Joo. Eli, neuvoa ja vinkkejä tulin tänne haeskelemaan. Olen 18v ja painan tällä hetkellä 73kg. Pituutta löytyy 182cm. Painosta sen verran että pudotin tuossa 2012 syyskuu -> 2013 maaliskuu arsenaalilla noin 20kg.
Tuosta laihdutuksesta on nyt jäänyt eräänlainen pieni vatsamakkara joka on aika sitkeä. Vaikka kuinka diettaa ja harrastaa aerobista se on ja pysyy. Se makkara venyy aika paljon ja ei varsinaisesti ''roiku'' , mutta silti on ihan suht löysää kamaa joka höllyy ihan saatanasti. Ylävatsan nahka hyllyyy vielä enemmän. Se makkara saattaisi olla pelkkää löysää kerrostunutta ylijäämä nahkaa vanhasta läski mahasta. Joten, olisiko jotakin keinoa varmistua kumpaa se on vai annanko vain aerobisen palaa ja katson sitten ajan kanssa miten käy.
Nyt tähän Treeni historiaan.
Eli, kun laihduin tuon 20kg maaliskuuhun mennessä niin pidin ikäänkuin ''taukoa'' kaikesta. Söin normaalisti (siis niinkuin normaali ihmisen normaalisti. Ei silleen miten ennen :3) kävin kyllä lenkillä mutta koska en pitänyt ainakaan isoa kalorivajetta niin se oli vain semmoista kunnon ylläpitoa. Noh, nyt tuossa toukokuun lopussa innostus salia kohtaan alkoi taas kolkuttaa kun olin menossa takaisin entiseen elämään, kun pelasin wowia ja ajattelin mennä ostamaan mässyä. Tämä herätti ja nyt on tässä noin puolitoista kuukautta käyty salilla ihan suht paljon. Tiedän että se ei ajallisesti ole kauvaa, mutta kuitenkin on hyvä varmistua asioista jo tässä vaiheessa.
Nyt siis. millaista treeniä minun pitäisi vetää ja ehkä vähän syömispuoltakin voisi valistaa jos osaa kertoa jotain. Löysää nahkaa/rasvaa on vatsassa se makkara, rinnoissa vielä jonkun verran mutta ne ovat mukautuneet nyt ihan mukavasti, sekä pohkeissa, sisäreisissä että perseessä. Vielä se että minulla oli ulkonevat lapaluut(winged scapula) mutta jos pidän olkapäitä vähän koholla niin selkä on suht normaali.
Eli, nyt kesällä kun ei ole töitä vaan pelkkää luppoaikaa niin, salilla tulee käytyä se 6 krt/viikko. Aerobista tulee vedettyä joka toinen kerta kun käyn salilla. Silloin tulee polettua se 30min kuntopyörää, jonka jälkeen hiki virtaa joeksi asti. yleensä polkemisen jälkeen kerrasta riippuen hoidan vatsalihakset ja selkälihakset tai sitten jalkoja.
(tähän esimerkki treeni viikosta)
Maanantai.
-30min kuntopyörä
-vatsat 12/3 sarjaa (koneella)
-selät 12/3 sarjaa (koneella)
- (kyljet ja sivuttais vatsat) 12/3 sarjaa (koneella)
- venyttelyt (ehkä lisää vatsoja ja selkiä patjalla)
Tiistai. (rinta)
- Vinopenkki käsipainoilla. 12/4
- normi penkkipunnerrus noin 5-8 toistoa 4-5 sarjaa
-tasapenkki käsipainoilla 12/4 (kädet suorina sivuilla ylös nostaen tai kädet silleen 90 asteen kulmassa. en tiedä virallisia nimiä-)
-normipunnerrukset kahvakuulista käsillä kiinni pitäen 8 toistoa. sarjojen määrä vaihtelee.
Keskiviikko. (jalat)
- 30min kuntopyörä.
- 12/3 kyykkyjä (tanko niskalla)
- 12/3 jalkaprässi
- 12/3 takareidet (koneella)
-12/3 etureidet (koneella)
-12/3 semmone perse kone jossa liikutetaan jalkoja auki ja kiinni.
-venyttelyt.
Torstai . (Yläselkä)
-12/4 käsipaino soutu.
-12/3 kulmasoutu tangolla.
-12/4 Ylätalja eteen (koneella)
-yritän leuanvetoja mutta ei ikinä onnistu- :/
-12/3 alatalja. (semmoseilla koneella. ei oikeaa mutta sama liike)
Perjantai
-tauko-
Lauantai.
- 30min kuntopyörä.
-vatsat selät jne jne
Sunnuntai.
Rintatreeni - saatan muokata että teen samat sarjat olkapäitä tai hauiskääntöä vielä lisäksi.
Maanantai.
-30min kuntopyörä
jne jne jne jne .
Mainittakoon että taukopäivä vaihtelee koska treenipäivätkin vaihtelevat mutta tuommoista se yleensä on.
Treenin jälkeen palautusjuoma ja illalla semmonen ilta/yö proteiini.
Sitten ruokapuoli.
Eli, olen ''dietillä'' tai miksi sitä nyt kutsutaankaan koska tarkoituksena vasta niinsanotusti 'kiinteyttää'' mahaa ja polttaa rasvaa.
Aamupala klo 08.00~
-iso lautasellinen kaurapuuroa (oikeasti iso) + voisilmä.
-raejuusto purkki + mansikka mehukeittoa.(sokeriton)
-banaani.
-möller vitamiini.
puoliltapäivin välipala.
-raejuustoa + mehukeitto
-hedelmä.
Päivällinen 15.00~
- 250g tai 300g kanaa/lihaa (en ole kalan ystävä)
- kasviksia 200g tai salaattia.
- omena/banaani/ muita hedelmiä
-Treeni 17.00 - 19.00
-palautusjuoma-
iltapala. 19.30-20.00
-yöproteini juoma
-raejuustoa + mehukeitto
-hedelmä.
-mölleri vitamiini
(repeat)
Eli tuollainen on minun päiväni aika pitkälti. karkkia en syö, limsaa en juo, alkoholia en käytä. juon vettä/vissyä. 2L/päivä.
Sitten vielä siitä että, leipää en syö koska olen ikäänkuin kyllästynyt siihen koska laihduttaessa tuli syötyä ruisleipää. ja paljon.
Lisäksi jos tulee nälkä eikä ole ruoka aika niin syön omenan. tai kaksi. omenat ovat minun (naposteltava)
loppuun vielä että vaikka treeniä näin vähän takana niin pientä lihaskasvua näkyy olkapää/rinta/selkä arsenaalissa. Eniten Yläselässä. Hauiskin on vähän kasvanut ja kovettunut En siis ole ihan hukassa. (ehkä)
Siinä on tekstiä kerrassaan. Toivottavasti joku jaksaa lukea tuon ja ymmärtäisikin vielä.
(ja anteeks tekstin asusta, lukihäiriö härnää vähän vaikka lukiolainen olenkin.)
Tuosta laihdutuksesta on nyt jäänyt eräänlainen pieni vatsamakkara joka on aika sitkeä. Vaikka kuinka diettaa ja harrastaa aerobista se on ja pysyy. Se makkara venyy aika paljon ja ei varsinaisesti ''roiku'' , mutta silti on ihan suht löysää kamaa joka höllyy ihan saatanasti. Ylävatsan nahka hyllyyy vielä enemmän. Se makkara saattaisi olla pelkkää löysää kerrostunutta ylijäämä nahkaa vanhasta läski mahasta. Joten, olisiko jotakin keinoa varmistua kumpaa se on vai annanko vain aerobisen palaa ja katson sitten ajan kanssa miten käy.
Nyt tähän Treeni historiaan.
Eli, kun laihduin tuon 20kg maaliskuuhun mennessä niin pidin ikäänkuin ''taukoa'' kaikesta. Söin normaalisti (siis niinkuin normaali ihmisen normaalisti. Ei silleen miten ennen :3) kävin kyllä lenkillä mutta koska en pitänyt ainakaan isoa kalorivajetta niin se oli vain semmoista kunnon ylläpitoa. Noh, nyt tuossa toukokuun lopussa innostus salia kohtaan alkoi taas kolkuttaa kun olin menossa takaisin entiseen elämään, kun pelasin wowia ja ajattelin mennä ostamaan mässyä. Tämä herätti ja nyt on tässä noin puolitoista kuukautta käyty salilla ihan suht paljon. Tiedän että se ei ajallisesti ole kauvaa, mutta kuitenkin on hyvä varmistua asioista jo tässä vaiheessa.
Nyt siis. millaista treeniä minun pitäisi vetää ja ehkä vähän syömispuoltakin voisi valistaa jos osaa kertoa jotain. Löysää nahkaa/rasvaa on vatsassa se makkara, rinnoissa vielä jonkun verran mutta ne ovat mukautuneet nyt ihan mukavasti, sekä pohkeissa, sisäreisissä että perseessä. Vielä se että minulla oli ulkonevat lapaluut(winged scapula) mutta jos pidän olkapäitä vähän koholla niin selkä on suht normaali.
