Aloittelija kaipaa opastusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Terve!

Tarkoitus olisi aloittaa uusi harrastus, eli siis painojen nosteleminen. Minulla on hyvä peruskunto. Kysynkin siis, minkälaisella ohjelmalla minun tulisi aloittaa? Salille kerkeäisin neljänä päivänä viikossa. Olen myös kiitollinen kaikista ohjeista joita voitte antaa alottelijalle.

181 cm, 70 kiloa ja ikää on kertynyt 18 vuotta.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Haha, hyvä nick. Liity vipiksi niin saat vielä numeron alle.

Kannattaa totutella perusliikkeet kuntoon ja muutenkin treenit voisivat sisältää jopa koko kropan alkuunsa. Näin pari-kolme kertaa viikossa ns. hyvän tuntuman painoilla.

Vaihtoehtoisesti voisi toimia myös jonkinlainen kaksijakoinen eli:
1. Selkä, rinta, olkapäät
2. Jalat, kädet

Joo no suosittelen sulle 4-jakoista ohjelmaa, vaikka:
-kädet
-selkä
-rinta+olkapäät
-jalat

TAI
-hauis+rinta
-selkä
-jalat
-ojentajat+olkapäät

ja sitten vielä vatsa johonkin väliin, ja söötsillä kannattaa ettiä noita ohjelmia jos noista ei ollu apua, liikkeet löytyy esim.
EXRX
CyperCoach

Eikö aloittelijana kandeis tehdä vähän aikaa 1-jakoista pitkiä sarjoja että kroppa tottuu nosteluun?

Aluksi koko kroppa kerralla 3 krt/vko perusliikkeitä ja sarjojen pituudet ainakin ekan kuukauden 15-20 toistoa. Pikkuhiljaa lyhennät sarjat kympeiksi. Muutama kuukausi ko. treenillä ja sitten katsotaan uudestaan.

Zone-sarja -42%
Niin ja lukaseppas toi pakkiksen FAQ ja muutenkin pakkotoistoa. Sillä pääsee jo alkuun :) En tiedä missä itse olisin jos en treenailua alettuani olisi löytänyt pakkista :)

Ja muista syyä proteiinipitosta ruokaa parin tunnin välein ja lepää riittävästi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom