseenpäin,kädet vaakatasossa) 3x10
Ylätalja 3x10
Kulmasoutu tangolla 3x10
Alatalja 3x10
Hauiskääntö tanko 2x10
Hauiskääntö käsip. 2x10
Vatsat taljassa 2x10
Pena 2x6

Mikäs ranteessa on vikana? Pystytkö esim. käsipainoilla tekemään penkkiä?
Niin ja yleisesti suositaan, et rinta ja selkä tehtäs eri päivänä, jolloin sun jako menis jalat - rinta, ojentajat, olkapäät - selkä, hauis. Leukoja voi ihan hyvin tehdä ennen penkkiä lämmittelyliikkeenä.
Ei todellakaan suosita. Jos vetää kierron läpi kerran viikossa niinkuin kysyjä, niin tuo jalat - rinta/selkä - olkapäät/kädet on ylivoimaisesti paras vaihtoehto. Rinta ja selkä on hyvä treenata yhdessä, koska ovat ns. vastavaikuttajia.
Komppi tälle. Ainut että heittäisin jalkapäivän tohon keskelle, että ei häiritse tuo rintapäivä juurikaan esim. Käsipäivän kapeeta penkkiä jne. Tulee myös vähän pidempi väli, jolla saadaan rinnallekkin epäsuoraa rasitusta toisena päivänä. Tuosta rinta/selkä päivästä on myös helvetisti positiivisia tutkimustuloksia kasvun kannalta. Tekisin ja teenkin ton vielä vuoroliikkeinä, niin riittää virta molemmille, esim....
Takana 6kk treeniä, viimeiset 2-3kk ohjelma ollut tällainen: ma&to=hauis&rintatreeni, ti&pe=ojentaja, olkapää ja selkätreeni, ja keskiviikkona jalat. Viikonloppu lepoa. Virtaa kyllä riittää aina, ja kehitystäkin tullut, mietityttää vaan, että missä tulee vastaan raja, jolloin kaksi treeniä viikossa per lihasryhmä on liikaa? Käsittääkseni olen vielä sen verran aloittelija, ja ikääkin on vasta 21, että voin ihan hyvin jatkaa tällä menolla ja kehitystä tulee.
Mielipiteitä? (:
). Perusliikkeet kyllä hyvin hallussa. Arveli, että 2-3 kertaa salilla käy viikkoon eli joku yksijakoinen todennäköisesti olisi kaikkein järkevin? Millaista ohjelmaa tämän ikäiselle ylipäätään kannattaa lähteä rakentamaan.
Naurahdin ääneen :DMontako minuuttia menee, että joku suosittelee G6:sta mutsille..