Eli, nyt kesällä kun ei ole töitä vaan pelkkää luppoaikaa niin, salilla tulee käytyä se 6 krt/viikko. Aerobista tulee vedettyä joka toinen kerta kun käyn salilla. Silloin tulee polettua se 30min kuntopyörää, jonka jälkeen hiki virtaa joeksi asti. yleensä polkemisen jälkeen kerrasta riippuen hoidan vatsalihakset ja selkälihakset tai sitten jalkoja.
(tähän esimerkki treeni viikosta)
Maanantai.
-30min kuntopyörä
-vatsat 12/3 sarjaa (koneella)
-selät 12/3 sarjaa (koneella)
- (kyljet ja sivuttais vatsat) 12/3 sarjaa (koneella)
- venyttelyt (ehkä lisää vatsoja ja selkiä patjalla)
Tiistai. (rinta)
- Vinopenkki käsipainoilla. 12/4
- normi penkkipunnerrus noin 5-8 toistoa 4-5 sarjaa
-tasapenkki käsipainoilla 12/4 (kädet suorina sivuilla ylös nostaen tai kädet silleen 90 asteen kulmassa. en tiedä virallisia nimiä-)
-normipunnerrukset kahvakuulista käsillä kiinni pitäen 8 toistoa. sarjojen määrä vaihtelee.
Keskiviikko. (jalat)
- 30min kuntopyörä.
- 12/3 kyykkyjä (tanko niskalla)
- 12/3 jalkaprässi
- 12/3 takareidet (koneella)
-12/3 etureidet (koneella)
-12/3 semmone perse kone jossa liikutetaan jalkoja auki ja kiinni.
-venyttelyt.
Torstai . (Yläselkä)
-12/4 käsipaino soutu.
-12/3 kulmasoutu tangolla.
-12/4 Ylätalja eteen (koneella)
-yritän leuanvetoja mutta ei ikinä onnistu- :/
-12/3 alatalja. (semmoseilla koneella. ei oikeaa mutta sama liike)
Perjantai
-tauko-
Lauantai.
- 30min kuntopyörä.
-vatsat selät jne jne
Sunnuntai.
Rintatreeni - saatan muokata että teen samat sarjat olkapäitä tai hauiskääntöä vielä lisäksi.
Maanantai.
-30min kuntopyörä
jne jne jne jne .
Mainittakoon että taukopäivä vaihtelee koska treenipäivätkin vaihtelevat mutta tuommoista se yleensä on.
Treenin jälkeen palautusjuoma ja illalla semmonen ilta/yö proteiini.
Sitten ruokapuoli.
Eli, olen ''dietillä'' tai miksi sitä nyt kutsutaankaan koska tarkoituksena vasta niinsanotusti 'kiinteyttää'' mahaa ja polttaa rasvaa.
Aamupala klo 08.00~
-iso lautasellinen kaurapuuroa (oikeasti iso) + voisilmä.
-raejuusto purkki + mansikka mehukeittoa.(sokeriton)
-banaani.
-möller vitamiini.
puoliltapäivin välipala.
-raejuustoa + mehukeitto
-hedelmä.
Päivällinen 15.00~
- 250g tai 300g kanaa/lihaa (en ole kalan ystävä)
- kasviksia 200g tai salaattia.
- omena/banaani/ muita hedelmiä
-Treeni 17.00 - 19.00
-palautusjuoma-
iltapala. 19.30-20.00
-yöproteini juoma
-raejuustoa + mehukeitto
-hedelmä.
-mölleri vitamiini
(repeat)
Eli tuollainen on minun päiväni aika pitkälti. karkkia en syö, limsaa en juo, alkoholia en käytä. juon vettä/vissyä. 2L/päivä.
Sitten vielä siitä että, leipää en syö koska olen ikäänkuin kyllästynyt siihen koska laihduttaessa tuli syötyä ruisleipää. ja paljon.
Lisäksi jos tulee nälkä eikä ole ruoka aika niin syön omenan. tai kaksi. omenat ovat minun (naposteltava)
loppuun vielä että vaikka treeniä näin vähän takana niin pientä lihaskasvua näkyy olkapää/rinta/selkä arsenaalissa. Eniten Yläselässä. Hauiskin on vähän kasvanut ja kovettunut En siis ole ihan hukassa. (ehkä)
Siinä on tekstiä kerrassaan. Toivottavasti joku jaksaa lukea tuon ja ymmärtäisikin vielä.
(ja anteeks tekstin asusta, lukihäiriö härnää vähän vaikka lukiolainen olenkin.)