aloittelija taaskin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oorwin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Heti alkuun pyydän anteeksi kun tein uuden topikin, mut niin paljon kysymyksiä, mihin en löytäny ku osaan vastaukset, ni päätin sit tehdä uuden topikin.

Elikkä, Ku ei oo varaa käydä punttiksella ja pitäs saada ruista ranteeseen, tai kroppa edes vähän siedettävään kuntoon, niin mitä liikkeitä +170cm pitkänä ja +60kilosena kannattas harrastaa? missä järjestyksessä esim, hauiskääntö, vatsalihakset, etunojapunnerrukset yms. kannattas tehdä?

Entä sitte toi ravintopuoli, millasta ruokaa kannattas ruveta mussuttamaan? aamupalaksi, lounaaksi, välipalaksi, iltapalaksi?

Auttakaapa _alottelijaa_. Suunnittelin tekeväni koulussa painavemmat käsipainot, mut ajattelin nyt eka kysästä täällä vähä vinkkejä, ku alottelija todellakin oon. Tämän hetkiset käsipainot on 5kiloset ja niitä saa nostella loputtomiin ennenku väsyy. Kiitos jo etukäteen jos joku viittis auttaa..

No tehdäänpä päivän hyvä työ ja vastaillaan.

1. Kyllä se sali on edellytys, aivan aluksi voi punnerrukset, vatsat, kyykyt, etc. toimia ihan omalla painolla, mutta todella nopeaa niistä katoaa teho (toistot nousee hirveisiin määriin). Kaupunginsali? ei luulis olevan kallista ja varmasti löytyy vehkeet joilla reenata. Tuskin mitään hilavitkuttimia, mutta hyvät perusvermeet. Tuollaisesta kotitreenistä ilman kunnollisia painoa ei nyt oikeen mitään kunnollista jakoa saa aikaan. Tai varmaan saa, mutta hyöty on lähellä nollaa. pääsääntönä isot lihat ensin ja sitten siirrytään pienempiin.

2. ravinnosta en jaksa kaheasti kirjoittaa, sitä esim. tässä aloitelijoitten palstalla on käsitelty n*1000. Selaile tätä päivä niin varmasti olet huomattavasti viisaampi.

Pääsääntönä ravintoon on se, että ota hiilarit (puuro, leipä, perunat,k riisi, makarooni, ..) aamulla-päivällä. Proteiinia (liha, kala, kana, maitorahka, raejuusto, ...) tulee saada 2g/painokilo. Prodet tulee ottaa tasaisesti päivän mittaan, ei kerta laakilla . Eli 70kg jätkä tarttee n.140g. www.fineli.fi auttaa kertomaan eri ruoka-aineiden ravintoarvot. Älä unohda hyvää rasvaa ravinnosta (esim. rypsäri, oliiviöljy, kalaöljy)

Ääh, onhan sulla tossa 'käsipainot' tee siellä koulussa nyt vaikka 10-15kg painot. Oikeastaan tee sellaset painot, missä voi kiekkoja vaihtaa eli saat painoa niihin halutessasi vaikka 25kg askelkyykkyä varten ja haukkaria varten sitten sen 5kg :).

Jakob sanoi:
1. Kyllä se sali on edellytys, aivan aluksi voi punnerrukset, vatsat, kyykyt, etc. toimia ihan omalla painolla, mutta todella nopeaa niistä katoaa teho (toistot nousee hirveisiin määriin). Kaupunginsali? ei luulis olevan kallista ja varmasti löytyy vehkeet joilla reenata. Tuskin mitään hilavitkuttimia, mutta hyvät perusvermeet. Tuollaisesta kotitreenistä ilman kunnollisia painoa ei nyt oikeen mitään kunnollista jakoa saa aikaan. Tai varmaan saa, mutta hyöty on lähellä nollaa. pääsääntönä isot lihat ensin ja sitten siirrytään pienempiin.

Ei se sali ole mikään autuas paikka. Kyllä kotonakin voi tehdä jos saa painot hommattua, eikä ole edes kallista. Jostain nettihuutokaupasta (en sano mikä) saa 50 kiloa vinyylipainoja varsin halvalla ja penkin siihen mukaan (olisko ollut 50 euroa plus rahti). Niillä pääsee jo ihan hyvin alkuun jos kerran on ihan aloittelija. Ja jos voi itse tehdä käsipainot, niin pääsee halvemmalla. Edellytys on tietysti että löytyy kotoa tilaa mihin voi laittaa ne rojut.

lansive sanoi:
Niillä pääsee jo ihan hyvin alkuun jos kerran on ihan aloittelija. Ja jos voi itse tehdä käsipainot, niin pääsee halvemmalla. Edellytys on tietysti että löytyy kotoa tilaa mihin voi laittaa ne rojut.

Näinhän mä sanoin.

Kyllä se kotisali yleensä on melko takamuksesesta verrattuna kunnon saliin, missä on kyykyteline, mave paikka, kunnon penkki ja käsipainoja. Minä pidän noita vähimmäisvaatimuksena salille. Kotona harvoin on tilaa rakennella omaan huoneeseen tai yksiöön mitään vaimanurkkausta. Autotalli jos on tarjolla ja uhrattavissa niin tilanne on toinen

lansive sanoi:
Ei se sali ole mikään autuas paikka. Kyllä kotonakin voi tehdä jos saa painot hommattua, eikä ole edes kallista. Jostain nettihuutokaupasta (en sano mikä) saa 50 kiloa vinyylipainoja varsin halvalla ja penkin siihen mukaan (olisko ollut 50 euroa plus rahti). Niillä pääsee jo ihan hyvin alkuun jos kerran on ihan aloittelija. Ja jos voi itse tehdä käsipainot, niin pääsee halvemmalla. Edellytys on tietysti että löytyy kotoa tilaa mihin voi laittaa ne rojut.
50kg painoja ei kovin pitkälle riitä missään lajissa... penkissäkin tuo on hetken päästä suhteellisen olematon paino, maastavedosta ja kyykystä puhumattakaan.. salille vaan, kai semmonen jostain löytyy, etunojapunnerruksia ja tuollaisia voi sitten tehdä aamu/iltaverryttelyksi tai muuten vaan ajankuluksi.

ku oon täys alottelija vielä, ni kertokaas vähän mitä toi "maastaveto" ja "askelkyykky" tarkoittaa näin käytännössä? ku ei oo ikinä tullu salilla käytyä, taikka muutenkaan en oo ollu tekemisissä kenenkään painonnostoa harrastavan kans, ni oon vielä ulkona näistä asioista.. millasilla liikkeillä sais selkää treenattua? jos joku vielä näihin vastais ni olisin kiitollinen :)

oorwin sanoi:
ku oon täys alottelija vielä, ni kertokaas vähän mitä toi "maastaveto" ja "askelkyykky" tarkoittaa näin käytännössä? ku ei oo ikinä tullu salilla käytyä, taikka muutenkaan en oo ollu tekemisissä kenenkään painonnostoa harrastavan kans, ni oon vielä ulkona näistä asioista.. millasilla liikkeillä sais selkää treenattua? jos joku vielä näihin vastais ni olisin kiitollinen :)
Netissä oli joku sivusto jossa yleisimmät liikkeet kuvataan animaatioin, joku parempimuistisempi voi varmaan heittää linkin.

Selälle hyviä liikkeitä:
Ylätalja eteen kapealla ja leveällä otteella
Alatalja
Kulmasoutu
Maastaveto
Alaselkäliike laitteessa (en muista nimeä)

Jakob sanoi:
Näinhän mä sanoin.

Kyllä se kotisali yleensä on melko takamuksesesta verrattuna kunnon saliin, missä on kyykyteline, mave paikka, kunnon penkki ja käsipainoja. Minä pidän noita vähimmäisvaatimuksena salille. Kotona harvoin on tilaa rakennella omaan huoneeseen tai yksiöön mitään vaimanurkkausta. Autotalli jos on tarjolla ja uhrattavissa niin tilanne on toinen

Totta ja rahaa palaa kyllä muutaman vuoden salimaksujen edestä varmasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saapas sanoi:
Netissä oli joku sivusto jossa yleisimmät liikkeet kuvataan animaatioin, joku parempimuistisempi voi varmaan heittää linkin.

Selälle hyviä liikkeitä:
Ylätalja eteen kapealla ja leveällä otteella
Alatalja
Kulmasoutu
Maastaveto
Alaselkäliike laitteessa (en muista nimeä)
mistä perskeleestä noitten liikkeitten animaatiot löytyy tuolta sivustolta? englanninkielen taitoni on todella surkea.

ihan parhaimpia liikkeitä aloittelijoille on esim. erilaiset leuanvedot. et kertonut ikääsi.. jos meinaat vielä kasvaa niin.. älä tee vielä isoilla painoilla maastavetoa, ja syö riittävästi.

treenaus kannattaa aloittaa ruokavalion suunnittelusta. ota normaalin päivän ruokailut paperille ylös ja vaikka tänne näytille. katsotaan sitten mitä pitää muuttaa.

treeni antaa vain ärsykkeen lihaskasvulle, ruoka on se joka kasvattaa.

nevahood sanoi:
ihan parhaimpia liikkeitä aloittelijoille on esim. erilaiset leuanvedot. et kertonut ikääsi.. jos meinaat vielä kasvaa niin.. älä tee vielä isoilla painoilla maastavetoa, ja syö riittävästi.

treenaus kannattaa aloittaa ruokavalion suunnittelusta. ota normaalin päivän ruokailut paperille ylös ja vaikka tänne näytille. katsotaan sitten mitä pitää muuttaa.

treeni antaa vain ärsykkeen lihaskasvulle, ruoka on se joka kasvattaa.
nooo, aamupalaks sämpylä minkä välissä juustoa, kinkkua, voita, tomaattia ja kurkkua ja juomaksi kahvi/kaakao. koulussa tulee syötyä se päivän normaali ateria ja se on mitä sattuu olemaankaan + lasi maitoa . kotona sama joskus 5 aikaan + taas lasi tai pari maitoa, riippuu siitä mitä se äite on kokannu keittiössä. 9-10 aikaan syön joko samaa kun aamulla, tai tonnikalaa ja makaroonia jos sattuu löytymään + juomaksi mustaviinimarjamehua tai kaakaota. Koittakaa saada selvää :S Ikäni on siis 16v.

Back
Ylös Bottom