Semi-Aloittelija (kyniskö?)
En jaksanut alkaa selaamaan tätä thrediä läpi, sillä sivuja näytti jo olevan 132!
Eli olen treenannut epäsäännöllisen säännöllisesti elämässäni kohtuullisen lyhyitä ajanjaksoja ja tämäkin treenaaminen katkeaa muutamiksi kuukausiksi joulukuussa eteen tulevan jalkaleikkauksen vuoksi :itku:
Yhtäsoittoisesti en taida olla treenannut edes kokonaista vuotta. Aloitin semi-tosissani treenaamisen 2005 syksyllä ja olen aina harjoitellut 3-jakoisella ma, ke, pe ja 3 x 8-12 toistoilla Ja täysin natikka olen.
1. Rinta - Hauis
2. Selkä
3. Ojentaja - olkapää
Viittellisiä sarja painoja suorituskykyni arvioimiseen, millä olen tässä viime aikoina nostellut eli alkuvuodesta kesäkuun alkuun. Nyt olen käynyt n 5vko yhtäsoittoisesti.
Penkistä nostelen se 80 - 90kg
Vinopenkistä 40 - 45kg
Hauista käsipainoilla 15 - 20kg
Ranskalaisia tangolla 40 - 50kg
Kulmasoutu käsipainoilla 50kg
Ylätalja eteen&taakse n 70 - 80kg
Alatalja pyöreät 80 - 100kg
Pituutta on kertynyt 185cm eikä minua punnita neuvolassa sillä painoa on 104kg
Nyt vaihdoin koulun takia treenipäiviä ja kehitin uuden ohjelman joka on melko tarkasti ottaen seuraavanlainen:
Su : Rinta - Olkapää
- Ristitalja
- Penkki
- Vinopenkki
- Vipunostot selällään
- Vipunostot seisten sivulle ja eteen
- Vipunostot etukumarassa istuen sivulle
- Pystypunnerrus käsipainoilla
- Vatsat penkissä (vaakatasossa, köytettynä ja jalat ilmassa)
Ti : Hauis - Ojentajat
- Hauis käsipainoilla/tangolla seisten
- Hauis taljassa
- Ranskalainen punnerrus tangolla
- Ojentajat käsipainoilla niskan taakse
- Ojentajat taljassa
- Vatsat puolapuilla (nostellaan jalat kattoo)
To : Selkä - Takaolkapäät
- Ylätalja eteen
- Ylätalja taakse
- Alatalja
- Kulmasoutu käsipainoilla
- Kulmasoutu tangolla seisten/maaten
- Maastaveto
- Vipunostot etukumarassa istuen sivulle
- Olankohautukset
- Vatsat jyrkässä penkissä jumbbakeppi niskan takana
Viime sunnuntaina oli ensimmäinen Rinta - Olkapää ja omalla mutu tuntumalla tuntui erittäin hyvältä. Vasta yli vuorokauden päästä alkoi paikoissa tuntumaan että olisi jotain tehnyt.
Kyykkyjä ja muita vastaavia en oikein koskaan ole ottanut, sillä minulla on synnynnäinen vamma jalassa ja seuraavan leikkauksen ja siitä kuntoutumisen jälkeen ainakin koitan kyykkäillä. Entisenä lätkämaalivahtina mulla on suhteellisen hyvässä kunnossa jalat enkä ole niitä harjoittanut. Mielessä on kyllä että muuttaisi tuon ohjelmani nelijakoiseksi ja omistaisi yhden päivän pelkästää jaloille (ja vatsoille tietty)
Unirytmit ovat aivan lepässä, olen ollut yhtäsoittoisesti sairaslomalla pian 2v.
Yleensä syön aika epäsäännöllisesti ja välillä palkkari on ainut mitä otan pitkiin aikoihin. Olen koittanut parantaa syömistapojani, ja ainakin olen alkanut syömään taas kotona enkä ulkona joka päivä. Nämä seikat kyllä haittaavat kehitystäni ja olen hieman huolissani.
En ole näihin arvosteluihin ennen ottanut osaa, mutta se on todella hienoa jos joku joka asioista jotain ymmärtää viitsii arvostella minut ja tekemiseni näiden tietojen perusteella ja tietenkin kysyy lisää jos tarvitsee saada tietää.