Aloittelija kaipaa vinkkejä kokeneemmilta!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes, oon ihan uusi tällä foorumilla, joten antakaa nyt heti alkuun anteeks jos jokin meni pieleen! :D
Mutta itse astiaan. Olen 16v poika, painan noin 60kg, pituutta 177cm ja kiinnostaisi aloittaa treenaaminen _kotona_ & _halvalla_ ja itse tavoittelen enemmän painoa ja lihasmassaa.
Pärjään hyvin ikäisekseni kuntoni puolesta ja peruskunto löytyy. En harrasta säännöllistä urheilua.
Nyt niitä hyviä vinkkejä, a) Mitä syön? Paljonko syön? b) Mistä aloitan treenaamisen ja mitä välineitä on hyvä olla kotona treenatessa? c) Muita vinkkejä jos unohdin mainita jotain oleellista.

Kiitoksia =)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kotona halvalla treenaaminen voi olla vähän ongelmallista. Kyllä se melkein pitäis kyykkyteline (jonka saa myös penkin korkeudelle), yks säädettävä penkki, yks tanko ja paljon painoja olla. Niitten kanssa sitten vaan tekemään jotain perus yksjakosta, kuten SS tai G6. Ruokaa täytyy syödä todella paljon. Proteiinia 2g/painokilo ja kaloreita n. 500kcal yli kulutuksen. Tällä voit laskea kulutuksesi ja kirjailla sinne mitä syöt niin näet kalorit ja proteiinit ja muut.

Morjes, oon ihan uusi tällä foorumilla, joten antakaa nyt heti alkuun anteeks jos jokin meni pieleen! :D
Mutta itse astiaan. Olen 16v poika, painan noin 60kg, pituutta 177cm ja kiinnostaisi aloittaa treenaaminen _kotona_ & _halvalla_ ja itse tavoittelen enemmän painoa ja lihasmassaa.
Pärjään hyvin ikäisekseni kuntoni puolesta ja peruskunto löytyy. En harrasta säännöllistä urheilua.
Nyt niitä hyviä vinkkejä, a) Mitä syön? Paljonko syön? b) Mistä aloitan treenaamisen ja mitä välineitä on hyvä olla kotona treenatessa? c) Muita vinkkejä jos unohdin mainita jotain oleellista.

Kiitoksia =)

Jos oikeasti haluat treenata halvalla, niin komppaan Orankia. Osta kahvakuula. Tuon lisäksi leuanvetotanko. Investointina tuo on noin 80-100e luokkaa kokonaisuudessaan, riippuu tietenkin minkäpainoisen kuulan ostat. Ruokapuolesta sen verran että syö lautanen tyhjäksi. Aamulla, päivällä ja illalla. Proteiinin saannista pidä huolta. Kana, kala, liha, kananmunat, maito jne.
Mutta mietippä vielä että kävisitkin oikealla salilla. Opiskelijoille se ei ole kallista, varsinkin jos on kunnallista/kaupungin salia tarjolla. Siellä on kaikki tarvittavat releet treenata kokonaisvaltaisesti. Ota vaikka joku kaveri mukaan niin ei ole kynnystä mennä. Kaikki ovat olleet joskus aloittelijoita. Rohkeasti vain mukaan. Voin taata että oikealla salilla kehitys on vielä paljon nopeampaa kuin kotona treenatessa, vaikka aloitteluvaiheessa kehitys on kovaa jokatapauksessa jos harjoittelu on säännöllistä.

Kyllä kehonpainoharjoittelulla pääsee jo aika pitkälle kun vaan riittää mielikuvitusta.

yuri.jpg
stronggymnast.jpg

Liikkeitä on tuhoton määrä, samoin progressioita niiden välillä, joten aika turha edes yrittää tässä kirjailla jotain kaikille(tai kenellekään) sopivaa ohjelmaa. Christopher Sommerin kirjassa Building the gymnastic body on hyviä progressioita kehonpainoharjoitteluun. Osoitteesta http://www.gymnasticbodies.com/forum/ löytyy myös paljon vinkkejä tukemaan tuota kirjan sisältöä. Alkuun pääsemiseksi riittää leuanvetotanko, vähän lattiatilaa ja pieni pätkä tyhjää seinätilaa käsilläseisontaan.

Linkkilistaa lisäksi:
http://www.beastskills.com/tutorials/
http://www.youtube.com/user/OfficialBarstarzz
googleen(ja youtubeen) voi kokeilla myös perinteisten dippien, punnerrusten, leukojen yms lisäksi esim. seuraavia hakusanoja: planche, front lever, back lever, german hang, l-sit, straddle l, ring support, parallel bar support, head stand, head stand pushup hespu, hand stand, wall handstand, hand stand wall run, hand stand pushup hspu jne...

Kiitoksia =)

Suosittelisin harkitsemaan vielä tuota salille menemistä, tuossa tarvii vaan aika paljon mielikuvitusta jos kotona rupeat treenailemaan :D
Itse treenasin kotona n. 2kk ja tuloksia tuli jonkin verran, mutta voin sanoa, että kun salilla rupesin käymään niin kehitys parani huomattavasti.
Vapaat painot ja leuanveto tanko nyt alkuun ainakin kannattaa hankkia.
Tuo jalkojen treenaus vaan kotona on yleensä ongelma, jossei kyykkyäkään missään pysty tehdä.

Jos massaa haluat, niin syö yli peruskulutuksesi ja täältä http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus saat senkin laskettua.
Aloittelijalla kuitenkin tuo lihas kasvaa, vaikka olisit miinus kaloreillakin.

Kiitoksia hyvistä vastauksista, pitää pistää vielä harkintaan tuo salilla käynti. Leuanvetotanko löytyy ja sitä tulee käytettyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom