Aloittelija - selkä- ja vatsalihas kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HP IT
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei, elikkä. Olen useamman tunnin katsonut netistä, kyseillyt muilta ja katsonut pakkotoiston ketjuja, mutta selvää vastasta en ole saanut joten siksi kysyn tätä varmasti useampaa kertaa tullutta kysymystä:

Mitä vatsoja ja kuinka monta vedän päivässä?

Tämä tarkoittaa, että minkänlaisia vatsoja teen kotona ilman minkäänlaisia apuvälineitä, monta sarjaa ja monta toistoa per sarja ja sitten jokaisen sarjan tauko?

Olen aika aloittelija vaikkakin olen vetänyt vatsoja aikaisemminkin.. Olen tehnyt pelkästään semmosia, että istualteen nousen hieman ylös ja siitä nousen ylös ja takas alas mutten maahan tai lähelle maata.. sillai että vatsat kokoajan jännityksessä. Tottunut vetämään näitä noin 200 per päivä, mutta kuullut että tämä on liikaa..

Olen 17 ja puolvuotta vanha ja painan 65kg. Ei ole mitään rasvakerroksia vatsan kohdalla ja sixpackin alku näkyy vaikkakin kuin vain jännittää. Ylhäältä näkyy jo 2 "palaa", nyt pitäisi miettiä miten saisin sitten alempaa näkymään myös.
Vedän selkiä vatsojen kanssa, jos joku haluu noistakin sanoa jotain niin ihan vapaasti. Teen niitäkin n. 200 päivässä ja sillain että jatkuvassa jännityksessä ja siitä ylös vain.

Olen tätä tyyliä tehnyt siis alle viikon, mutta en halua tuhlata enempää aikaa, jos tämä kaikki onkin ollut väärin tai oisin voinut tehdä paremminkin.

Eli vastauksia tulemaan, kiitos!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite tykkään tehä jalkojennostoa penkiltä ja lankkua.. Ja toistot pysyy reilusti alle kolmessakymmenessä jalkojennostossa. Näillä kahdella liikkeellä tullu ainaki itellä tullu hyvin kehitystä.

On kyllä :anssi: jos väität ettei tuohon kyssäriin löydy vastausta foorumilta. Ja ei ne vatsapalat tuu sen näkyvämmäks vaikka kuinka niitä reenaat, kun se rasva niiden päältä ei häviä mihinkään jos et syö alle kulutksesi.

On kyllä :anssi: jos väität ettei tuohon kyssäriin löydy vastausta foorumilta. Ja ei ne vatsapalat tuu sen näkyvämmäks vaikka kuinka niitä reenaat, kun se rasva niiden päältä ei häviä mihinkään jos et syö alle kulutksesi.

Kai siihen löytyy, muttei minulle.. Koska useilla on enemmänkin laihdutus oppaita. Mulla katsos ei ole mitään semmoista ongelmaa.

Mä syön alle kulutukseni, ei ole mitään rasvakerrosta siinä päällä. Eli kysymys kuuluu riittääkö tuo minun treeninin vai miten sitä kuuluisi parantaa.

No jos haluat näkyvyyttä vatsalihaksiin, niin osta saunabelt! No ei vaan syö yli kulutuksesi ja tee lyhyitä ja raskaita sarjoja. Koska treenaat kotona ilman laitteita, on kehitys vaikeampaa. 200 toistoa päivässä tuo lähinnä lihaskestävyyttä enemmän kuin massaa ja jokapäiväisenä treeninä et ehdi välttämättä palautua. Jos teet esim. raskaita 3x8-12 (kolme kertaa 8-12 toistoa) joka toinen päivä, niin pitäisi alkaa kehitystä tulla aika nopeasti, jos vielä aloittelijakin olet. Eli lisäpainoja. Lisäksi erilaiset lankut, esimerkiksi normaalin lisäksi lisäpainojen kanssa tai jalat koripallon päällä ja linkkuveitset ovat hyviä. Jos haluat vähän sijoittaa asiaan, niin osta voimapyörä. On hyvä. Selälle on selkälankkuja, leuanvetoja, selkiä lisäpainojen kanssa (vaikkakin vaivalloinen).

No jos haluat näkyvyyttä vatsalihaksiin, niin osta saunabelt! No ei vaan syö yli kulutuksesi ja tee lyhyitä ja raskaita sarjoja. Koska treenaat kotona ilman laitteita, on kehitys vaikeampaa. 200 toistoa päivässä tuo lähinnä lihaskestävyyttä enemmän kuin massaa ja jokapäiväisenä treeninä et ehdi välttämättä palautua. Jos teet esim. raskaita 3x8-12 (kolme kertaa 8-12 toistoa) joka toinen päivä, niin pitäisi alkaa kehitystä tulla aika nopeasti, jos vielä aloittelijakin olet. Eli lisäpainoja. Lisäksi erilaiset lankut, esimerkiksi normaalin lisäksi lisäpainojen kanssa tai jalat koripallon päällä ja linkkuveitset ovat hyviä. Jos haluat vähän sijoittaa asiaan, niin osta voimapyörä. On hyvä. Selälle on selkälankkuja, leuanvetoja, selkiä lisäpainojen kanssa (vaikkakin vaivalloinen).

Kiitän todella paljon vastauksestasi. Siis tietysti käyn myös salilla, mutta selät ja vatsat vedän mielummin kotona. Mutta siis enemmän painoja jolloin tule vähemmän toistoja, muutama sarjaa niitä ja joka toinen päivä. En tykkää vetää vatsoja jossa pitää esim. jalkoja nostaa koska se jostain syystä ahistaa ja silloin kun jalkalihakset on jumissa niin se on todella hankalaa.

Zone-sarja -42%
Osta voimapyörä, löytyy lähes jokaisesta urheiluliikkeestä. Tolla kun teet vaikka 3x10 (aluksi polviltaan) niin eipä ekoilla kerroilla ainakaan tarvitse seuraavana päivänä vatsojen tekoa miettiä. On nimittäin sen verran jumissa paikat että perus vatsarutistuskin ottaa koville.

En ole kertaakaan käyttänyt enkä ole varma tehoaako tuo.. Kaipa niitä oppaita voi kattoa muualta. Voisin tuota kokeilla sitten.

En ole kertaakaan käyttänyt enkä ole varma tehoaako tuo.. Kaipa niitä oppaita voi kattoa muualta. Voisin tuota kokeilla sitten.

Ai ettäkö voimapyörä ei tehoaisi? Teeppä ihan vaikka vaan 3x10 (tai 3x max) ni ekan kerran jälkeen vatsalihakset ovat aivan uskomattoman kipeänä. Pidä huoli, ettei selkä pääse notkolle, koska silloin vatsalihakset eivät työskentele kunnolla.

Saatan ostaa semmoisen kuhan hieman rahaa tulisi.
Kuulemma lähtee kauheaa ääntä ja tekee jälkiä esim. parkettiin? Olisiko tästä mimmoisia vastaväitteitä tai miten sitä kuntopyörää pystyisi kotona tehdä ilman mitään kamalia meluja/jälkiä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saatan ostaa semmoisen kuhan hieman rahaa tulisi.
Kuulemma lähtee kauheaa ääntä ja tekee jälkiä esim. parkettiin? Olisiko tästä mimmoisia vastaväitteitä tai miten sitä kuntopyörää pystyisi kotona tehdä ilman mitään kamalia meluja/jälkiä?

Tee se voimapyörä matolla ni tuskin on ääniongelmaa ja lattiakin pysyy suojassa. Parketilla käyttämisestä en tiiä, mut salin lattialla ei tuu ainakaan minkäänlaista ääntä eikä jälkiäkään jää, kun se pyörä on kuitenkin kumipäällysteinen. Rahaa sellasen hankkimiseen ei paljoa tarvita: alle kympillä saa halvimman jo helposti.

Tee se voimapyörä matolla ni tuskin on ääniongelmaa ja lattiakin pysyy suojassa. Parketilla käyttämisestä en tiiä, mut salin lattialla ei tuu ainakaan minkäänlaista ääntä eikä jälkiäkään jää, kun se pyörä on kuitenkin kumipäällysteinen. Rahaa sellasen hankkimiseen ei paljoa tarvita: alle kympillä saa halvimman jo helposti.

Jaa minä katoin 30-40e hintasia.. Mistäs 10e pyörän saisi?

Jaa minä katoin 30-40e hintasia.. Mistäs 10e pyörän saisi?

Biltemasta voimapyörä 5,99€, ei ole kallis. Kuntoilupyörä - Biltema Itsellä tuo on ainakin kestänyt, tosin painoa mulla on alle 80kg.
Joku jumppamatto kannattaa olla muutenkin alla, jos polvillaan harjoittelee. Ei tuosta siten paljoa ääntä lähde. Onhan tuolla Biltemassakin treenimatto 12,99 €. Paksuhko paloista koottava. Treenimatto - Biltema

Vatsalihaksiinkin on vaikka kuinka paljon erinlaisia variaatioita! Se on monella virhe että liikaa toistoja tehdään! Jos haluaa lihasta kasvattaa tarvitaan hyviä + kaloreita ja toistot 4-12 noin. Miinuskaloreilla sitten läskit sulatetaan pois lihasten päältä. Lisäpainoja vaan jos alkaa tuntumaan liian kevyelle. HP IT taidat olla joku trolli kun tommosia kyselet vai oletko muuten prinsessa? Maton päällä vaikka teet tolla rullalla. Tekniikka kuntoon ja painoa vaan reilusti! Lihaksen kasvatus ei ole hetken juttu vaan pidemmän ajan juttu! Eikä naisilla kasva lihakset lähellekkään yhtä nopeaa lihakset kuin miehillä, koska teillä ei ole testosteronia kehossa. Muista venytellä. KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!

Voimapyörässä on se ongelma että vastuksen lisääminen voi tulla hankalaksi kun vahvistut.
Kommenttiesi perusteella sinua kiinnostaa vatsalihaksiesi massa tähän työhön toimii paremmin esim. jalkojennosto tai talja rutistukset koska vastuksen lisääminen on helppoa.

Itse harjoittelen suorat vatsalihakset kuntosalilla ja syvät lihakset välipäivinä kotona lenkin jälkeen.
Syviä harjoittelen vain sen takia koska ne eivät minulla tahdo aktivoitua oikein johtuen vuosien huonosta lantion ryhdistä. (Aku Ankka)

Vatsalihaksiinkin on vaikka kuinka paljon erinlaisia variaatioita! Se on monella virhe että liikaa toistoja tehdään! Jos haluaa lihasta kasvattaa tarvitaan hyviä + kaloreita ja toistot 4-12 noin. Miinuskaloreilla sitten läskit sulatetaan pois lihasten päältä. Lisäpainoja vaan jos alkaa tuntumaan liian kevyelle. HP IT taidat olla joku trolli kun tommosia kyselet vai oletko muuten prinsessa? Maton päällä vaikka teet tolla rullalla. Tekniikka kuntoon ja painoa vaan reilusti! Lihaksen kasvatus ei ole hetken juttu vaan pidemmän ajan juttu! Eikä naisilla kasva lihakset lähellekkään yhtä nopeaa lihakset kuin miehillä, koska teillä ei ole testosteronia kehossa. Muista venytellä. KÄRSIVÄLLISYYTTÄ!

Kyse ei ole mistää trollista vaan haluan todellakin tietää kaikki mahdolliset asiat enkä olettaaa asioita niinkuin moni nuori tekee ja tämän takia tekevät jotkut liikkeet aivan väärin. Hetkinen, sanotko mua naiseksi? Ihan nuori mies olen kuule.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom