Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Haluatteko suositella jonkinlaisia ateroita ja määriä? Ei ole kuitenkaan suurta budjettia joten mahdollisimman edullista mieluiten. Ja tuskin kaloreilla väliä kun olen vielä 'alipainoinen'.
Joo... taitaa olla niin ettei IF oo se paras dieetti 3kk:n kokemuksella olevalle salireenaajalle. Katse olis hyvä kääntää suosiolla vuoden 2014 kesän kuntoon, kolmessa kuukaudessa ei ihmeitä tehdä. Tämän vuoden kesä on jo niin likellä ja lähtötilanne niin alhaalla ettei dieettaaminen juuri muutosta tuo.
En siis tarkota semmosta kunnon kuntoo tai kroppaa vaan semmosen että näkee jotain eikä semmosia ohueita ja treenaamattomia käsiä :s
Semmoseen toivon vielä pääseväni ja trainerin mukaan se onnistuu ja hänellä on jopa 30v kokemusta..tosin ei tiedä että ollut puutteita proteinista.
.. Miten olisi tämmöinen: Tonnikalaa, perunoita ja raejuustoa sekä maitoa vaikka aamiaiseksi sekä päivälliseksi ja sitten lounas sekä iltapala on erikseen josta tulisi vielä lisää proteinia? Täyttyisikö tällöin se 100g?
Ja mitäs nämä kalorit on? Luulin että lihakset kasvaa ravinnosta eli hiilihydraateista? Ja jos proteinit menee vielä sekasin laskea niin kalorit menee vielä enemmän.. onko ne niin tärkeitä tässä vaiheessa?
Sulla on traineri ja tiedät noin vähän ravinnosta ja treenauksesta? Kokemusta 30vuotta, eikä silti ole sulle tehnyt treeni/ruokavaliota mistä selvästi ymmärtäisit miten treenata ja mitä suuhun laittaa? Outoa, että 30v kokemusta ja ei osaa sulle neuvoa edes perus juttuja ravinnosta ja treenauksesta, jos sulla oikeesti joku kokenut traineri/treenaaja olis neuvomassa nii ei sun tarvis enää täältä pakkotoistolta kysyä neuvoa perus punttaajilta(mikä minäkin olen) Toki hyvä paikka tää on kysellä ja täältä saa tietoa ihan ilmaiseksi ja täällä on paljon kilpailijoita mitkä osaa kertoa sulle miten kannattaa syödä ja treenata.
Proteinia vähintään se 2g/per kilo. Jos painat vaikka 60kg nii sillo minimissään 120g proteinia. Itse syön 3g/per kilo.
Kcal on energiaa mitä saat ruuasta. 1g proteinia=4kcal ja 1g hiilaria=4kcal ja 1g rasvaa=9kcal.
Ruuan pakkauksissa lukee mitä 100g sisältää niin lasket siintä, jos ei pakkauksessa ilmoiteta nii googlella löytää ravintoarvot.
Kalorilaskuri.fi on hyvä paikka missä voit laskea suuntaa antavan kulutuksesi liikunnan kanssa ja ilman. Siihin lisäät sitte +500kcal niin pääset alkuun. Lepo päivinä voit syödä noin 300-500kcal vähemmän, kun treeni päivinä. Se tulee milteimpä siinä, kun jätät palkkarin ottamatta. Toki riippuu ihan siintä kuinka pitkä ja raskas sun sali treeni on.
Joo trainer on enoni ja on ihan minun pyynnöstäni salilla auttamassa. Eli menemme samaan aikaan salille ja sielä kattoo miten teen mitäkin ja auttaa jos teen väärin. Kertoo myös että paljon pitää proteinia vetää mutta ei hänen kuitenkaan enempää tarvitse auttaa siinä.
Kalorit koitan kattoa vähän myöhemmin mutta oliko tuo minun 'suunitelma' proteinin suhteen sopiva?
Minkähän ihmeen takia pitäisi paastota 00:00-16:00? Tarkoituksenahan oli lisätä lihasmassaa eikä laihduttaa. Kunnolla ruokaa koneeseen vaan 2-3 tunnin välein ja riittävästi proteiinia. Päivän kalorit johonkin 2500-3000.
Vaikea sanoa, kun ei tiedä millasia määriä syöt mitäkin.
Miks pitää syödä 2-3 h välein? Ihan yhtä hyvin voi syödä vaikka 3-4x päivässä ja saada silti vaikka 5000 kcal. Jos 2 tunnin välein syö, niin menee liikaa aikaa... Eikös sitä oo porukkaa, joka syö 2x päivässä ja silti pattia kasvaa. Pitää tietty syödä enemmän kerralla...
Rahkaa olen ajatellut mutta en osaa maustaa sitä jotta se menisi alas.