Morjes,
laitan nyt oman "ohjelman" tänne muiden sekaan arvosteltavaksi; saa haukkua vapaasti
Tietoja ittestäni: ikä 18-v, pituus 193cm, paino 80kg
Alotin käymään salilla aktiivisesti noin puoli vuotta sitten ja oon käynyt 3-4 kertaa viikossa salilla riippuen muista menoista ja miten on jaksanut. Välillä on ollut taukoja ja välillä oon käynyt tosi tiheään - nyt oon viime aikoina käynyt taas aktiivisemmin. Kuntosalireeniin lisäksi pelaan salibandya kovalla temmolla vähintään 3 kertaa viikossa (jos pelejä niin enemmän) ja sen lisäksi tulee harrastettua vähän vuoden ajastakin riippuen kaikenlaista muuta urheilua niin paljon kun ehtii (mm. kesällä futis, tennis, juoksu ja talvella hiihto, jääkiekko, squash).
Tavotteena olis kehittyä vähän hartekkaammaksi ja leveemmäksi ja päästä pois pienoisesta "kukkakepin" maineesta, hankkia seksikäs sixpack (vatsalihakset näkyy ja tuntuu nyt, silti sixpackista on turha puhua), tehdä jaloista ja alakropasta räjähtävämpi&voimakkaampi sekä yleisellä tasolla kasvattaa lihaksia. Noista urheilulajeista salibandy on ykkönen ja sitä pelaan tosissaan, joten siinä eniten tarvittavia lihaksia (alakroppa/keskikroppa) tulis saada tiukkaan kuntoon.
En osaa jakaa ohjelmaani kauhean tarkasti päiviin tai mihinkään tarkkaan listaan liikkeeistä ja toistoista(paitsi tuota "maailman parasta vatsalihastreeniä" jonka tältä foorumilta bongasin ja jota olen nyt tehnyt vähän aikaa), muuten oon tehnyt yleensä pari päivää yläkroppaa ja sitten alakroppaan jne. Tietääkseni kuntosaliharjoittelun alkupuolella (miksei ns. loppupuolellakin :D) kannattaisi panostaa alakroppaan ja keskikroppaan, ja kun se on kuosissa niin suunnata katseeet yläkroppaan ja yksittäisiin liikkeisiin (esim. haius).
1. päivä
-penkki
-ylä/alatalja
-leuat & dippi
-vatsat (treenin eka päivä)
-pystypunnerrus
-ojentajat
2. päivä
-hauis
-ns. ranskalainen punnerrus
-vipunosto sivulle
-leuat
-kahvakuulatreeni
-kyljet (kahvakuulalla/laitteessa)
-selät (maaten/laitteessa)
-
3. päivä
-jalkaprässi
-pohkeet laitteessa
-kyykky
-takareidet/perse laitteessa
-vatsat (treenin toinen päivä)
-selät
4. päivä
-kierros alusta
Yleensä 3-4 sarjat ja toistojen määrä vaihtelee, mutta yleensä noin 6-8. Penkkiä oon tehnyt ihan muutamallakin toistolla, mutta pidemmissä sarjoissa. Aivan tasantarkkaan en tätä "ohjelmaa" ole kuitenkaan noudattanut ja vähän epäselvyyttä nyt onkin, että mitä kannattaisi tehdä minäkin päivinä ja niin edelleen että oikeasti saisi tuosta salitreenaamisesta jotain hyödyllistä irti.