Aloittelija tarvitsee avustusta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja akke
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
34
Eli olisin aloittamassa tätä lajia, nyt aluksi ainakin pelkästään kotona, koska kotona mulla on: penkki jossa "butterfly" jutut sekä reisien ojennukseen ja koukistukseen tarvittavat "osat" joilla voi myös tehdä soutuliikkeitä, sitten on neljä tankoa+rutkasti painoja omiin tarpeisiin ja leuanvetoteline.
Olen nyt satunnaisesti nostellut noin puolen vuoden ajan==> tuloksia ei ole paljoa nähtävissä, siksi ajattelin aloittaa säänöllisen treeniohjelman, minkä laatimiseksi tarvitsen apua.
Eli tarkoituksena olisi kehittää lihaksiani isommiksi ja vahvemmiksi, olen jo jonkun verran katsellut erilaisia treeniohjelmia joista parhaaksi itselleni valitsin kolmijakoisen systeemin jossa treenipäivät ovat ma ti ja ke. Ja nyt päästään siihen oikeaan kysymykseen eli:
1. minä päivinä mitäkin lihaksia treenaan?
2. mitä liikkeitä teen minäkin päivänä?
3. ja mikä olisi sarjojen ja toistojen määrä (olen kuullut että, 8-12 olisi aika hyvä määrä(?))

No ton oon jo lukenu läpi. Siitä ei kauheesti apuu oo noitte taljavetojen kaa ku ei ole taljaa. Sen takii postitin tän et saisin jotai sellasii liikkettäi joilla sais korvattuu noi taljat.

Selkäliikkeissä voite tehdä kulmasoutua käsipainoilla ja tangolla, sekä leuanvetoa erilaisilla otteille. Eli et tarvitse taljaa. Ja kaikissa muissa liikkeissä siellä muistaakseni on aina joku vapailla painoilla tehtävä liike myöskin. Etu ja takareisille oli ojennus ja koukistus, mutta jos laitteita ei tähän ole, teet sitten kyykkyjä ja erilaisia vetoja vähän enemmän.

Noniin olisin muutamiin kysymyksiin etsimässä vastauksia.

Eli päätin tuossa 3 viikkoa sitten aloittaa punttiksella käynnin. Jääkiekkoa olen pelannut 12 vuotta, eli sieltä oli "jonkinlaista" lihaskuntopohjaa, mutta eihän sitä koskaan tyytyväinen voi olla.

Olen nyt syönyt 2 viikkoa FASTin proteiiniia aina salikäynnin jälkeen ja hieman ruvennut ihmettelemään, että painoni ei käytännössä ole laskenut tai on jopa hieman noussut viime viikkoina. Viime kesänä otin kunnon dietin jolloin päivään kuului seuraavat ateriat:

Aamulla 2x sämpylä/ruisleipä
Töissä 2x sämpylä/ruisleipä
Kunnon illallinen
Iltapala jotain kevyttä (leipää & jogurttia)

Paino tippuikin viime kesänä 99 kg -->93, mutta nousi taas keväällä tuonne n, 101 kg:n tiimoille. Nykyään painoa on 104 ja olen nyt tuolla ruokavaliolla mennyt 3viikkoa, mutta paino on noussut 2kg juuri tuonne 104:än. (Yrittänyt syödä myös raejuustoa ym, että saisi proteiinia. Pituutta minulla on n. 188 cm

Tyypillinen saliohjelma on 3-4 krt/vko (sarjat 3-4 x 10)

ojentajat, hauis, käsivarret, vatsalihakset (30 x 3) "niska"lihakset ja tissit. Nyt olen myös ottanut mukaan väh. 2,5 km juoksua 3 krt viikossa, koska kuulemma mahan saa helpoimmin pois yhdistämällä vatsalihaksien teon ja aerobisen liikunnan.

Eli kysymykset ovatkin:

Onko ihan normaalia, että paino ei millään meinaa tippua ja onko proteiinilla jotain vaikutusta siihen?

Mitä mieltä saliohjelmasta? Pelannut maalivahtina joten jalkojen lihaksia ei enää viitsi pahemmin treenata, koska polvet ei oikeen tykkää.

Onko ruokavalio ok? Minkäänlaista näläntunnetta ei ole. Yritän myös juoda vettä sen 3 ltr päivässä.

Kiitokset vastauksista jo näin etukäteen.

Salikarhu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom